TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Drugi przetarg ZTM także dla Europa Express
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.03.2015 15:14:37 2 komentarze
Drugi przetarg ZTM także dla Europa Express

Spółka Europa Express City wygrała także drugą aukcję ZTM Warszawa. Już bez tak dramatycznych okoliczności jak podczas pierwszej aukcji i z niższa stawką ?5,45 zł brutto za wozokilometr. Umowy z przewoźnikiem zostaną zawarte na okres 3 lat z możliwością ewentualnego przedłużenia. Jak już informowaliśmy ?w obu przypadkach przetargi zostały rozstrzygnięte na drodze aukcji internetowej. W trakcie aukcji przewoźnicy mogli obniżać stawki, których zażądali w ofertach ?papierowych?. Dzięki zastosowaniu tego trybu, ZTM na obu umowach zaoszczędzi nawet ok. 10 mln zł w porównaniu do szacowanej wartości zamówienia. Jakiej marki autobusy wypuści do ruchu Europa Express? Na pewno będzie ich 30 szt. i będą niskowejściowe. Będą również wyposażone w klimatyzację i monitoring. ZTM w warunkach przetargowych określił, że autobusy mogą być używane. Jednak nie mogą być starsze niż z 2009 r. Co ciekawe jednak wszyscy przewoźnicy, którzy złożyli swoje oferty zaoferowali wypuszczenie do ruchu autobusów?fabrycznie nowych. Europa Express zadeklarowała, że będą to Autosany Sancity lub Solarisy Urbino. Taki kontrakt dla sanockiej fabryki byłby krótko mówiąc bardzo pożądany. Czy firma zaufa Autosanowi i postawi na spółkę, która już kilka razy była wystawiona a na sprzedaż? O tym przekonamy się niebawem, gdyż nowe autobusy mają planowo wyjechać na stołeczne ulice 1 września br.

Prześledźmy teraz zwycięską strategię Europa Express City w drugim przetargu ZTM Warszawa. Było to bardzo podobne zagranie, jak w pierwszym, bliźniaczym zamówieniu, gdzie w grę wchodziła także obsługa linii 15. używanymi autobusami. O zwycięstwie Europy zadecydowała pokerowa zagrywka podczas aukcji elektronicznej. Wzięło w niej udział łącznie pięć firm transportowych. Co ciekawe, oferta BP Tour z Bełżyc została wykluczona z tego postępowania.Jako powód warszawscy urzędnicy wskazali brak zabezpieczenia wymaganym wadium. Tym samym błaha pomyłka wyeliminowała firmę, która na otwarciu ofert zaoferowała drugą pod względem ceny stawkę 6,25 zł/wzkm.W efekcie zaproszenia do aukcji wysłano do PKS Zielona Góra, Europa Express City, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki oraz Mobilisu. PKS Zielona Góra wstępnie zaproponował stawkę 7,47 zł/wzkm.

W toku kolejnych przebić poprzestał na propozycji 6,93 zł. Z kolei Mobilis nic nie zrobił ze stawką wyjściową. Oferta firmy z Mościsk pozostała na poziomie 7,72 zł/wzkm. Z nieoficjalnych informacji, które odnaleźliśmy na kilku forach internetowych udało nam się ustalić, że przewoźnik prawdopodobnie odpuścił sobie udział w licytacji. Kolejny "stary gracz" z warszawskich ulic, czyli PKS Grodzisk Mazowiecki wstępnie zaproponował 6,42 zł/wzkm. Ostatecznie Grodzisk aukcję zakończył na stawce 5,59 zł/wzkm, zajmując tym samym trzecie miejsce. W grze pozostali tylko ITS Michalczewski i Europa Express City. Przypomnijmy, że początkowo to radomska firma zaproponowała najniższą stawkę. Mowa o kwocie 6,15 zł/wzkm. Z kolei Europa Express City po otwarciu ofert była najdroższym przewoźnikiem. Za realizację przewozów zadeklarowała ?8,85 zł/wzkm. Jak wcześniej wspomnieliśmy w pierwszej aukcji to grosz zdecydował o zwycięstwie Europy. Michalczewski zakończył aukcję z wynikiem 5,46 zł/wzkm. Warszawska spółka zaś dokonała rzeczy na pierwszy rzut oka niewyobrażalnej. Z wyjściowej propozycji 8,85 zł/wzkm dogrywkę zakończyła ze stawką 5,45 zł/wzkm!

Europa Express do tej pory była znana m.in. z obsługi kilku podwarszawskich linii dowozowych oraz linii 742 na początku jej funkcjonowania. Teraz firma sięgnęła po bardziej prestiżowy kontrakt. Czekamy jeszcze na ewentualne odwołania pozostałych oferentów, ale wszystko raczej wskazuje na to, że ZTM Warszawa podpisze planowo umowę z zwycięskim przewoźnikiem. Ma to nastąpić 7 kwietnia, a już początku września 30. najnowszych pojazdów Europa Express City skierowanych zostanie do zasilania obciążonych linii takich jak np. 211, 163, 204 czy 177. Tylko jakiej będą marki?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
Europa Express
  • Marcin – 01.04.2015

    "skierowanych zostanie do zasilania obciążonych linii" Pierwsze słyszę, żeby midikami obsługiwać obciążone linie.

  • Nieciej – 04.04.2015

    Te linie są obsługiwane Solinami, Urbinetto i co najwyżej SU10, więc nie dziwi mnie tu nic.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....