TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dr. Richard przetestuje wodorowy autobus Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.07.2020 17:00:18
Dr. Richard przetestuje wodorowy autobus Solarisa; Fot. Dr. Richard Gruppe

Po udanych czerwcowych jazdach w Wiedniu, na początku lipca autobus wodorowy Solaris Urbino 12 hydrogen trafił do kolejnej austriackiej firmy. Tym razem prywatnej.

Zainteresowanie wodorowcem wyraził Dr. Richard Gruppe, największy prywatny przewoźnik w Austrii. Oficjalna prezentacja i i inauguracja testu miała miejsce 7 lipca w St. Pölten.

Austriackie testy

W ramach testu, Dr. Richard Grupp sprawdzi Solarisa Urbino 12 hydrogen na ulicach Wiednia i St. Pölten.

Test potrwa od 7 do 10 lipca

-"W firmie Dr. Richard Gruppe zajmujemy się bezemisyjną mobilnością od kilku lat. W trakcie wielu testów z autobusami zasilanymi bateryjnie byliśmy w stanie uzyskać cenny wgląd w ich praktyczne użytkowanie i wdrożenie. Teraz po raz pierwszy mamy okazję przetestować napędzany wodorem autobus Solarisa. Im dłuższe są do pokonania odległości i im wyższa masa samego pojazdu, tym bardziej ten rodzaj napędu, również pod względem źródeł surowców niezbędnych do jego zatankowania, zyskuje na znaczeniu. Relatywnie wysokie koszty pozostają jeszcze barierą w szerokim wykorzystaniu tej szczególnie przyjaznej dla środowiska technologii, ale z niecierpliwością czekamy na ten test, który stanowi ważny kamień milowy na naszej drodze do ekologicznej mobilności", powiedział dr Ludwig Richard, właściciel i zarządzający firmą Dr. Richard Gruppe.

-"Bardzo się cieszę z kolejnych testów naszego najnowszego autobusu wodorowego w Austrii. Ta nowoczesna technologia już dziś znajduje uznanie wielu klientów. Pozytywne zmiany w transporcie publicznym, jego zrównoważony rozwój nie są możliwe bez udziału firm jakich jak Dr. Richard Gruppe", mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A.

57 na liczniku

Najnowszy produkt Solarisa cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Od jego premiery w czerwcu ubiegłego roku Solaris otrzymał zamówienia na łącznie 57 pojazdów z Niderlandów, Niemiec oraz Włoch. Pierwsze pojazdy jeszcze w tym roku zostaną dostarczone do Bolzano, Kolonii oraz Wuppertal.

Zaawansowane technologicznie pojazdy Solaris Urbino 12 hydrogen wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 70 kW. Wodór gromadzony jest w postaci gazowej w pięciu zbiornikach nowej generacji na dachu autobusu. Zestaw kompozytowych butli typu 4 (najnowszej generacji dostępnej na rynku) umieszczonych wzdłużnie nad pierwszą osią pojazdu ma łączną pojemność 1560 litrów.

Energia potrzebna do napędzania autobusu powstaje w ogniwie paliwowym, do którego dostarczany jest wodór zgromadzony w butlach na dachu pojazdu. Wodór jest przetwarzany w energię elektryczną, ta z kolei zasila bezpośrednio jednostkę napędową autobusu, którą stanowi oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego autobus wyposażony jest w baterię typu Solaris High Power, która stanowi dodatkowy magazyn energii elektrycznej. Jedynymi produktami ubocznymi eksploatacji Solarisa Urbino 12 hydrogen są ciepło i para wodna. Pojazdy nie generują do środowiska absolutnie żadnych szkodliwych substancji.

Firma Dr. Richard Gruppe to największy prywatny przewoźnik w Austrii z flotą liczącą niemal 1000 autobusów. W tym również pojazdy marki Solaris. Początek współpracy obu firm sięga roku 2010.






Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
wodór
Solaris
Austria

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....