TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Drabpol zaoferuje silniki elektryczne TM4
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.12.2017 09:31:13
Na targach Busworld nastąpiło podpisanie listu intencyjnego- od lewej: Olivier Bernatchez z TM4, prezes Drabpol-u Paweł Drabczyński, Eric Azeroual z TM4 oraz Grzegorz Stawicki z Drabpolu

W listopadzie 2017 r. firma Drabpol podpisała umowę o współpracy z kanadyjską firmą TM4, której silniki elektryczne możemy znaleźć m.in. w elektrobusach Ursus City Smile 12 LFE czy w częstochowskich pojazdach hybrydowych Solbus SM18 Hybrid.  

Dzięki nawiązaniu współpracy oferta Drabpol-u powiększyła się o silniki, przetwornice, sterowniki oraz oprogramowanie, wykorzystywane w najbardziej zaawansowanych elektrycznych układach napędowych na świecie. Ważnym aspektem jest fakt, że Drabpol dostarczać może same komponenty, jak i całe systemy.

Podstawowe komponenty TM 4, jakie pojawiły się teraz w ofercie firmy to silniki elektryczne i falowniki. Silniki elektryczne to silniki synchroniczne 9-fazowe prądu zmiennego. Rozwiązanie TM4 pozwala na dokładne sterowanie mocą silnika i przez to uzyskanie dużej sprawności całości pojazdu. Zdaniem Drabpolu sprawność samego silnika sięga aż 96 %.

Rozwiązania TM 4 obejmuję następujące grupy produktowe:

  • Seria MOTIVE – jest to rozwiązanie stosowane głównie do samochodów osobowych, motocykli itp. Rodzina obejmuje systemy niskonapięciowe (96V)- LV (Low Voltage) , które z uwagi na niewielkie rozmiary i wagę stosowane są w motocyklach oraz innych mniejszych rozwiązaniach, gdzie waga stanowi kluczowy aspekt ( masa falownika to tylko 12 kg, a samego silnika 26 kg) oraz systemy średnionapięciowe – MV (Medium Voltage) -o wyższym napięciu znamionowym (450 V) . Dostosowane są one do korzystania z systemów baterii o większej pojemności i bardziej zaawansowanych systemach ładowania. System przeznaczony jest bardziej do aut osobowych. Masa falownika wynosi 11 kg , zaś silnika elektrycznego 34 kg, co spowodowało łączny wzrost wagi całości systemu o 7 kg.

  • seria SUMO , obejmująca :

- system LD (Light Duty) – do zastosowań lekkich. Sam produkt jest przeznaczony do najmniejszych z ciężkich zastosowań np. ciężarówek 5. tonowych. Waga silnika to ok.110 kg, a moc szczytowa zmierzona to 166 kW.

- system MD (Medium Duty) – do zastosowań średnich (450-750V). Sumo MD to rozwiązanie sterowane w różnego rodzaju ciężarówkach -od małych do dużych, ale nie tych największych. TM4 posiada również opcję zamontowania silnika pomiędzy dwoma wałami napędowymi. Sumo MD to seria, która oferuje produkt , jakim jest generator prądu do pojazdów hybrydowych.

- system HD (Heavy Duty) – do zastosowań ciężkich. Komponenty z serii Sumo HD są przeznaczone do najcięższych zastosowań - ciężarówki 18 ton i więcej oraz autobusy miejskie od 8,5 m do 18 m.

- sterowniki NEURO. Obejmują sterowniki pierwszej generacji ( Neuro) oraz najnowszy sterownik Neuro 200. Sterowniki te są w pełni programowalne do zarządzania całym pojazdem elektrycznym i kompatybilne z większością systemów CAN, wykorzystywanych przez producentów lub integratorów systemowych.

- Oprogramowanie ODIN- służące do serwisowania i parametryzacji systemu.

TM4 w Kanadzie i Chinach

Firma TM4 została założona w 1998 r., jako odłam Działu Wdrożeń i Rozwoju spółki matki Hydro – Quebec. Siedziba firmy , zajmująca 5000 m2 znajduje się w kanadyjskiej prowincji Quebec ; w samej Kanadzie TM4 zatrudnia 120. pracowników. Na chwilę obecną firma posiada ponad 60 opatentowanych innowacji. Poza zakładem w Kanadzie, TM4 posiada mają również fabrykę w Chinach - w Pekinie. Zakład w Chinach o powierzchni 5000 m2 , współtworzony z firmą Prestolite Electric zatrudnia 180 pracowników. warto podkreślić, że rozwiązania TM4 to rozwiązania kompletne. Systemy są kompatybilne z najnowszymi standardami bezpieczeństwa np. ISO 26262. Firma TM4 uzyskała także certyfikację ISO 14001:2015 dla rozwiązań ekologicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Drabpol
TM4
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....