TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwie oferty dla MZK Toruń. Ursus miażdży ceną
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.08.2016 15:06:07 19 komentarzy
Pojazdy z rodziny CitySmile już raz mogły się pojawić w Toruniu. Jednak tym razem szansa jest znacznie większa. (fot. wikipedia)

Dzisiaj w południe toruński Miejski Zakład Komunikacji dokonał otwarcia ofert w przetargu na dostawę trzech autobusów klasy maxi i dwóch midi. Swoje propozycje przedstawiło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną, która mieści się w kosztorysie przewidzianym przez przewoźnika złożyło konsorcjum pod wodzą Ursusa.

Warunki zamówienia, którego kosztorys toruńska spółka oszacowała na nieco ponad 4 mln zł netto opisaliśmy tutaj. Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przede wszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 - 10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazdy mają posiadać drzwi w układzie 2-2-2 lub 1-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana i monitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknie także biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo toruńskie MZK do 31 sierpnia 2017 r. zastrzegło sobie możliwość skorzystania z prawa opcji. Spółka przewiduje, że może dokupić maksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilości poszczególne typy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena netto dostawy w maksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiu autobusów klasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do 30 grudnia w świetle obecnych postanowień umowy.

Gotowość realizacji toruńskiego zamówienia wyraziło dwóch oferentów. Tańszą i jedyną mieszczącą się w kosztorysie przewidzianym przez MZK przedstawiło konsorcjum firm Ursus, Ursus Bus i AMZ Kutno. Oferta opiewa na łączną kwotę 3,81 mln zł netto. Cena jednostkowa za City Smilea CS12LF i to 770 tys. zł netto i 750 tys. zł netto za jednego CS10LF. To bardzo tanio. Ostatni przypadek tak atrakcyjnej ceny w tym roku mieliśmy w przetargu w Bielsku Białej, gdzie jeden Solbus Sm12 kosztował nieco ponad 800 tys. zł netto.

Drugą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa realizację zamówienia podstawowego wycenił na ok. 4,6 mln zł netto. Cena jednostkowa pojazdu standardowego to niecałe 980 tys. zł netto i ok. 870 tys. zł netto za midi.

MZK otrzymane propozycje oceni przy pomocy czterech kryteriów. Prym wiedzie cena, która ma 75% wagi. 21% przeznaczono na ocenę techniczną. Natomiast łącznie 4% przeznaczono na trzy kryteria, które pozwolą ocenić charakterystykę ekologiczną oferowanych autobusów.

Konsorcjum pod wodzą Urusa dzięki cenie ma ok. 13,8 pkt przewagi nad Solarisem. W pozostałych kryteriach producent z Bolechowa prawdopodobnie nieco korzystniej wypada jednak nie na tyle, aby nadrobić stratę do lubelsko-kutnowskiego aliansu. Zatem jeśli partnerzy ofertę przygotowali w sposób poprawny to mogą zacząć świętować pierwszy od dwóch lat autobusowy sukces.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
AMZ Kutno
Ursus
Solaris
  • tymon – 09.08.2016

    te autobusy wyglądają idiotycznie

  • tymon – 09.08.2016

    połowa autobusów w Toruniu to wciąż Jelcze z lat siedemdziesiątych. Przy takich ilościach kupowanych nowych autobusów roku pojezdza jeszcze 11 lat.

  • krakauer – 09.08.2016

    Świetnie !

  • sancity – 09.08.2016

    Świetnie Solaris jak przegra nie zbiednieje , a Ursus wyjdzie na tym dobrze.

  • Ursus – 09.08.2016

    Miazga!

  • Grudziadzanin – 09.08.2016

    Ciekawe rozstrzygnięcie :-) W sumie może to być niezłe urozmaicenie w taborze miejskim w Grodzie Kopernika. Z checią pojechałbym na AMZ do CT.

  • ;p – 09.08.2016

    AMZ wygląda, jakby miał nadziane stringi!

  • Andrju – 09.08.2016

    wykonanie na poziomie MAZ - syf!

  • krakus – 09.08.2016

    AMZ są dobre , jedna wada ryczący wentylator ale może coś z tym zrobią

  • max – 09.08.2016

    Napewno AMZ jest lepszy od Ursusa

  • Pantograf – 09.08.2016

    Oby Solange przegrała.

  • Trn – 09.08.2016

    Spodziewałem się jakiś mercków albo MAN-a.... a tu taka niespodzianka... Eh te City Smile wygląda jak taka Multipla w wersji BUS , załamka... Szczerze wole już znienawidzone prze ze mnie Solarisy...

  • Filip – 10.08.2016

    Wygląd tego autobusu AMZ.. Tragedia..

  • Torunianin – 10.08.2016

    "Tymon" chyba dawno nie byłeś w Toruniu :-) Jelczy z lat 70-tych nie ma w ogóle.https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobusy_w_Toruniu

  • fred – 10.08.2016

    @Filip - bo takie malowanie , w Krakowie już mają inne

  • DarekP – 12.08.2016

    Trochę dziwią mnie wpisy typu dziwny wygląd. To Wy jeździcie w środku, czy na zewnątrz tych autobusów. Bo ewentualne narzekania na środek bym jeszcze zrozumiał.

  • Tymon – 13.08.2016

    Miałem na myśli konstrukcje z lat 70 tych czyli francuskiego Berlieta drogi Torunianinie :)

  • Berliety w Toruniu – 18.08.2016

    Tymonie nie kompromituj się bo na pewno nie masz ani Jelczy z lat 70. ani tym bardziej konstrukcji berlieta, za to nie masz pojęcia o czym piszesz. Co najwyżej jeżdżące Jelcze mają przednią ścianę podobną do konstrukcji z lat 70. produkcji Berlieta. To tak jakbyś marchewkę wibratorem nazywał:-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....