Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Druga próba sprzedaży wałbrzyskich SanCity 9LE

infobus
12.07.2016 13:55
0 Komentarzy

Miejski Zakład Usług Komunalnych w Wałbrzychu drugi razpróbuje sprzedać swoje ostatnie pojazdy,które są pamiątkami po jego epizodzie komunikacyjnym sprzed kilku lat. To trzyczteroletnie Autosany SanCity 9LE.

Zaplanowana na 17 czerwca licytacja nie doszła do skutku.Nie wiadomo czy to z braku chętnych czy też niespełnienia pewnych warunków,które MZUK postawił oferentom. Teraz spółka zmieniła tryb zbycia tych pojazdów.Na 20 czerwca przedsiębiorstwo wyznaczyło termin, w którym zostanąprzeprowadzone negocjacje z zainteresowanymi nabycie wałbrzyskich SanCity 9LE.

Każdy z pojazdówobjęty został odrębnym postępowaniem. Ich ceny wywoławcze wahają się odniespełna 219 700 zł do 230 400 zł. Autobusy o długości 8,55 m umożliwiająpodróż łącznie 60 pasażerom, w tym 20 na fotelach Ster MB. Pięć siedzeń jestdostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki dwómwejściom w układzie 1-2-0. Napęd wałbrzyskich Autosanów M9LE to znany komplet.Składa się on z silnika Cummins ISB4.5EV 185B oraz automatycznej skrzyni biegówAllison T280R.

MZUK zakupił je w 2012 roku. Było to podyktowane w pierwszejkolejności koniecznością zapewnienia obsługi komunikacyjnej miasta pobankructwie tamtejszego MPK. Ponadto zakładano, że autobusy znajdą dalszezatrudnienie jeśli tylko MZUK wygrałby ogłoszony przez wałbrzyskiego zarządcękomunikacji przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. Jakdoskonale wiemy tak się jednak nie stało, w efekcie małe Autosany mogły staćsię bezużyteczne.

Zainteresowanie nimi wyraził Miejski ZakładKomunikacyjny z Żagania. Spółka wydzierżawiła pojazdy na półtora roku w celuobsługi linii autobusowych w Nowej Soli od czerwca 2013 r. do końca 2014 r.Następnie autobusy trafiły do obsługi połączeń na terenie Żagania. Ostateczniew tym roku MZK zdecydowało się na zwrot Autosanów do MZUK. Czy teraz wałbrzyskiej spółce uda się znaleźć nowych nabywców dla trzech Sancity 9LE?

Komentarze