TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwa PKS-y za drogie dla Ząbek. 5,23 i 5,54 zł to dużo?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.08.2019 13:00:15
Dwa PKS-y za drogie dla Ząbek. 5,23 i 5,54 zł to dużo?

Podwarszawskie Ząbki unieważniły przetarg na trzyletnią obsługę komunikacji miejskiej. Miasto nie grzeszyło dobrym budżetem, a obie oferty, które otrzymało również ciężko było uznać za wygórowane. Co więc teraz czeka miasto?

Przypomnijmy, że nowy operator miał obsługiwać komunikację w podwarszawskim mieście przez trzy lata. Start przewozów na nowym kontrakcie zaplanowano na 1 września 2019 r. Zakończenie odbędzie się 30 sierpnia 2022 r. Przez ten okres przewoźnik będzie odpowiedzialny za obsługę łącznie czterech linii autobusowych, które są oznaczone jako "Ząbki-1", "Ząbki-2" "Ząbki-3" i "Ząbki-4".

Praca eksploatacyjna w trakcie obowiązywania umowy miała wynieść 1 880 230 wzkm. Szacunkowa wartość zamówienia wynosiła 8 854 500 zł netto. A to dawało stawkę 4,71 zł/wzkm netto. I to uwzględniając fakt, że zasadniczo miasto nie przewiduje zmiany wysokości wynagrodzenia operatora. W umowie zawarto jednak zamknięty katalog wyjątków w tym m.in. zmiana wysokości wynagrodzenia minimalnego za pracę.

Do obsługi tego pakietu operator musiał podstawić przynajmniej 12 autobusów. Wszystkie miały być klimatyzowane, monitorowane, mile widziany był też GPS oraz co do zasady pojazdy wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 r. Najwięcej wymagano autobusów klasy MIDI długich na 8,15 - 10,5 m i każdy do przewozu min. 60 pasażerów. Tych miało być osiem. Do tego miały dojść cztery autobusy klasy MAXI z nadwoziami długimi na 10 - 12 m, każdy do przewozu min. 80 pasażerów. Dodatkowo w promieniu do 25 km od krańca Centrum Handlowe Marki operator miał otworzyć bazę dla autobusów.

Biedne Ząbki czy drogie PKS-y?
30 lipca minął termin składania ofert. Okazało się, że Ząbki na sfinansowanie nowego kontraktu przewozowego przygotowały znacznie mniej niż podano w ogłoszeniu o zamówieniu. Było to 8 413 530,00 zł brutto. A to dało stawkę za wzkm w wysokości 4,14 zł netto. Obie otwarte wtedy oferty przewyższały te szacunki.

Pierwszą lecz droższą ofertę przedstawił dotychczasowy operator linii w Ząbkach, czyli PKS Grodzisk Mazowiecki. Jego propozycja wyniosła 11 243 775,40 zł brutto. A to dało stawkę 5,54 zł/wzkm netto. Tańszy okazał się PKS Tarnobrzeg, który coraz śmielej poczyna sobie w okolicach Warszawy. Propozycja spółki z podkarpackiego opiewała na 10 612 502,84 zł brutto. A to z kolei przekuło się na stawkę 5,23 zł/wzkm netto.

Różnica między budżetem a najtańszą ofertą jak była widać spora. Chociaż przy takim kształcie kontraktu wobec wszystkich można było mieć pewne wątpliwości. Tym nie mniej ofert PKS-ów nie można było uznać za zbyt wygórowane jeśli popatrzymy na to, co obecnie się dzieje w branży przewozowej.

Ząbki jednak nie podzieliły tego poglądu. 5 sierpnia miasto unieważniło przetarg. Pozostaje więc czekać na ogłoszenie nowego lub rozpoczęcie negocjacji z wybranymi przewoźnikami. 1 września w końcu tuż tuż. Jako alternatywa zostaje jeszcze kontrakt "pomostowy" do czasu wyboru nowego operatora.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Ząbki
UM
PKS Grodzisk Mazowiecki
PKS Tarnobrzeg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....