TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwanaście Viseonów LT20 już w Arabii Saudyjskiej
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 25.01.2012 12:27:30 4 komentarze
Dwanaście Viseonów LT20 już w Arabii Saudyjskiej

12 niezwykłych przegubowych trolejbusów Viseon LT20 szczęśliwie dotarło już z niemieckiego Pilsting do Rijadu w Arabii Saudyjskiej, gdzie w lutym rozpoczną eksploatację na zupełnie nowej linii łączącej King Saud University z centrum miasta. Pojazdy powstały w rekordowym okresie 18-miesięcy, który rozpoczął się od montażu pierwszego prototypu, a zakończył pod koniec 2011 roku wysyłką kompletnej floty na Bliski Wschód. Przypomnijmy, że pierwszy egzemplarz LT20 został publicznie po raz pierwszy pokazany w czerwcu 2011 r., o czym pisaliśmy w InfoBusie tutaj / http://infobus.pl/text.php?from=search&id=41122. –„Viseon wysyłając swoje najnowsze trolejbusy do Arabii Saudyjskiej pokazał, że nie tylko potrafi zrealizować w krótkim terminie bardzo wymagający zamówienie, ale także z ogromną prędkością wprowadza do swojej oferty nowe modele i nowe rozwiązania technologiczne”–powiedział Joachim Reinmuth, szef Viseon. Przypomnijmy, że dostarczone egzemplarze LT20 wyznaczają zupełnie nowe standardy w zakresie pojazdów komunikacji miejskiej. Po pierwsze oferują niezwykle dynamiczną stylistyką, która idealnie jest dopasowana do ich wydłużonych konstrukcję o długości 19,50 m. Ten design można tylko porównać z najnowszym projektem Van Hool`a ExquiCity. Jednak klasyczną „wisienką na szczycie tortu”jest jeden egzemplarz LT20 z wyposażeniem dla VIP-ów, a dokładniej dla przyszłych członków saudyjskiej rodziny królewskiej i, którzy studiują na Uniwersytecie w Riyadh. To dzieło zespołu pod dowództwem Alexandra Vagnera (szefa Customizing Team) oraz Thomasa Kraussa (szefa projektów trolejbusowych), który po raz pierwszy wprowadził do przegubowych trolejbusów wysokiej jakości materiały wykończeniowe oraz luksusowe wyposażenie. Można powiedzieć, że w tym jednym trolejbusie pasażer czuje się jak u siebie w domu... Ciemna podłoga wykonana z wędzonego dębu plus delikatne smugi aluminium zapewniają doskonałą atmosferą. Świetnie wygląda też zabudowa nadkoli dekoracyjnym drewnem czy 17 głębokich, skórzanych foteli (wykonanych w Kilonii), które zapewniają królewskiej rodzinie prawdziwie królewski odpoczynek. Do tego dodajmy małą kuchnię z lodówką oraz pięć płaskich monitorów 21,5 calowych, które są obsługiwane przez multimedialny system. To tylko te najbardziej niezwykłe punktu z bardzo długiej listy wyposażenia tego wyjątkowego pojazdu.

Trolejbus w wersji VIP, podobnie jak pozostałe jedenaście egzemplarz, posiada wysoce wydajny system klimatyzacji, który ma w sumie 66 kW mocy chłodniczej –tylko dla przestrzenni pasażerskiej. Kierowca ma osobny system o mocy 7kW. Podobnie jak w innych autobusach dostarczanych na Bliski Wchód w ich drzwiach zamontowano kurtyny powietrzne, co zapobiega napływowi gorącego powietrza z zewnątrz, gdy drzwi są otwarte.

I kilka słów o samym transporcie dwunastu trolejbusów do Arabii Saudyjskiej. To też była skomplikowana operacja. Z Pilsting w Bawarii zostały one przetransportowane koleją do portu w Bremerhaven. Tutaj załadowane je na statek, który dopłyną do Dschidda w Arabii Saudyjskiej. Stąd na niskopodwoziowych lawetach przejechały około 1000 kilometrów do miejsca przeznaczenia w Rijadzie. Mimo, że prace związane z budową całej trasy są cały czas nadal prowadzone to na terenie kampusu niemieckie trolejbusy wykonały pierwsze jazdy na 5 km „torze doświadczalnym”(łącznie cała trasa ma mieć długość 11 km). Wszystko wypadło dobrze i pojazdy Viseona są już w pełni gotowe do pracy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Arabia Saudyjska
Viseon
  • Tomasz Flaga – 26.01.2012

    Przyjechał Arab studiować do Polski i po miesiącu pisze list do tatusia - bogatego szejka: "Tato, jest tu fajnie, ale trochę głupio się czuję, bo jeżdżę na zajęcia samochodem, a moi koledzy jeżdżą autobusem". Wkrótce przyszła odpowiedź: "nie martw się, synku, wysyłam Ci autobus".

  • sceptyk – 28.01.2012

    arabom na koniec prosperity to w glowkach przewraca, a my za to posrednio zaplacimy i kto zarobi? Niemiec

  • bd – 31.01.2012

    @Tomasz - dobre :D

  • bd – 31.01.2012

    @sceptyk - Niemcy maja dobry PR, no i trzeba przyznac ze jesli w czyms sa swietni to sa to samochody. Kazdy ma swoja specjalnosc, w Polsce to raczej software. Ale nikt nie broni Polakom i jesli bysmy mieli co zaproponowac zapewne kupili by to. Wiele Polskich firm radzi obie calkiem niezle i tez za granica zarabia. Aletrzeba przyznac ze nadal za malo sie dzieje u nas z innowacjami. I to dramatycznie malo. Innowacje to nie tylko kosztowna domena wielkich koncernow. Wazniejszy od kasy jest dobry pomysl ktory czesto jest rowniez dlatego dobry ze tani. To pole do manewru nawet dla malych firm. Za malo sie to promuje.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....