TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

e-Bus 2.0. Po dialogu nowy mega-przetarg!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.07.2019 15:00:38
e-Bus 2.0. Po dialogu technicznym czas na kwalifikacje

Wystartował nowy przetarg Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę nawet 1082 elektrobusów dla 26 polskich miast. Do pierwszego etapu walki o zamówienia warte nawet 2,7 mln PLN NCBiR chce zaprosić nawet 30 zainteresowanych podmiotów.

Pierwsze rozdanie e-Busa zakończyło się potężną klapą. Początkowo wydawało się, że zamówienia w ramach fazy B+R powędrują do konsorcjów, z których jedno zostało utworzone przez firmy skupione wokół Ursusa, a drugiemu przewodził Autosan. Do pierwszego etapu wdrożeń miała także wejść Politechnika Śląska. Pisaliśmy o tym tutaj.

Ostatecznie po kontroli uprzedniej Urzędu Zamówień Publicznych NCBiR wykluczył z postępowania Autosana i śląskich akademików. Rozstrzygnięcie to w mocy utrzymała Krajowa Izba Odwoławcza. W tej sytuacji wydawało się, że jedynym zwycięzcą mega-przetargu zostanie Ursus. Producent jednak od kilku miesięcy zmaga się z potężnymi problemami finansowymi. NCBiR długo dawał szansę spółce na wykazanie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Ostatecznie na początku czerwca centrum straciło cierpliwości i wykluczyło Ursusa.

Przed nowym rozdaniem w ramach e-Busa NCBiR przeprowadził dialog techniczny. Cieszył się on dużym zainteresowaniem, gdyż do udziału w nim zakwalifikowano aż 18 firm i instytucji naukowych. W gronie tym znalazło się sporo podmiotów, które nie wykazały zainteresowania pierwszym przetargiem. Co ciekawe, nie zabrakło także Ursusa, który występuje w trzech postaciach.

Nowe rozdanie: czas, start!
Dziś, 15 lipca wystartował nowy przetarg. Oczywiście NCBiR dalej prowadzi go w trybie partnerstwa innowacyjnego. Szacunkowa wartość wszystkich zamówień, które mogą zostać udzielone w ramach przetargu to 2 711 600 000 PLN netto. Dalej przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa innowacyjnych pojazdów bezemisyjnego transportu publicznego, które nie są wyposażone w silnik spalania wewnętrznego, są nowe i spełniają wymogi dopuszczenia do ruchu drogowego oraz posiadają co najmniej dwie innowacje:

  • A) wyposażenie w zestandaryzowane moduły bateryjne oraz

  • B) styk umożliwiający sterowanie pojazdem w zakresie wszystkich funkcjonalności dostępnych z kabiny kierowcy.

Zapotrzebowanie na innowację z pkt. A wynika z umożliwiania współzamawiającym dobrania liczby oraz rodzaju baterii w zależności od potrzeb danego miasta. Z kolei zapotrzebowanie na innowację B wynika z potrzeby automatyzacji transportu i poczynienia pierwszego kroku w tym kierunku polegającego na opracowaniu interfejsu do sterowania pojazdem dla algorytmów jazdy autonomicznej.

Postępowanie jest dalej wieloetapowe. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona 7 firm zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

Formalności
Sprawdzamy warunki formalne pierwszego etapu. Minimum w zakresie zdolności finansowej NCBiR określił bardzo nisko, bo jedynie na 50 000 PLN. Warunek doświadczenia centrum uzna za spełniony jeśli zainteresowany podmiot udowodni, że w ciągu ostatnich pięciu lat dostarczył lub brał udział w pracach badawczo-rozwojowych w zakresie:

  • a) pojazdów i napędów zeroemisyjnych

  • b) oprogramowania do jazdy autonomicznej

  • c) silników elektrycznych w pojazdach

  • d) wodorowych ogniw paliwowych

  • e) wytwarzania i magazynowania wodoru,

  • f) ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji w pojazdach

  • g) technologii drive-by-wire

  • h) systemów zarządzania i optymalizacji zużycia energii w pojazdach

  • i) elektroenergetyki i sterowania w pojazdach

  • j) systemów ładowania w pojazdach

  • k) optymizacji źródeł energii w pojazdach

  • l) systemów zarządzania magazynami energii w pojazdach

Termin składania wniosków o dopuszczenie do pierwszego etapu mija 12 sierpnia 2019 r. o godz. 12:00. Bez zmian pozostał termin zakończenia realizacji całego programu. Ostatnie dostawy, które zostaną zlecone w ramach e-Busa mają zostać zakończone do końca 2023 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
e-Bus
elektrobus
wodór
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....