TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dobra passa Ursusa. Wygrana Warszawie! [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.09.2016 16:08:00 23 komentarze
fot. KM Szczecinek

Lubelski producent może ten tydzień zaliczyć do wyjątkowo udanych. Po wygranej w Toruniu przyszedł czas na dużo bardziej prestiżowe zamówienie. Warszawskie MZA zdecydowało się dziś na wybór oferty konsorcjum pod wodzą Ursusa w przetargu na dostawę 10 elektrobusów klasy maxi.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. MZA wymagało aby nowe "elektryki" miały nadwozie o długości 11,8 - 12,1 m i szerokości 2,5 - 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 23 na miejscach siedzących. Nie mniej niż sześć foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być wyposażone w akumulatory o pojemności minimum 200 kWh. MZA wymaga przystosowania elektrobusów do ładowania dwoma metodami. Mowa o złączu plug-in oraz umieszczonym na dachu pantografie do szybkiego ładowania. W kwestii silnika trakcyjnego spółka dała oferentom dowolność. Mogą być to dwie jednostki zabudowane w piastach kół lub jedna centralna. Jeśli ktoś zdecydowałby się na drugie rozwiązanie to MZA dodatkowo wymagało dobrania przełożenia mostu napędowego w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pobór energii elektrycznej.

Omówiliśmy także najistotniejsze zmiany w SIWZ. W ich konsekwencji MZA dokonało ostatecznego przesunięcia terminu składania ofert na 2 sierpnia. Spółka otrzymała tego dnia trzy propozycje. Najtańszą przedstawiło konsorcjum 2G Bus&Coach z Bydgoszczy i Blue Lina z Leżajska. Partnerzy dostawę 10 elektrycznych Solbusów Sm12 oraz pakietu ładowarek wycenili na 23 589 714,90 zł brutto.

Drugą ofertę pod względem cenowym przedstawiło konsorcjum Ursus Bus, Ursus i AMZ Kutno. Partnerzy zaproponowali MZA dostawę pojazdów oraz pakietu ładowarek za 24 981 300 zł brutto. W tym przypadku zastanawiające jest jaką wersję Ursusa CitySmile CS12E zaoferowano przewoźnikowi. W grę wchodzą najprawdopodobniej dwie opcje.

Najdroższą propozycję przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa deklarował realizację dostawy za 26 438 850 zł brutto. Nie udało nam się ustalić czy dla MZA zaoferowano trzecią generację, czy też Nowego Urbino. Natomiast najprawdopodobniej Solaris znowu postawił na Medcom jako dostawcę napędu.

Dzisiaj MZA rozstrzygnęło przetarg. Oferta 2G Bus&Coach i Blue Line została odrzucona z powodu niespełnienia warunków udziału w postępowaniu w kwestii wymaganego doświadczenia. Konsorcjum przedstawiło referencje od częstochowskiego MPK, które potwierdzały dostawę gazowo-elektrycznych Solbusów Sm12HL. Tymczasem warszawski przewoźnik wymagał legitymowania się doświadczeniem w zakresie dostaw elektrobusów lub trolejbusów.

W grze zatem pozostał Ursus i Solaris. Stołeczna spółka zdecydowała o wyborze tańszej propozycji. A tą przedstawiło konsorcjum pod wodzą producenta z Lublina. Pokonało ono producenta Bolechowa zarówno w kryterium cenowym (6,85 pkt przewagi), a także ocenie technicznej i zużyciu energii elektrycznej (łącznie 0,84 pkt przewagi). Końcowy wynik to 98,3 pkt : 92,62 pkt na korzyść Ursusa i jego partnerów.

Zatem jeśli Krajowa Izba Odwoławcza nie będzie zmuszona przyjrzeć się sprawie to na stołecznych ulicach powitamy w przyszłym roku kolejną markę autobusów elektrycznych. Jeśli tylko MZA podpisze umowę z lubelsko-kutnowskim konsorcjum to na zrealizowanie dostawy partnerzy będą mieli maksymalnie 245 dni.

Poniżej film z przejażdżki Ursusem CitySmile 12 electric.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
2G Bus&Coach
Blue Line
Solbus
Solaris
Ursus
AMZ Kutno
elektrobus
  • Błażej – 21.09.2016

    No właśnie piszę, że to zmierzch solarisa w Polsce, który dzięki IV generacji stał się za drogi. Teraz rządzić będzie conecto, ursus, solbus i autosan!

  • URSUS KING – 21.09.2016

    MIAZGA!!!

  • Tomek – 21.09.2016

    proszę mnie poprawić jeżeli to tylko moje oczy się mylą, ale czy elektryczne Ursusy dostarczane do stolicy to nie jest City Smile Electric od AMZ, jaki m. in. jeździ do teraz po Krakowie?PS.a tak swoją drogą gratulację dla polskiej firmy, która chyba... odżyła na dobre! :)

  • ttt – 21.09.2016

    Bez przesady 14 autobusów Solarisa nie zabije. A firma jak robi wszystko traktory piły spalinowe i nie wiadomo co jeszcze to znaczy że nic nie robi i nic z tego nie będzie. Trolejbusy na bogdanie. Elektryki na amz a kolejne na czym.

  • LU – 21.09.2016

    Ursus zawiązał z AMZ spółkę ursusbus.com i to ta spółka będzie dostarczać autobusy. Nadwozie jest od AMZ, natomiast elektryczne "bebechy" chyba od Ursusa i przetestowane w pojeździe Ekovolt.

