Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dzień z eCitaro. Test w Mannheim [TRANSMISJA]

infobus
03.12.2018 12:00
0 Komentarzy

3 grudnia nasza redakcja wzięła udział w testach najnowszegoautobusu miejskiego marki Mercedes-Benz – elektrobusu eCitaro. Sprawdziliśmy też TourismoSafety Coach i najnowszego Sprintera.

Zapraszamy na relację z tego wydarzenia poniżej:

Mercedes zdecydował się udostępnienie dziennikarzom swojegopierwszego seryjnego elektrobusu po przekazaniu w listopadzie eCitaro do regularnejkomunikacji w Hamburgu. To oznacza, że pierwszym operatorem eCitaro jest firma HamburgerHochbahn AG – jeden z pionierów w dziedzinie alternatywnych systemów napędowychw lokalnym transporcie publicznym. Spółka zamówiła łącznie 20 elektrobusów zgwiazdą i jest to największe e-zamówienie na niemieckim rynku. Jak dotychczas.Dodajmy, że począwszy od roku 2020 Hamburger Hochbahn AG zamierza kupować wyłącznieautobusy wolne od emisji spalin. Aktualnie przewoźnik obsługuje około 1000autobusów na 111 liniach, w tym 10 szt. elektrobusów marki Solaris i 15 szt.hybryd Volvo.

Made in Germany

To jak podkreśla Mercedes-Benz – pierwszy w pełnielektryczny miejski autobus, który został opracowany i wyprodukowany wNiemczech. Cicha i Pojazd posiada innowacyjną technologię, szczególnie dziękiwyjątkowemu termo-zarządzaniu, które jest niezbędne w autobusach elektrycznych.Zmniejsza ono zużycie energii, co z kolei zwiększa zasięg. Na przykładenergooszczędna pompa ciepła ogrzewa wnętrze, a elementy emitujące ciepło są zesobą połączone.

Modułowe pakiety akumulatorów mają łączną pojemność do 243kWh. Baterie posiadają system chłodzenia, co skutkuje optymalną pojemnością,najwyższą wydajnością i długim cyklem życia. Akumulatory ładowane są w eCitaro zapomocą wtyczki w zajezdni (plug-in), a zespół napędowy stanowią dwa silnikielektryczne na piastach tylnej osi.

Hamburger Hochbahn AG zamówił wersję z układem drzwi 2-2-2 zpełnym oświetleniem LED ( w tym także reflektory), systemem ostrzegawczym dozamykania drzwi z czerwonym paskiem świetlnym LED, automatycznym sterowaniem klimatyzacjądla przestrzeni pasażerskiej oraz systemem ESP.

Na koniec dodajmy, że jak do tej pory Mercedes-Benz sprzedałponad 50 000 sztuk Citaro. Autobus ten jest dostępny jako Citaro, CitaroHybrid, Citaro NGT z silnikiem gazowym, a teraz także jako elektryczny eCitaro.Krewnym tej serii jest czteroosiowy model CapaCity.

Poniżej film o hamburskim eCitaro

{https://www.youtube.com/watch?v=61zdpiWIr3c}

Komentarze