Miejski Zakład Komunikacji w Bielsku-Białej otrzymał jedną ofertę w ponowionym przetargu na dostawę 38 autobusów klasy maxi. Przedstawił ją Solaris. Kolejna akcja-akceptacja?
Warunki formalne drugiego podejścia do zakupu przez bielskie MZK opisaliśmy tutaj. W tekście tym wskazaliśmy także przyczyny, które spowodowały unieważnienie poprzedniego postępowania. Omówiliśmy także specyfikację techniczną. Temu tematowi przyjrzeliśmy się tutaj.
Na pozyskanie 38 autobusów jak już wstępie pisaliśmy zamawiający zaplanował wydatek rzędu 36,556 mln zł netto. Autobusy mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 osobom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. MZK wymaga układu drzwi 2-2-2. Również i tym wypadku pojazdy posiadać silnik zasilany olejem napędowym. Jednostka ma mieć moc minimum 210 kW oraz osiągać przynajmniej 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów również w standardzie. Wszystkie autobusy mają być klimatyzowane oraz monitorowane.
Pewne nowości pojawią się w ramach systemu informacji pasażerskiej. MZK stawia tym razem na wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. Ponadto przewoźnik wymaga aby wewnątrz pojazdów znajdowały się tablice LCD 23". Do tego standardowo głosowe zapowiedzi przystanków. W efekcie będzie to kolejna partia autobusów w Bielsku-Białej z dosyć bogatym wyposażeniem.
Do dzisiaj bielski zakład czekał na oferty wpłynęła jedna. Przedstawił ją Solaris, który dostawę 38 sztuk Nowego Urbino 12 wycenił na 36,48 mln zł netto. Propozycja ta mieści się w szacunkach MZK. Przewoźnik planował przeznaczyć na zakup 36,556 mln zł netto. Czy czeka nas kolejna akcja-akceptacja? Wydaje się, że tak. Trudno bowiem podejrzewać Solarisa o niepoprawne przygotowanie oferty.
Czekamy zatem na decyzję MZK. Jeśli będzie ona pozytywna to
sfinalizowany zostanie bielski projekt pozyskania 50 nowych autobusów przy
wsparciu unijnym. Zakład pod koniec maja wybrał oferty dwóch dostawców. 10
Nowych Urbino 18 za ok. 13 mln zł netto dostarczy Solaris. Z kolei dwa Iveco
Daily Stratos dostarczy ABP Bus&Coach.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Wycenę wycenił. Matko i córko. Któż to pisał?!
Z bogatym doświadczeniem ?? Chyba wyposażeniem !! Jest tu jakiś korektor ??
@krakauer zamknij się nikogo nie obchodzą Twoje wypociny
Jak można legalnie i bez przelewek w drugim miesiącu od podpisania umowy dostarczyć pierwszą dwudziestkę autobusów???
@Niech-sie-tym-zaiteresują tak samo jak mozma kupic twa śmigłowce do końca roku ze sklepu ze smigłowcami...
Błędy na infobusie to norma, ale trzeba je piętnować, może ktoś w końcu zwróci na to uwagę. Ale słowo 'posądejrzewać' przeszło wszelkie wyobrażenia i nie wyobrażam sobie, jak można popełnić taki błąd. Co za tuman to pisał?
Możliwości produkcyjne Solarisa wynoszą 12 autobusów na dobę. Zatem jaki jest problem w dostarczeniu "pierwszej dwudziestki autobusów" w drugim miesiącu od podpisania umowy ? - żaden ! ...jakby chcieli to dostarczyliby i w tydzień (teoretycznie)... Ta firma to nie Bogdan-Ursus czy AMZ-Kutno...
Solarisy są zaje...tak samo jak będą helikoptery. Super, że kupują nowe maszyny :)
oby podpisali umowe na urbino 12
Taki krótki termin wynika z faktu, że przetarg ten był jedynie powtórką części poprzedniego przetargu, która została źle rozpisana. Solaris wygrał poprzedni przetarg, o którym świat usłyszał ładnych parę miesięcy temu. Nic podejrzanego.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.