TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwie oferty dla MZK Toruń. Ursus miażdży ceną
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.08.2016 15:06:07 19 komentarzy
Pojazdy z rodziny CitySmile już raz mogły się pojawić w Toruniu. Jednak tym razem szansa jest znacznie większa. (fot. wikipedia)

Dzisiaj w południe toruński Miejski Zakład Komunikacji dokonał otwarcia ofert w przetargu na dostawę trzech autobusów klasy maxi i dwóch midi. Swoje propozycje przedstawiło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną, która mieści się w kosztorysie przewidzianym przez przewoźnika złożyło konsorcjum pod wodzą Ursusa.

Warunki zamówienia, którego kosztorys toruńska spółka oszacowała na nieco ponad 4 mln zł netto opisaliśmy tutaj. Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przede wszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 - 10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadać drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana i monitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknie także biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo toruńskie MZK do 31 sierpnia 2017 r. zastrzegło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Spółka przewiduje, że może dokupić maksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilości poszczególne typy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena netto dostawy w maksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiu autobusów klasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do 30 grudnia w świetle obecnych postanowień umowy.

Gotowość realizacji toruńskiego zamówienia wyraziło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną mieszczącą się w kosztorysie przewidzianym przez MZK przedstawiło konsorcjum firm Ursus, Ursus Bus i AMZ Kutno. Oferta opiewa na łączną kwotę 3,81 mln zł netto. Cena jednostkowa za City Smilea CS12LF i to 770 tys. zł netto i 750 tys. zł netto za jednego CS10LF. To bardzo tanio. Ostatni przypadek tak atrakcyjnej ceny w tym roku mieliśmy w przetargu w Bielsku Białej, gdzie jeden Solbus Sm12 kosztował nieco ponad 800 tys. zł netto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa realizację zamówienia podstawowego wycenił na ok. 4,6 mln zł netto. Cena jednostkowa pojazdu standardowego to niecałe 980 tys. zł netto i ok. 870 tys. zł netto za midi.

MZK otrzymane propozycje oceni przy pomocy czterech kryteriów. Prym wiedzie cena, która ma 75% wagi. 21% przeznaczono na ocenę techniczną. Natomiast łącznie 4% przeznaczono na trzy kryteria, które pozwolą ocenić charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów.

Konsorcjum pod wodzą Urusa dzięki cenie ma ok. 13,8 pkt przewagi nad Solarisem. W pozostałych kryteriach producent z Bolechowa prawdopodobnie nieco korzystniej wypada jednak nie na tyle, aby nadrobić stratę do lubelsko-kutnowskiego aliansu. Zatem jeśli partnerzy ofertę przygotowali w sposób poprawny to mogą zacząć świętować pierwszy od dwóch lat autobusowy sukces.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
AMZ Kutno
Ursus
Solaris
  • tymon – 09.08.2016

    te autobusy wyglądają idiotycznie

  • tymon – 09.08.2016

    połowa autobusów w Toruniu to wciąż Jelcze z lat siedemdziesiątych. Przy takich ilościach kupowanych nowych autobusów roku pojezdza jeszcze 11 lat.

  • krakauer – 09.08.2016

    Świetnie !

  • sancity – 09.08.2016

    Świetnie Solaris jak przegra nie zbiednieje , a Ursus wyjdzie na tym dobrze.

  • Ursus – 09.08.2016

    Miazga!

  • Grudziadzanin – 09.08.2016

    Ciekawe rozstrzygnięcie :-) W sumie może to być niezłe urozmaicenie w taborze miejskim w Grodzie Kopernika. Z checią pojechałbym na AMZ do CT.

  • ;p – 09.08.2016

    AMZ wygląda, jakby miał nadziane stringi!

  • Andrju – 09.08.2016

    wykonanie na poziomie MAZ - syf!

  • krakus – 09.08.2016

    AMZ są dobre , jedna wada ryczący wentylator ale może coś z tym zrobią

  • max – 09.08.2016

    Napewno AMZ jest lepszy od Ursusa

  • Pantograf – 09.08.2016

    Oby Solange przegrała.

  • Trn – 09.08.2016

    Spodziewałem się jakiś mercków albo MAN-a.... a tu taka niespodzianka... Eh te City Smile wygląda jak taka Multipla w wersji BUS , załamka... Szczerze wole już znienawidzone prze ze mnie Solarisy...

  • Filip – 10.08.2016

    Wygląd tego autobusu AMZ.. Tragedia..

  • Torunianin – 10.08.2016

    "Tymon" chyba dawno nie byłeś w Toruniu :-) Jelczy z lat 70-tych nie ma w ogóle.https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobusy_w_Toruniu

  • fred – 10.08.2016

    @Filip - bo takie malowanie , w Krakowie już mają inne

  • DarekP – 12.08.2016

    Trochę dziwią mnie wpisy typu dziwny wygląd. To Wy jeździcie w środku, czy na zewnątrz tych autobusów. Bo ewentualne narzekania na środek bym jeszcze zrozumiał.

  • Tymon – 13.08.2016

    Miałem na myśli konstrukcje z lat 70 tych czyli francuskiego Berlieta drogi Torunianinie :)

  • Berliety w Toruniu – 18.08.2016

    Tymonie nie kompromituj się bo na pewno nie masz ani Jelczy z lat 70. ani tym bardziej konstrukcji berlieta, za to nie masz pojęcia o czym piszesz. Co najwyżej jeżdżące Jelcze mają przednią ścianę podobną do konstrukcji z lat 70. produkcji Berlieta. To tak jakbyś marchewkę wibratorem nazywał:-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....