TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dwa elektrobusy dla Bolesławca od Solarisa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.01.2020 14:00:36
Dwa elektrobusy dla Bolesławca od Solarisa?

Bolesławiec dołączy do grona miast, w których użytkowane są elektrobusy. I wygląda na to, że pierwszymi, które kupi miasto będą Solarisy. Magistrat sprawdza ofertę, którą 10 stycznia otrzymał w przetargu na dostawę do elektrobusów klasy MIDI. Mieści się ona w przyjętych szacunkach.

Przetargowe ABC
Przedmiotem bolesławieckiego zamówienia jest zakup (dostawa) taboru autobusowego (2 autobusów bezemisyjnych o alternatywnych, elektrycznych systemach napędowych) wraz z infrastrukturą. Każdy z "elektryków" ma mieć nadwozie o długości całkowitej 8,5 - 10,5 m i szerokie na 2,5 - 2,55 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 58 pasażerom, w tym 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia układzie 2-2-2, 1-2-0 lub 1-2-2. 

Słów kilka o napędzie. Bolesławieckie elektryki będą ładowane przez złącze plug-in. Baterie powinny umożliwić pokonanie przynajmniej 100 km w warunkach eksploatacyjnych testu SORT2, bez konieczności doładowywania. Sposób ich zabudowy leży w gestii oferenta. Jeden lub dwa silniki trakcyjne mają mieć moc min. 160 kW. Cała kompletacja napędu ma zapewniać zużycie energii nie wyższe niż 1,2 kWh / km. Ponadto miasto chce kupić dwie mobilne ładowarki plug-in. Urządzenia mają zapewniać moc w zakresie 40 - 80 kW. 

Termin realizacji całego zadania do 15 lutego 2021 r.

Solaris, czyli akcja-akceptacja?
10 stycznia minął termin składania ofert. Na dwie elektryczne "dziewiątki" lub "dziesiątki" miasto miało przygotowane 4 920 000 PLN brutto. A to dawało wycenę jednostkową w wysokości 2 000 000 PLN netto za autobus. Trzeba powiedzieć, że to bardzo rozsądny szacunek. 

Nic więc dziwnego, że jedyna otwarta trzy dni temu oferta mieści się w tych założeniach. Przedstawił ją Solaris. Producent "jamników" za dwa Urbino 8,9LE electric zaproponował kwotę 4 792 080 PLN brutto. A to daje 1 948 000 PLN netto za jednego. 

W tej sytuacji rozstrzygnięcie pozostaje formalnością. Bolesławiec pokazał, że wiele nie trzeba aby mieć elektrobusy w cenie jak znalazł.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bolesławiec
UM
MZK Bolesławiec
Solaris
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....