Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwóch chętnych na zakup Autosanu

infobus
29.09.2015 16:25
0 Komentarzy

Ostra walka o przejęcie upadłychzakładów Autosan z Sanoka. W finale jest dwóch chętnych – ustalił dziennikarzRMF FM Krzysztof Berenda. To państwowy gigant Polska Grupa Zbrojeniowa orazprywatny holding POL-MOT, w skład którego wchodzi między innymi Ursus.

Autosan ogłosił upadłość dwa latatemu. Teraz syndyk negocjuje z zainteresowanymi. Ludwik Noworolski, któryzajmuje się szukaniem chętnych, twierdzi, że sfinalizowanie transakcji tokwestia tygodnia.

Trwa ustalanie szczegółów, aleproblemem jest przede wszystkim cena. Syndyk już 5 razy próbował sprzedaćzakłady. Zaczynał od ceny 56 milionów złotych. Teraz gotów jest sprzedać firmęza 30 milionów.

Stawką w tych negocjacjach jestprawie 400 miejsc pracy. Załoga bardzo liczy na to, że nowy właściciel będziekontynuował działalność zakładu, tym bardziej, że Autosan może produkowaćzarówno autobusy cywilne, jak ciężarowe samochody dla wojska. Syndyk nie dostałjednak od sądu nakazu znalezienia takiego inwestora, który obieca utrzymanieprodukcji.

Oficjalnie przedstawicielePolskiej Grupy Zbrojeniowej potwierdzają, że Autosan jest w kręgu ichzainteresowań. Odmawiają jednak jakichkolwiek informacji dotyczących negocjacjii udziału PGZ. Także przedstawiciele POL-MOTU nie chcą udzielać informacji, bardzociepło wypowiadają się jednak o marce.

Pol-Mot może zamknąć zakładyAutosan?

Załoga wolałaby, żeby Autosanzostał przejęty przez Polską Grupę Zbrojeniową, która ma dobrać sobie drugiegoinwestora. Pracownicy zakładu twierdzą, że PGZ przyniesie nowe zamówienia. Podich rządami Autosan zostałby podzielony na część cywilną i wojskową. Obieprężnie działające. Władze Polskiej Grupy Zbrojeniowej nie komentują tychdoniesień.

Obawy prawie 400 pracownikówAutosanu budzi natomiast druga oferta – prywatnego POL-MOTU, który startuje wtym wyścigu razem z zakładami z Kutna. Załoga boi się, że po przejęciu POL-MOTwygasi produkcję, żeby pozbyć się konkurencji.

Przedstawicie holdingu nie chcątego przyznać, ale też podkreślają, że POL-MOT ma swoje bazy w Lublinie iKutnie, czyli 250 i 450 kilometrów od Sanoka.

Jedna z najstarszych fabryk wPolsce

Autosan wszedł w stan upadłości w2013 roku. Wcześniej, przez wiele miesięcy nie miał płynności finansowej, apracownicy mieli problem z wypłatami pieniędzy. Zakład zatrudniał wtedy ponadpół tysiąca osób. Wcześniej w sanockiej firmie pracowało nawet ponad siedemtysięcy osób. Przyczyny upadłości Autosanu badała nawet prokuratura.

Autosan S.A. jest jedną znajstarszych fabryk w Polsce – jej początki sięgają 1832 roku. W 2001 rokufirma zaczęła projektować i produkować elementy pojazdów szynowych, zwłaszczanadwozia szynobusów i tramwajów. Współpracowała m.in. z firmami PESA Bydgoszcz,NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi TaboruKolejowego.


Komentarze