TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Drabpol - oferta cyfrowych tachografów i rady dla użytkowników
Karol Wach - Opublikowano: 14.05.2006 21:28:24
Drabpol - oferta cyfrowych tachografów i rady dla użytkowników

W ubiegłym tygodniu przedstawiliśmy regulacje prawne dotyczące cyfrowych tachografów, obowiązujące od 1 maja 2006 roku. Niniejszym tekstem rozpoczynamy prezentację firm, które w swojej ofercie posiadają takie właśnie urządzenia. Na początek częstochowski Drabpol.

 

O firmie

 

Drabpol istnieje na rynku motoryzacyjnym od 1983 roku. Jest przedstawicielem m.in. takich firm jak Siemens VDO S&SS i Konvekta. Spółka zajmuje się chociażby projektowaniem i przygotowywaniem nowych rozwiązań technologicznych w zakresie miejsca pracy kierowcy czy systemów elektroniki pojazdowej. W swojej szerokiej ofercie posiada m.in. klimatyzatory i tachografy, w tym interesujące nas urządzenia cyfrowe.

 

Digital Tachograph (tachograf cyfrowy) –zasady działania

 

DTCO jest to obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie urządzenie rejestrujące, jakie będzie stosowane do rejestracji czasu prowadzenia pojazdów i okresów odpoczynku kierowców. System składa się z dopuszczonych komponentów tj. przyrządu rejestrującego, „inteligentnego”nadajnika impulsów, kart chipowych (kierowcy, przedsiębiorstwa, warsztatu, organu kontrolnego), oraz papieru do drukarki.

Wszystkie dane zapisywane są w pamięci przyrządu rejestrującego (pamięć masowa) oraz częściowo na poszczególnych kartach. Dostęp do odpowiednich obszarów pamięci masowej uwarunkowany jest tzw. prawem dostępu, zdefiniowanym dla każdego z 4 rodzajów kart. Dane, na żądanie mogą być wyświetlane na wyświetlaczu przyrządu rejestrującego, wydrukowane lub przeniesione na zewnętrzny nośnik. Odczyt odpowiednich danych jest regulowany prawnie. Przedsiębiorstwa transportowe, będzie obowiązywać okresowy odczyt danych z pamięci masowej. Warsztaty zobligowane będą do odczytu całej zawartości pamięci masowej, w przypadku wymiany uszkodzonego tachografu oraz przekazanie ich na zewnętrznym nośniku właściwej firmie transportowej. Organy kontrolne odczytują dane podczas kontroli ulicznych jak również podczas kontroli w przedsiębiorstwach, w przypadku tych ostatnich, kontroli podlegają także dane z uszkodzonych tachografów, odczytane i dostarczone przez uprawnione warsztaty.

Celem urządzenia rejestrującego jest rejestrowanie, przechowywanie, wyświetlanie, drukowanie i wyprowadzanie danych związanych z czynnościami wykonywanymi przez kierowcę. Urządzenie rejestrujące składa się z przewodów, czujnika ruchu i przyrządu rejestrującego.

Przyrząd rejestrujący składa się z jednostki przetwarzającej, pamięci danych, zegara czasu rzeczywistego, dwóch czytników kart chipowych (dla kierowcy i współkierowcy), drukarki, wyświetlacza, ostrzeżenia wizualnego, gniazda do kalibracji/wczytywania danych i urządzeń do wprowadzania danych przez użytkownika. Urządzenie rejestrujące można przyłączać do innych urządzeń poprzez dodatkowe gniazda.

Zawarcie w urządzeniu rejestrującym lub przyłączenie do niego jakiejkolwiek funkcji, urządzenia lub urządzeń, zatwierdzonych lub nie, nie może zakłócać, ani potencjalnie zakłócać, prawidłowego i bezpiecznego działania urządzenia rejestrującego. Użytkowników urządzenia rejestrującego identyfikują w sprzęcie ich karty do tachografów.

 

Urządzenie rejestrujące zapewnia selektywne prawa dostępu do danych i funkcji, odpowiednio do i/lub tożsamości użytkownika. Urządzenie rejestrujące rejestruje i przechowuje dane w swojej pamięci danych i na kartach do tachografów.

 

Funkcje cyfrowych tachografów

 

Urządzenie rejestrujące realizuje następujące funkcje:

 

-       monitorowanie wkładania i wyjmowania kart,

-       pomiar prędkości i odległości,

-       pomiar czasu,

-       monitorowanie czynności wykonywanych przez kierowcę,

-       monitorowanie stanu prowadzenia pojazdu,

-       dane wprowadzane ręcznie przez kierowcę:

-       wprowadzanie miejsca rozpoczęcia i/lub zakończenia okresu pracy,

-       ręcznie wprowadzane dane o czynnościach kierowcy,

-       warunki szczególne,

-       zarządzanie blokadami firmowymi,

-       monitorowanie czynności kontrolnych,

-       wykrywanie zdarzeń i/lub usterek,

-       testy wbudowane i auto testy,

-       odczyt z pamięci danych,

-       rejestrowanie i przechowywanie w pamięci danych,

-       odczyt z kart do tachografów,

-       rejestrowanie i przechowywanie na kartach do tachografów,

-       wyświetlanie,

-       drukowanie,

-       ostrzeganie,

-       przesyłanie danych do nośników zewnętrznych,

-       wyprowadzanie danych do dodatkowych urządzeń zewnętrznych,

-       kalibracja,

-       nastawianie czasu.

