Dodatkowa Scania Citywide 12LF CNG dla MPK Tarnów. Szczegóły

infobus
19.06.2020 15:00
0 Komentarzy

Niedawno Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wzbogaciło się już o kolejną, bo już 23 Scanię Citywide 12LF CNG. W stosunku do poprzednio dostarczanych egzemplarzy są drobne różnice.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku tarnowskie MPK zamówiło u szwedzkiego producenta jeden autobus Scania Citywide 12LF CNG za 1 250 000 PLN netto. Co się mieści w tej cenie? Obejmuje ona trzyletnią gwarancję całopojazdową, pięcioletnią gwarancję na napęd, dodatkowe cztery koła zapasowe oraz system do serwisu klimatyzacji.

Gazową Scanią w wersji dla Tarnowa może podróżować maksymalnie 76 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają dedykowaną dla tarnowskiego MPK niebieską tapicerkę z wzorami stylizowanymi na autobusy i samochody rysowanymi przez dziecko. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

Czas na napęd. Kolejny Citywide 12LF CNG w wersji dobranej pod katem potrzeb MPK Tarnów są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B. Na dachu autobusów zabudowano cztery aluminiowe butle na sprężony gaz ziemny, każda o pojemności wodnej 320 l. O zasięg Scanii nie trzeba się martwić.

Tarnowski standard

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo o mocy 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawania twarzy.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus, którego tarnowskiego MPK już od wielu lat darzy zaufaniem. Gazowa Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Następne w kolejce małe Scanie

To nie koniec zakupów. MPK obecnie czeka na kolejne Scanie, które będzie mogło wprowadzić do ruchu. Pięć- dodajmy pierwszych w Polsce- autobusów Citywide 10,9LF CNG przechodzi ostatnie przygotowania przed odbiorem końcowym oraz wprowadzeniem do eksploatacji.

Komentarze