  • www – 21.09.2016

    A ile Ursus dostarczył elektrobusów? Można wiedzieć gdzie one jeżdżą w normalnym ruchu? Ursus ma jakieś doświadczenie w rzeczywistym użytkowaniu elektrobusów w normalnym ruchu? MZA dopuszczało doświadczenie w trolejbusach. Trochę dziwne, bo takowych nie kupujemy.Cena jednego autobusu to ponad 2 mln. Co z tego, że z ładowarkami. Naprawdę bogaci jesteśmy:-(

  • LU – 21.09.2016

    Ekovolt po LUblinie jeździ.

  • krakauer – 21.09.2016

    Brawo !!

  • do LU – 21.09.2016

    Ursus wyprodukował aż JEDEN autobus elektryczny w ukraińskiej budzie , a użytkuje go MPK Lublin. Autobus jest tylko użytkowany na krótkich rozkładach , ze względu na mały zasięg jazdy na bateriach - około 100 kilometrów. Jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia , a zastosowane rozwiązania rodem ze wschodu nie dorównują tym czego obecnie wymaga się od tego typu pojazdów.Dla porównania w czerwcu 2016 w Lublinie na testach był elektryczny Solaris , który na jednym ładowaniu był w stanie przejechać ponad 200 km w ruchu miejskim - Ursus tylko 100,- pojemność obu pojazdów prawie identyczna , - Solaris podczas jazdy doładowywał akumulatory , Ursus -nie , - ogrzewanie w Solarisie było elektryczne działało szybko i wydajnie , Ursus ma ogrzewanie spalinowe Webasto.Można by jeszcze wiele rzeczy i rozwiązań porównywać , ale na stan obecny to Ursusowi dużo jeszcze brakuje do Solarisa , czy to pod kątem jakości wykonania , czy zastosowanych rozwiązań. W tej kwestii wystarczy zapytać kierowców w MPK Lublin , gdzie większość słabo ocenia trolejbusy Ursusa i jeden autobus elektryczny.

  • Gryzly – 21.09.2016

    @krakauer idioto zamknij się bo już doprowadzasz mnie do nerwów.@www W Lublinie jeżdżą Ursusy co prawda na podwoziu Bogdana, ale jednak to Ursusy

  • LU – 21.09.2016

    Jeździłem tym Ekovoltem i komfort jest niesamowity. Nie ma porównania z jazdą dieslem.Ursus wyprodukował też elektrycznego CitySmile, co widać na załączonym filmiku.

  • solaris150 – 21.09.2016

    Brawo Ursus :D to teraz liczę na wzrost waszych akcji na giełdzie ;)

  • Mietek – 22.09.2016

    No to teraz musicie zamieszkać w Warszawie

  • olo – 22.09.2016

    A fabryke w Wawie rozwalili.A jednak moz a cos zrobic.

  • czesiek – 22.09.2016

    absolutnie debilny podkład na tym filmie. to chyba kręcił jakiś psychofan komunikacji.

  • fromex – 23.09.2016

    Montaż ujęć robił ktoś z zaburzeniami emocjonalnymi, a kamerzysta chyba dostał spóźniony prezent na komunię. Albo to ta sama osoba. Widoczki przez szybę (na miasto) ładne. Więcej o tym autobusie trudno coś napisać na podstawie filmu."Pokonało ono producenta Bolechowa zarówno w kryterium cenowym (6,85 pkt przewagi), a także ocenie technicznej [!!!] i zużyciu energii elektrycznej (łącznie 0,84 pkt przewagi)." - że cooo? Chyba w Solarsie była ostra impreza i przypadkiem do przetargu wystawili pralkę przemysłową.

  • fromex – 23.09.2016

    Właśnie zobaczyłem dokument "Zamówienie nr 8/NT/WM/16 na dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych - arkusz oceny ofert."W kategoriach technicznych Solaris wygrałby 10,46 do 10,3, gdyby dodał pompę ciepła w "urządzeniach klimatyzacyjnych".Poza tym Ursus nie ma zabudowanej kabiny kierowcy - oj, ciekawe kto to przyklepał. Kierowcy się wq...Akumulatorów trakcyjnych też ne ma.... Ewidentnie wygrali ceną.

  • kanalia – 23.09.2016

    No cóż efekt "dobrej" zmiany w pełnej krasie. Jakbyście nie spojrzeli na temat przetargów to i tak dzieją się cuda nie z tej ziemi. Ursus zawsze działał jak nie projektant a montazysta i skupowacz czyiś projektów. Trzeba spojrzeć na przetarg w Krakowie na 9 czy 10 kiedy to stworzył tzw. konsorcjum i wystawił w przetargu sancity o 100000zł. tańsze i niż w późniejszym przetargu sam Autosan to zrobił i przetarg wygrał. po prostu Ursus zachowuje się jak kiedyś Polskie autobusy, które załatwiły Jelcza i Autosan. to jest tzw. pseudo prywatny sposób rozwoju firmy. Dzięki możliwościom finansowym ursus może startować w przetargach jako tzw konsorcjum i tyle w temacie. Słabsi producenci będą tak, że upadną. No ale cóż takie są efekty dobrych układów.

  • LU – 23.09.2016

    URSUS STRONK!

  • ARAGUS – 23.09.2016

    HAHAHAHA i kto mówił że deska w nowym conecto jest ze średniowiecza to niech zobaczy co jest zamontowane w Demo Ursusie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....