Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwie oferty dla MZK Toruń. Ursus miażdży ceną

infobus
09.08.2016 13:06
0 Komentarzy

Dzisiaj w południe toruński Miejski Zakład Komunikacji dokonałotwarcia ofert w przetargu na dostawę trzech autobusów klasy maxi i dwóch midi.Swoje propozycje przedstawiło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną, która mieścisię w kosztorysie przewidzianym przez przewoźnika złożyło konsorcjum pod wodzą Ursusa.

Warunki zamówienia, którego kosztorystoruńska spółka oszacowała na nieco ponad 4 mln zł netto opisaliśmy tutaj.Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 – 12,2 m, szerokoścido 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma byćmożliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiemdiesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tegoautomatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątemminimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilkaróżnic. Przede wszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 -10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZKoczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64pasażerów, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadaćdrzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, alenaturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowe nabytki MZK mają być naturalniekonstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma byćklimatyzowana i monitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwościąryglowania. Nie zabraknie także biletomatu oraz systemu informacjipasażerskiej. Będzie on się składał z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCDo przekątnej 22″ oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo toruńskie MZK do 31 sierpnia 2017r. zastrzegło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Spółka przewiduje, żemoże dokupić maksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilościposzczególne typy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena nettodostawy w maksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiuautobusów klasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do30 grudnia w świetle obecnych postanowień umowy.

Gotowość realizacji toruńskiego zamówieniawyraziło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną mieszczącą się w kosztorysieprzewidzianym przez MZK przedstawiło konsorcjum firm Ursus, Ursus Bus i AMZKutno. Oferta opiewa na łączną kwotę 3,81 mln zł netto. Cena jednostkowa zaCity Smilea CS12LF i to 770 tys. zł netto i 750 tys. zł netto za jednegoCS10LF. To bardzo tanio. Ostatni przypadek tak atrakcyjnej ceny w tym roku mieliśmy w przetargu w BielskuBiałej, gdzie jeden Solbus Sm12 kosztował nieco ponad 800 tys. zł netto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Producentz Bolechowa realizację zamówienia podstawowego wycenił na ok. 4,6 mln zł netto.Cena jednostkowa pojazdu standardowego to niecałe 980 tys. zł netto i ok. 870tys. zł netto za midi.

MZK otrzymane propozycje oceni przy pomocyczterech kryteriów. Prym wiedzie cena, która ma 75% wagi. 21% przeznaczono naocenę techniczną. Natomiast łącznie 4% przeznaczono na trzy kryteria, którepozwolą ocenić charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów.

Konsorcjum pod wodzą Urusa dzięki cenie maok. 13,8 pkt przewagi nad Solarisem. W pozostałych kryteriach producent zBolechowa prawdopodobnie nieco korzystniej wypada jednak nie na tyle, abynadrobić stratę do lubelsko-kutnowskiego aliansu. Zatem jeśli partnerzy ofertęprzygotowali w sposób poprawny to mogązacząć świętować pierwszy od dwóch lat autobusowy sukces.

Komentarze