Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ebusco 3.0 wkroczy do Holandii w przyszłym roku

infobus
09.08.2021 12:00
0 Komentarzy
W 2022 r. Ebusco dostarczy pierwsze w pełni kompozytowe autobusy elektryczne do Holandii. Transdev Nederland zamówił 39 autobusów Ebusco 3.0 na swoje trasy miejskie i międzymiastowe w regionie Gooi i Vecht. Autobusy przyczynią się do czystego i cichego transportu publicznego w regionie Hilversum.

KOMPOZYTOWA INNOWACJA

W ramach tego przetargu firma Transdev Nederland zdecydowała się zamówić 39 innowacyjnych, lekkich elektrycznych autobusów miejskich i regionalnych Ebusco, które będą obsługiwać linie od kwietnia 2022 roku. Autobusy te pokonają rocznie średnio 110 000 kilometrów i będą ładowane na zasadzie plug-in. Harmonogram wymagań dał oferentom pole do nowatorskich rozwiązań, które pozwolą na osiągnięcie całkowicie bezemisyjnego transportu publicznego. Autobus Ebusco 3.0 jest w 100% ekologiczny i niezwykle innowacyjny, ponieważ jest wykonany z kompozytu zamiast ze stali. Taka konfiguracja jest zatem o 25% lżejsza w stosunku do zwykłych autobusów miejskich i międzymiastowych. Główną zaletą jest znacznie mniejsze zużycie energii oraz możliwość przejechania znacznie większej liczby kilometrów na tym samym akumulatorze. Ponadto, kompozyt ma tę zaletę, że jest niezwykle wytrzymały i dlatego ma znacznie dłuższą żywotność, więc te zupełnie nowe autobusy będą mogły być używane przez wiele lat.

REALIZACJA CELÓW KLIMATYCZNYCH

Dzięki tym autobusom Transdev w znaczący sposób przyczyni się do realizacji celów klimatycznych. Ebusco po raz kolejny cieszy się, że jest jednym z głównych partnerów Transdev i tym samym wspólnie przyczyni się do poprawy jakości powietrza. Autobusy elektryczne Ebusco pomogą również uporać się z problemem związanym z zanieczyszczeniem azotem: autobusy te nie emitują ani CO₂ ani azotu. Każdy autobus zmniejszy zanieczyszczenie CO₂ o około 1 kg na przejechany kilometr. Zamówienie to zapewni redukcję o ponad 30 milionów kg CO₂ w całym okresie obowiązywania umowy.

EBUSCO 3.0

Zespół kluczowych ekspertów z udokumentowanymi osiągnięciami w przemyśle lotniczym, motoryzacyjnym i elektronicznym od lat pracuje nad rozwojem tego innowacyjnego produktu jakim jest Ebusco 3.0. Autobus jest wyjątkowy, a poza kompozytową karoserią ma wiele innowacji: na przykład akumulatory są umieszczone w podłodze (dzięki czemu autobus jest znacznie stabilniejszy i wygodniejszy w prowadzeniu). Dodatkowo autobusy są wyposażone w kamery zamiast lusterek (co sprawia, że autobus jest znacznie bezpieczniejszy). Oczywiście wewnątrz autobusu zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają wszelkie luksusy: autobus jest bardziej przestronny niż dotychczas, wszędzie są porty USB, a autobus ma klimatyzację i Wi-Fi. Ebusco 3.0 został wyprodukowany w całości w Holandii, w Deurne. Ebusco 3.0 (prototyp) został wprowadzony w październiku 2019 r.

Ze względu na niskie zużycie energii i odpowiednio duży zasięg, Ebusco 3.0 w większości przypadków nie ma teraz potrzeby doładowania akumulatora. Powoduje to znaczną różnicę w kosztach związanych z infrastrukturą ładowania i czasem ładowania. „Jako firma zdobyliśmy ponad dziewięć lat doświadczenia z autobusami elektrycznymi i ładowarkami, więc dokładnie wiemy, co robimy”, powiedział Peter Bijvelds, dyrektor generalny Ebusco. „Uważamy, że akumulator w technologii LFP który jest stosowany w tych autobusach to najlepsza i najbezpieczniejsza bateria na rynku. Dzięki połączeniu wszystkich zastosowanych przez nas innowacji, autobusy te mogą przejechać do 575 km na jednym ładowaniu, co jest naprawdę wyjątkowym osiągnieciem dla autobusu”.

Komentarze