Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwa lata współpracy Solarisa z BAE Systems

infobus
11.10.2017 11:43
0 Komentarzy

We wrześniu 2016 r. BAE Systems i Solaris podpisałyporozumienie na mocy którego, polski producent oferuje w swoich pojazdach hybrydowychnapęd elektryczny brytyjskiej firmy.

W Polsce walory tych konstrukcje poznamy tak naprawdę dopiero w tymroku, kiedy wejdą one do regularnej eksploatacji – pierwsze już za moment wTomaszowie Mazowieckim. Kolejne trafią do kilku miast w Polsce pod konieclutego i w marcu 2018 r.

Jak podkreśla koncern, flagowy hybrydowy system BAE z serii-E jestatrakcyjny dla użytkowników, ponieważ jego funkcja stop/start daje możliwośćwyłączenia silnika autobusu podczas postoju. Jak policzyli Brytyjczycy, prawie40 procent czasu pracy autobusu zajmuje zabieranie pasażerów. Tym samym funkcjastop/start umożliwia oszczędność paliwa i redukcję emisję szkodliwychsubstancji.

Ponadto dodatkowe źródło zasilania opracowane przez BAESystems umożliwia przeznaczenie całej energii elektrycznej, jaka potrzebnabędzie podczas postoju autobusu, do zasilania akcesoriów, takich jak układkierowniczy, sprężarka powietrza, instalacja klimatyzacji, czy grzejniki przyniższych temperaturach. Ta technologia jest obecnie zaawansowana na tyle, abyzapewnić użytkownikowi eksploatację autobusu przez maksymalnie 35 procent czasu,gdy silnik jest wyłączony, bez potrzeby zatrzymywania i ładowania akumulatorówpojazdu. Dzięki wbudowanej prądnicy autobus może być eksploatowany 24/7 i niema potrzeby podłączania go do instalacji ładowania, ani planowania czasu jegoeksploatacji.

8000 systemów

O pozycji BAE na światowym rynku świadczy fakt, że do tejpory firma wyprodukowała 8000. elektrycznych napędów hybrydowych dla autobusówmiejskich eksploatowanych na całym świecie.

Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat firma BAE Systemsdostarczyła 3000 napędów tego typu, czyli dwukrotnie więcej, niż w poprzednichczterech latach.

-„Ciągłe zapotrzebowanie na te napędy wynika z elastycznościproduktów Serii-E”, powiedział Bob Lamanna, dyrektor globalnej sprzedaży iobsługi autobusów miejskich w BAE Systems. „Linia ta umożliwia podróż przyobniżeniu emisji szkodliwych substancji do zera, czyli takiej, jakiej szukająfirmy przewozowe, bez wyzwań związanych z infrastrukturą wymaganą w przypadkurozwiązań całkowicie elektrycznych”.

Brytyjska firma dostarcza hybrydowe systemy napędowe odponad 20 lat. Prowadzi też prace nad zaawansowanymi rozwiązaniami dlatransportu miejskiego, obejmujące kompletne instalacje elektryczne zasilaneakumulatorami i ogniwami paliwowymi.

Komentarze