TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Drugi elektrobus w MPK Radom. Czas na Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.09.2016 13:14:31
fot. MZDiK Radom

Od 30 września Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu będzie przez dwa tygodnie testowało autobus elektryczny marki Solaris Urbino 12. W pojeździe zostaną zainstalowane kasowniki obsługujące Radomską Kartę Miejską, nie będzie tam natomiast urządzeń wchodzących w skład Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

Ciemnoszaro-biało-zielony autobus będzie miał w Radomiu tymczasowy numer taborowy 346. Będzie kursował na brygadach szczytowych różnych linii miejskich, czyli jedynie w godzinach porannego oraz popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Pasażerowie posiadający kartę miejską będą mogli bez problemów z niej skorzystać, ponieważ w elektrycznym pojeździe będą zainstalowane charakterystyczne czerwone kasowniki.

Autobus nie będzie natomiast wyposażony w wewnętrzny monitor i wyświetlacz, nie będzie w nim także głosowych zapowiedzi przystanków. Brak urządzeń SDIP spowoduje poza tym to, że na tablicach przystankowych będą wyświetlać się wyłącznie rozkładowe godziny odjazdów kursów obsługiwanych przez ten autobus, a nie rzeczywiste - jak to jest w przypadku wszystkich pozostałych pojazdów komunikacji miejskiej w Radomiu.

Pojazd, który przez kilka dni będzie testowany na tyskich ulicach wyposażony jest w napęd firmy Medcom (podobnie jak eksploatowane w Lublinie, Tychach czy Gdyni trolejbusy Solaris Trollino 12MB), silniki asynchroniczne umieszczone w piastach tylnych kół o mocy 2 x 60kW. W momencie startu osiągają one moc do 220kW. W elektrobusie zastosowano baterie litowo-jonowe amerykańskiej firmy A123, które mają pojemność 240kWh i pracują pod napięciem 600V. Ciekawymi rozwiązaniami, na które warto zwrócić uwagę są także dotykowy pulpit w kabinie kierowcy oraz elektryczne drzwi firmy Ventura.

Autobus, który radomskie MPK wypożyczyło na testy od Solarisa, został wyprodukowany w 2014 roku. Od samego początku był wykorzystywany jako pojazd testowy. Woził już pasażerów kolejno w Zielonej Górze, Włocławku, Krakowie, Pile, Szczecinku, Grudziądzu, Rydze (na Łotwie), Białymstoku, Rzeszowie, Lublinie, Stalowej Woli, Gorlicach, Sosnowcu, Katowicach, Tychach i Olsztynie - a ostatnio w Płocku, skąd dotarł właśnie do Radomia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Radom
Solaris
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....