 

Oferta firmy Drabpol w zakresie cyfrowych tachografów

 

Obecnie w ofercie firmy Drabpol znajduje się tachograf cyfrowy Siemens VDO DTCO 1381. Poniżej chcielibyśmy krótko zaprezentować zalety tego urządzenia w odniesieniu do poszczególnych grup odbiorców –kierowców, przedsiębiorców (firm przewozowych), służb kontrolnych, warsztatów i producentów pojazdów. 

 

Rady dla kierowców

 

Każdy kierowca, korzystający z tachografu cyfrowego musi zaopatrzyć się w osobistą kartę chipową, na której będą przechowywane wszystkie dane, dotyczące jego osoby. Jest ona ważna przez pięć lat i można jej używać we wszystkich tachografach zatwierdzonych przez UE.  Kierowca musi umieścić swoją kartę kierowcy w tachografie cyfrowym, gdy zaczyna pracę (np. podczas załadunku/rozładunku czy jazdy). Jeśli karta  jest uszkodzona, nie działa, została zgubiona lub skradziona musi wydrukować informacje dotyczące okresu czasu zapisanego przez tachograf na koniec podróży i dodać numer swojej karty oraz swój podpis do wydruku. W tym szczególnym przypadku trzeba ubiegać się o nową kartę tak szybko jak to możliwe. Nie można prowadzić pojazdu bez karty dłużej niż 15 dni. Dodatkowo kierowca musi robić dzienne wydruki, gdy zmienia pojazdy wyposażone w analogowe i cyfrowe tachografy. To zapewnia kompletny zapis (wydruki i wykresówki) czynności kierowcy na bieżący tydzień i na ostatni dzień pracy ubiegłego tygodnia.

 

Rady dla przedsiębiorców

 

Dzięki cyfrowym tachografom przedsiębiorcy będą mogli nadzorować pracę kierowców, korzystając m.in. z omówionej powyżej karty kierowców. Ponadto firmy transportowe powinny zaopatrzyć się w karty firmowe, pozwala na pobranie, wyświetlenie oraz wydrukowanie danych, a także może chronić dane firmy przed nieautoryzowanym dostępem. Wraz z DTCO 1381 tachografem cyfrowym, Siemens VDO oferuje zakres dodatkowych rozwiązań by usprawnić zarządzanie flotą oraz stosowanie się do nowych wymagań prawnych. TIS-Office oraz TIS-Web to dwa potężne rozwiązania dla obu tachografów analogowego i cyfrowego, które będą wspierane przez serwisy partnerskie Siemens VDO.

 

Służby kontrolne

 

Karty kontrolne –przeznaczone są dla służb, takich jak Policja czy ITD, które będą wykonywały kontrole drogowe. Karta taka umożliwi m dostęp do danych z pamięci masowej tachografu oraz karty kierowcy. Dla oficerów służ kontrolnych Siemens VDO oferuje pakiet treningowy zawierający komputerowy program szkoleniowy (CBT) do obsługi DTCO 1381.

 

Stacje serwisowe

 

Pracownicy Autoryzowanego Serwisu - odpowiednio wyszkoleni technicy serwisowi mogą ubiegać się o osobistą kartę serwisową od określonych urzędów. Taka karta jest ważna przez jeden rok, jest chroniona kodem PIN i pozwala na testowanie tachografów cyfrowych systemem kalibracji. Aby uzyskać autoryzację warsztaty muszą spełnić następujące warunki:

  • Zatwierdzenie systemu diagnostyki dla tachografu cyfrowego,
  • Serwis techników wykwalifikowanych do obsługi tachografów cyfrowych,
  • System do pobierania i przechowywania danych,
  • Zapewnienie bezpiecznego środowiska i procedur do wymagań dotyczących ochrony danych.

 

Oferta dla producentów pojazdów

 

Siemens VDO aktywnie wspiera rozwój nowych tachografów cyfrowych oraz wymagania z tym związane. Umożliwia to integrację DTCO 1381 z pojazdem i jego deską rozdzielczą, a także wprowadzanie innowacyjnych pomysłów w projektowaniu kabin. Tachograf DTCO 1381 gwarantuje najlepszą możliwą kompatybilność z istniejącymi strukturami pojazdów. DTCO 1381 firmy Siemens VDO jest idealny do integracji specyficznych systemów dla operatorów flot. Dzięki uniwersalnemu interfejsowi, DTCO jest także w pełni kompatybilny z innymi komponentami firmy VDO i Siemens VDO takimi jak;nawigacje, systemy teleinformatyczne czy komputery pokładowe. W połączeniu z profesjonalnym zestawem oprogramowania firmy Siemens VDO, specyficzne wymagania dla rozwiązań komputera pokładowego mogą być efektywnie wprowadzane także w wyjątkowych przypadkach.

 

Szczegóły na temat firmy Drabpol i jej produktów można znaleźć na stronie www.drabpol.pl .


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tachograf cyfrowy
Drabpol
katra
DTCO
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....