TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Echa TRANSEXPO 2012: MAZ 206 w nowej odsłonie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 24.10.2012 15:10:30 2 komentarze
Echa TRANSEXPO 2012: MAZ 206 w nowej odsłonie

Podczas targów TRANSEXPO o najnowszych wynikach rynkowych oraz nowościach w ofercie białoruskiego producenta autobusów MAZ rozmawialiśmy z Moniką Letkiewicz z MAZ Auto Poland.

MAZ AUTO POLAND –po okresie licznych zmian personalnych krajowe przedstawicielstwo białoruskiego producenta osiągnęło stan spokoju. Firma pokazała w Kielcach dwa autobusy –doskonale wszystkim model 203 z silnikiem Mercedes-Benz oraz nowość midibus MAZ 206 o wydłużonej konstrukcji i z automatyczna skrzynią biegów Allison. Podobno wyniki zużycia paliwa tak skonfigurowanego pojazdu są podobno całkiem obiecujące. O m.in. tych zmianach rozmawialiśmy z Moniką Letkiewicz z MAZ Auto Poland:

InfoBus.pl: Jak w tym roku wygląda sprzedaż MAZ Auto Poland?

Monika Letkiewicz, MAZ Auto Poland: Przewidujemy, że w tym roku sprzedamy 15 szt. nowych autobusów. Dodatkowo prywatne firmy ze śląska zakupiły używane autobusy MAZ 103 z Serbii w liczbie około 10 szt. To oznacza, że białoruska marka cały czas cieszy się dużą popularnością wśród polskich przewoźników i utrzymuje grono wiernych klientów.

InfoBus.pl: Czy w tym roku pojawili się jacyś nowi klienci?

Monika Letkiewicz: Tak. Taką firmą jest PKS Elbląg, który zakupiła u nas dwa niskopodłogowe autobusy MAZ 203. To efekt dobrych referencji, które wystawiło nam przedsiębiorstwo PKA Elbląg, które samo użytkuje 5 szt. autobusów MAZ 103.

InfoBus.pl: W tym roku na targach w Kielcach pokazaliście zmodernizowany autobus MAZ 206. Jakie zmiany zostały tutaj wprowadzone?

Monika Letkiewicz: Najnowsza wersja to MAZ 206.085. Jest ona nieznacznie dłuższa od swojego poprzednika –o 20 cm i jej długości wynosi obecnie 8850 mm. Pojemność pasażerska pozostała bez zmian, natomiast mamy tutaj nową, w pełni automatyczną skrzynię biegów Allison, która współpracuje z silnikiem Mercedes-Benz Euro 5. Tak zestrojony układ napędowy charakteryzuje się doskonałymi wynikami zużycia paliwa, które według fabryki w Mińsku wynoszą nawet 20 l /100 km. Aby to sprawdzić pojazd ten (wraz z modelem 203) za moment ruszy w jazdy testowe, które rozpoczną się w tym miesiącu w Kielcach. Będziemy chcieli, aby ten autobus sprawdziła także firma MZA Warszawa. Wszystkie sugestie po przeprowadzonych testach zostaną przekazane do fabryki w celach udoskonalenia tego modelu i dostosowanie go jeszcze bardziej do potrzeb potencjalnych klientów. W najbliższym czasie chcemy pokazać w Polsce i oddać krajowym przewoźnikom na testy najnowszy autobus podmiejski MAZ 231, o długości 12 m i pojemności 51 miejsc siedzących

InfoBus.pl: Czy nadal stosujecie w Waszych autobusach silniki Deutz?

Monika Letkiewicz: Jeżeli chodzi o ofertę na polski rynek to wycofaliśmy się z jednostek napędowych marki Deutz i stosujemy tylko silniki Mercedes-Benz. Dodatkowo w wersjach gazowych oferujemy także markę Cummins.

InfoBus.pl: Jak aktualnie wygląda zainteresowanie autobusem przegubowym –MAZ 205?

Monika Letkiewicz: Na ten moment w Polsce jeżdżą cztery takie pojazdy. Zdaniem użytkowników rewelacyjnie spisują się one w trudnym topograficznie terenie, gdzie napęd zlokalizowany w pierwszym członie bardzo pomaga przy pokonywaniu wzniesień. W Polsce dominuj teren płaski i dlatego większość polskich klientów preferuje zabudowę wieżową w tylnym członie. I stąd słabe zainteresowanie tym autobusem w Polsce. Natomiast cały czas jest on w naszej ofercie i czekamy na opracowanie przez fabrykę wersji z silnikiem z tyłu. Wtedy na pewno 205-ka spotka się z dużym zainteresowaniem polskich przewoźników.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Sprawdź też:
MAZ
Transexpo
  • adi – 25.10.2012

    Fakt taki że to tani i dobry sprzet.

  • sihi – 27.10.2012

    Ten krotki MAZ trzese sie nie slabie kiedy zarzymuje sie na przystankach lub skrzyzowaniach. Po Estonii jezdza - jakosc jest slaba. Mi podobuja Polskie autobusy.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...