Do kupienia ratowniczy Autosan. Przebieg 30 tys. km

infobus
30.07.2020 17:00
0 Komentarzy

Centralna Stacja Ratownictwa Górniczego w Bytomiu, która posiadajedne z najbardziej wyspecjalizowanych autobusów w Polsce, wystawiła nasprzedaż model Autosan A10-10T z specjalistyczną zabudową wrocławskiej firmyGermaz.

To efekt sukcesywnej wymiany górniczej floty. W maju CSRG odebrałaod Grupy Wanicki kolejny, bojowy autobus marki Irizar do przewozu ratowników – Irizari4H o długości 12 m.

Tym samym Stacja mogła sprzedać swój najstarszy pojazd- Autosan A10-10T Lider 3 z 2007 r., którypodobnie jak wszystkie autobusy CSRG jest pojazdem specjalnie przystosowanym doprzewozu drużyn ratowniczych, a jego pojemność pasażerska to …. 15 osób.

Podmaską mamy silnik Cummins ISBe4300 o mocy 215 kW (292 KM), a przebieg pojazdudo zaledwie 29.352 km. Za tak wyposażony pojazd ratownicy chcą 50.000,00 złbrutto. A dokładniej – taka jest cena wywoławcza w przetargu, który odbędzie się w Centralnej StacjiRatownictwa Górniczego w Bytomiu w dniu 18 sierpnia.

Pojazd można zobaczyć w siedzibie spółki w dni robocze odponiedziałku do piątku do dnia 17 sierpnia.

Ratownicza historia

Po sprzedaży ratowniczego Autosana, flotę CSRG będą stanowićjuż wyłącznie pojazdy dostarczone przez Grupę Wanicki., które pierwsze pojazdydo Bytomia dostarczył w 2014 r. Były to modele Irizar i4H o długości 10,8 m napodwoziu Volvo B7R z zabudową Z. P. U. Auto Truck Spyra z Mikołowa.

Rok później CSRG zdecydowało się na zakup jednego pojazdu –też Irizar i4H o długości 10,8 m, ale już z integralną zabudową hiszpańskiegoproducenta plus specjalistyczna zabudowy firmy Spyra.

W tym roku do Bytomia pojechał też jeden ratowniczy autobusIrizar i4H – jeszcze w poprzednim designie, ale za to już z nowym kokpitemkierowcy (z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem) i o długości 12,2 m. Jego wysokośćto 3,40 m, szerokość: 2.55m, a liczba miejsc dla ratowników to 15+1. Wtegorocznym zamówieniu po raz pierwszy dodano bagażnik (plecak) o nośnościponad 400kg na tylną ścianę.

Do tego w ratowniczym i4 mamy układ drzwi 1-1-0, w tym poszerzonedrzwi tylne do szerokości 1150mm. Dla wygody i bezpieczeństwa ratownikówwszystkie stopnie wejściowe do autobusu są podświetlane, a luki bagażoweotwierane automatycznie z miejsca pracy kierowcy. Luki bagażowe mają specjalnewysuwane szuflady o nośności ponad 200kg. Tutaj też znajduje się przetwornica230V oraz zewnętrzny system podtrzymania ciśnienia oraz ładowania akumulatorówze złączem wypinającym się automatycznie po włączeniu zapłonu 115 km/h naliczniku

Pod maską mamy silnik Paccar/DAF MX 11 Euro 6 o mocy 270 kW ipojemności 10,8 l, który współpracuje z zautomatyzowaną, 12 stopniową skrzyniabiegów ZF Traxon. Z uwagi na bojowe zadania, prędkość maksymalna autobusuzostała podniesiona do 115 km/h. Ze specjalnych układów podnoszących bezpieczeństwomamy: TPMS – układ kontroli ciśnienia i temperatury kół; ACC – aktywny tempomati LDWS – asystenta pasa ruchu. Kierowca dodatkowo ma do dyspozycji kameręcofania + kamerę na plecaku, z których widzi obraz na 7 calowym monitorze. Wśrodku ze specjalnego wyposażaniu mamy mocną, pełną klimatyzację plusogrzewanie niezależne od pracy silnika Spheros z możliwością programowania 7dni do przodu. W tylnej części autobusu umieszczono dwie zamrażarki na wkładylodowe i kamizelki chłodzące plus szafki z szufladami na narzędzia i sprzętratowniczy. W górniczym Irizarze każdy rząd foteli został przerobiony napojedyncze siedzenie dla ratownika wraz miejscem na specjalistyczny sprzętpodręczny. Pojazd krótko mówiąc świetnie wygląda, na co wpływają zarównoświatła ostrzegawcze, przyciemniane boczne szyby, reflektory halogenowe zeświatłami LED do jazdy dziennej, felgi aluminiowe Alcoa, jak i mocny, strażackikolor. Dodatkowo w środku mamy skórzane fotele z haftowanym logotypem CSRG.Razem wygląda to naprawdę super. Zobaczcie zresztą sami TUTAJ

Komentarze