TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

e-Bus 2.0. Po dialogu nowy mega-przetarg!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.07.2019 15:00:38
e-Bus 2.0. Po dialogu technicznym czas na kwalifikacje

Wystartował nowy przetarg Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę nawet 1082 elektrobusów dla 26 polskich miast. Do pierwszego etapu walki o zamówienia warte nawet 2,7 mln PLN NCBiR chce zaprosić nawet 30 zainteresowanych podmiotów.

Pierwsze rozdanie e-Busa zakończyło się potężną klapą. Początkowo wydawało się, że zamówienia w ramach fazy B+R powędrują do konsorcjów, z których jedno zostało utworzone przez firmy skupione wokół Ursusa, a drugiemu przewodził Autosan. Do pierwszego etapu wdrożeń miała także wejść Politechnika Śląska. Pisaliśmy o tym tutaj.

Ostatecznie po kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych NCBiR wykluczył z postępowania Autosana i śląskich akademików. Rozstrzygnięcie to w mocy utrzymała Krajowa Izba Odwoławcza. W tej sytuacji wydawało się, że jedynym zwycięzcą mega-przetargu zostanie Ursus. Producent jednak od kilku miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi. NCBiR długo dawał szansę spółce na wykazanie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ostatecznie na początku czerwca centrum straciło cierpliwości i wykluczyło Ursusa.

Przed nowym rozdaniem w ramach e-Busa NCBiR przeprowadził dialog techniczny. Cieszył się on dużym zainteresowaniem, gdyż do udziału w nim zakwalifikowano aż 18 firm i instytucji naukowych. W gronie tym znalazło się sporo podmiotów, które nie wykazały zainteresowania pierwszym przetargiem. Co ciekawe, nie zabrakło także Ursusa, który występuje w trzech postaciach.

Nowe rozdanie: czas, start!
Dziś, 15 lipca wystartował nowy przetarg. Oczywiście NCBiR dalej prowadzi go w trybie partnerstwa innowacyjnego. Szacunkowa wartość wszystkich zamówień, które mogą zostać udzielone w ramach przetargu to 2 711 600 000 PLN netto. Dalej przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego, które nie są wyposażone w silnik spalania wewnętrznego, są nowe i spełniają wymogi dopuszczenia do ruchu drogowego oraz posiadają co najmniej dwie innowacje:

  • A) wyposażenie w zestandaryzowane moduły bateryjne oraz

  • B) styk umożliwiający sterowanie pojazdem w zakresie wszystkich funkcjonalności dostępnych z kabiny kierowcy.

Zapotrzebowanie na innowację z pkt. A wynika z umożliwiania współzamawiającym dobrania liczby oraz rodzaju baterii w zależności od potrzeb danego miasta. Z kolei zapotrzebowanie na innowację B wynika z potrzeby automatyzacji transportu i poczynienia pierwszego kroku w tym kierunku polegającego na opracowaniu interfejsu do sterowania pojazdem dla algorytmów jazdy autonomicznej.

Postępowanie jest dalej wieloetapowe. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona 7 firm zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

Formalności
Sprawdzamy warunki formalne pierwszego etapu. Minimum w zakresie zdolności finansowej NCBiR określił bardzo nisko, bo jedynie na 50 000 PLN. Warunek doświadczenia centrum uzna za spełniony jeśli zainteresowany podmiot udowodni, że w ciągu ostatnich pięciu lat dostarczył lub brał udział w pracach badawczo-rozwojowych w zakresie:

  • a) pojazdów i napędów zeroemisyjnych

  • b) oprogramowania do jazdy autonomicznej

  • c) silników elektrycznych w pojazdach

  • d) wodorowych ogniw paliwowych

  • e) wytwarzania i magazynowania wodoru,

  • f) ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w pojazdach

  • g) technologii drive-by-wire

  • h) systemów zarządzania i optymalizacji zużycia energii w pojazdach

  • i) elektroenergetyki i sterowania w pojazdach

  • j) systemów ładowania w pojazdach

  • k) optymizacji źródeł energii w pojazdach

  • l) systemów zarządzania magazynami energii w pojazdach

Termin składania wniosków o dopuszczenie do pierwszego etapu mija 12 sierpnia 2019 r. o godz. 12:00. Bez zmian pozostał termin zakończenia realizacji całego programu. Ostatnie dostawy, które zostaną zlecone w ramach e-Busa mają zostać zakończone do końca 2023 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
e-Bus
elektrobus
wodór

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....