Urząd Miasta w Piasecznie do 16 lutego czekał na oferty w przetargu na dziewięciomiesięczną obsługę komunikacji miejskiej. Warunki postępowania nie były wygórowane. Przekuło się to na dwie oferty.
Przypomnijmy, że zwycięzca postępowania będzie odpowiedzialny od 1 marca do końca grudnia za obsługę dwóch piaseczyńskich linii autobusowych. Miasto szacuje, że praca eksploatacyjna w trakcie obowiązywania umowy ma wynieść ok. 53 529 wzkm (+- 10%).
Operator musi dysponować przynajmniej trzema autobusami. Dwa muszą być klasy MINI lub MIDI. Umożliwią podróż przynajmniej 36 pasażerom, w tym 15 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia. Autobusy musza być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2007 roku oraz posiadać napęd spełniający przynajmniej normę Euro 4.
Termin składania ofert minął 16 lutego. Miasto na zakup przewozów przygotowało 304000 PLN brutto. Daje to kosztorysową stawkę za wzkm na poziomie 5,68 PLN brutto. Urzędnicy otrzymali dwie oferty. Tylko jedna zmieściła się w zakładanym budżecie.
Pierwszą propozycję przedstawiła firma MARKPOL z Mielca. Przewoźnik mocno przestrzelił piaseczyński kosztorys. Jego oferta opiewa na 9,49 PLN brutto / wzkm. Znacząco tańszy jest obecny operator tych połączeń. To PKS Polonus. Propozycja warszawskiej spółki to 4,10 PLN brutto / wzkm.
Do oceny ofert posłuży aż siedem kryteriów. Dzięki cenie można uzyskać maksymalnie 60% punktów. Do 30% można zyskać za zaoferowanie autobusów wyprodukowanych w 2016 roku lub później. Pozostałe 10% jest do zdobycia za to, jeśli pojazdy będą pomalowane w ten sam kolor.
Tak jak przypuszczaliśmy grono oferentów okazało się bardzo wąskie.Polonus już teraz jednak może się czuć zwycięzcą. Jego oferta mieści się w szacunkach Piaseczna, a pod kryterium cenowym zyskuje aż 34 pkt przewagi nad konkurentem. To powinno wystarczyć do zwycięstwa.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Maciej nowe autobusy PKS Warszawa POLONUS S.A. na trase Warszawa-Lublin ;) CC: FlixBus
Co to za badziew?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.