TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Do trzech razy sztuka. Jakie przegubowce do Jeleniej Góry?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.01.2018 10:02:22
Do trzech razy sztuka. Jakie przegubowce do Jeleniej Góry?

Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze po raz trzeci podchodzi do przetargu na dostawę 2 autobusów klasy MEGA. Dwa poprzednie przetargi zakończyły się unieważnieniem z powodu braku ofert. Przy drugiej próbie MZK dokonało jedynie kosmetycznych zmian SIWZ. Czy tym razem zdecydowało się na rewolucję? Sprawdźmy treść SIWZ.
O warunkach formalnych obecnego zamówienia pisaliśmy wcześniej tutaj. Termin wykonania zamówienia został obniżony z 240 dni i obecnie wynosi tylko 200 dni od dnia zawarcia umowy. Widać, że MZK zależy na szybkiej dostawie autobusów, mimo przeciągającej się procedurze przetargowej. W obecnej sytuacji rynkowej skrócenie terminu dostawy nie było chyba najlepszym posunięciem.
Kryteria oceny ofert
Zamawiający nie zmienił kryteriów oceny ofert. W dalszym ciągu są to: cena – waga 60%, gwarancja – waga 6%, parametry techniczne – waga 34%.
Czy i tym razem zamawiający dokonał niewielkich zmian w kryteriach technicznych? Sprawdzamy jakie rozwiązania MZK obecnie premiuje:

  • belka sztywna - 15 pkt (MAN/Solaris);
  • system centralnego smarowania podwozia - 15 pkt;
  • przebiegi międzyobsługowe 45 tys. km - 10 pkt;
  • powyżej 18 miejsc z poziomu niskiej podłogi - 5 pkt;
  • szyba przednia składająca się z 3 części - 10 pkt – (MAN/Solaris);
  • skrzynia biegów automatyczna minimum 4 biegową ze zintegrowanym retarderem - 15 pkt;
  • liczba otwieranych okien większa niż 13 - 15 pkt;
  • unifikacja producenta autobusów i silnika - 15 pkt – (MAN/Mercedes-Benz).

Kryteria oceny technicznej zostały w tym przetargu stworzone metodą "kopiuj/wklej" z poprzedniego zamówienia.
Specyfikacja techniczna

Wymogi w zakresie parametrów technicznych autobusów również nie uległy zasadniczym zmianom. Nadwozie, jak wcześniej, nie może być krótsze niż 17,9 m i dłuższe niż 18,75 m. Dopuszczalna szerokość to nie mniej niż 2,5 m, a wysokość maksymalna to 3,3 m. Zamawiający wymaga, aby wysokość wejść z poziomu jezdni nie była większa niż 340 mm (poprzednio przed modyfikacją SIWZ było to 320 mm). Jest to niewątpliwie ukłon w stronę np. MANa. Funkcja przyklęku ma obniżyć prawą stronę autobusu o ok. 60 mm. W pojazdach przewidziano 4 pary drzwi w układzie 2-2-2-2 otwierane do wewnątrz. Każdy autobus musi być przystosowany do przewiezienia minimum 143 pasażerów, w tym 38-53 na miejscach siedzących. Co najmniej 12 z siedzeń winno być dostępne z poziomu niskiej podłogi. Zamawiający przewidział pojemność silnika od 8,5 do 12 dm3 (wcześniej od 10 do 12 dm3) o mocy minimum 240 kW, z obowiązkiem spełnienia normy Euro 6. Komora silnika musi być wyposażona w system gaśniczy. Przestrzeń pasażerska powinna być klimatyzowana. Wentylacja ma być zapewniona przez okna uchylne lub przesuwne – minimum 10 sztuk oraz co najmniej 3 szyberdachy. Stanowisko kierowcy będzie oddzielone od przedziału pasażerskiego. Ma to być pełna, zabudowana kabina, przeszklona, typu zamkniętego. Wewnątrz kabiny będzie znajdował się fotel obrotowy, zawieszony pneumatycznie, z pełną regulacją bezstopniową, w zależności od indywidualnych potrzeb kierowcy, wyposażony w składane i regulowane podłokietniki. Ponadto, kierowcy będą mieli do dyspozycji również 1 wieszak na odzież wierzchnią, schowki na teczkę i dokumenty, lodówkę elektryczną - 24 V, o pojemności od 3-10 l, mikrofon z instalacją nagłaśniającą, umożliwiającą przekazywanie informacji pasażerom, uchwyt (podstawka) umożliwiający bezpieczne postawienie typowej szklanki (kubka) lub butelki z napojem o pojemności 0,5 l, uchwyt z podświetleniem do mocowania rozkładu jazdy formatu A4, radio z CD, gniazdo zapalniczki. Z kolei siedzenia dla pasażerów muszą być odporne na ścieranie i zabrudzenia. Szkielet foteli winien być wykonany z tworzywa sztucznego. Siedzenia będą tapicerowane, przy czym zamawiający chce, aby wykonawca dostarczył jeden komplet zapasowych wkładek na jedno siedzenie dla każdego autobusu. Siedzenia muszą być odporne na ścieranie i zabrudzenia w kolorystyce uzgodnionej z zamawiającym. W trakcie podróży będzie można naładować telefon czy tablet przez gniazda USB. System informacji pasażerskiej obejmuje tablice LED wewnątrz i na zewnątrz pojazdu, 2 monitory LCD obrazujące przebieg trasy i dodatkowo 1 monitor LCD w celu emisji dowolnych komunikatów. Nie zabraknie też głosowego zapowiadania przystanków. Dodatkowo MZK wymaga wyposażenia pojazdów w monitoring i system rejestracji potoków pasażerskich.
Kto ma szanse?
Nie ulega wątpliwości, że MZK jest zainteresowane uzyskaniem chociaż jednej oferty. SIWZ zostało lekko zliberalizowane poprzez dopuszczenie nieco mniej pojemnych silników. Gdyby się jednak tak zdarzyło, że zainteresowanie przetargiem wyrazi więcej niż 1 producent, to MZK tradycyjnie preferuje rozwiązania techniczne stosowane przez MAN-a, który może liczyć na komplet punktów. Po przegranym dużym przetargu w Gdyni, istnieje teoretyczna szansa, że producent "lwów" wyrazi chęć symbolicznego uzupełnienia swojego portfela zamówień. Przeszkodą może być jednak krótki termin dostawy. Czy wreszcie MZK Jelenia Góra doczeka się oferty? Tego dowiemy się 8 lutego.


Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Jelenia Góra

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...