Dobry początek roku dla Setry

infobus
11.05.2016 14:01
0 Komentarzy

Na początku tego roku Setra dostarczyła 2500. autokar z serii ComfortClass 500. Równolegle firma rozwija nową rodzinę LE Business oraz dostarcza kolejne ?piętra? S431 DT.

Jubileuszową ?pięćsetkę? odebrał austriacki przewoźnikKowatsch NFG z Villach, działający w ramach grupy Dr Richard. Model S 516 MD przekazanyzostał we Wiedniu. Pojazd o pojemności 53+1 miejsc wyposażony został m.in. w reflektorybi-ksenonowe, WC, panoramiczne kamery, system wideo oraz najnowsze systemywspomagające bezpieczeństwo. To asystent pasa ruchu (SPA) oraz tempomatadaptacyjny z Active Brake Assist (ABA3), który jest zdolny do automatycznegoinicjowania hamowania awaryjnego także w przypadku nieruchomych przeszkód.

Przypomnijmy, że pierwsze modele ComfortClass 500 na rynek w2012 roku, podnosząc w Europie autokarową poprzeczkę w dziedzinie ekonomii,komfortu, bezpieczeństwa i designu. Jesienią 2014 r. do rodziny CC500 dołączył dwuosiowymodel S 516 MD o długości 13,1 m i wysokości 3,56 m. To klasyczny autobus kombi,przeznaczony zarówno na krótkie wyjazdy weekendowe z mniejszym bagażem, jak ido regularnej obsługi linii międzymiastowych. To na pewno ekonomicznaalternatywa dla tych wszystkich przewoźników autobusowych, którzy chcą mieć markęSetra w swojej flocie.

Czas na Business

Po uruchomieniu w zeszłym roku produkcji nowej serii niskowejściowychpojazdów MultiClass 400 LE Business, niemiecka marka zgarnęła pierwsze większe zamówienie.W marcu br. firma Saar-Mobil GmbH odebrała 25 szt. niskowejściowych autobusów S415 LE Business do obsługi tras w rejonie Neu-Ulm. Pojazdy przy długości 12,3 mmają pojemność 49 miejsc siedzących oraz specjalny obszar dla wózkówdziecięcych i wózków inwalidzkich. Ich podłoga imituje drewniane deski. Modele 415S LE Business wyposażone są w 6-cylindrowe silniki Mercedes-Benz OM 936 Euro 6 omocy 220 kW (299 KM) współpracujące z manualnymi skrzyniami biegów Mercedes-BenzGO 190-6.

Pracownicze piętra rządzą

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Europie autobusów piętrowych? Setra S 431 DT cały czas cieszy się sporą popularnością wśród przewoźników. Jaksię okazuje teraz ? także francuskich. Zarząd STCAR (de Transport Côte d?AzurRiviera) odebrał 21 tego typu pojazdów do obsługi wyjątkowej trasy nr 230 o długości27 kilometrów, łączącej Niceę i parkiem technologicznym w pobliżu Antibes. W komunikacyjnymszczycie trzyosiowe kolosy odjeżdżają co dziesięć minut, przewożąc do / z centrummiasta pracowników parku. Docelowo ma być tutaj zatrudnionych ok. 35 000 osób wponad tysiącu firm.

Tym samym będzie to pierwsza we Francji linie obsługiwanawyłącznie przez piętrowe autokary. I to świetnie wyposażone. Francuskie Setry S431 DT mają pojemność 83 miejsc, panoramiczne dachy, składane stoliki, podnóżki,porty USB oraz gniazda 220 V umieszczony centralnie poniżej rzędów siedzeń. Każdypiętrus ma na dolnym pokładzie przestrzeń dla wózków inwalidzkich. Kolejnanowość to wyświetlacze, który pokazują aktualną pozycję pasażerom i przekazują informacjeo przystankach wzdłuż całej trasy.

Ponadto najnowsze autokary STCAR wyposażone są w monitoring(w tym także klatek schodowych) oraz systemy bezpieczeństwa (m.in. LaneAssistant (SPA i tempomat adaptacyjny z Active Brake Assist 3).

Przypomnijmy, że Setra S 431 DT weszła do produkcji 14 lattemu ? w 2002 r., a 11 lat później ? w 2013 r. ? została zmodernizowana wraz zwejściem silnika Euro 6 ? OM 471 o mocy 375 kW (510 KM).

Komentarze