TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Do końca roku komplet hybryd w Częstochowie
WCZESTOCHOWIE.PL InfoBus.pl - Opublikowano: 16.12.2015 17:47:18 18 komentarzy
W terminie dostarczono na razie krótkie hybrydy. (fot. Piotr Radoliński)

Do końca grudnia do Częstochowy mają zostać dostarczone przegubowe egzemplarze gazowych hybryd. Tak zadeklarował producent autobusów Lider Trading. Natomiast na początku stycznia na ulice miasta powinny wyjechać hybrydowe Solbusy Sm12. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne ma już komplet tych pojazdów. 

"Z informacji jaką otrzymaliśmy od producenta autobusów hybrydowych wynika, że egzemplarze przegubowe mają być u nas do 28 grudnia." - mówił wiceprezes MPK Robert Madej portalowi wczestochowie.pl.

W mieście pod Jasną Górą od końca listopada jest już komplet 25 hybrydowych Solbusów Sm12. Obecnie trwają szkolenia kierowców, pracowników zaplecza technicznego MPK oraz... strażaków. Przebiegają bardzo sprawnie. W efekcie już na początku przyszłego roku będą już wozić częstochowskich pasażerów.

"W przypadku autobusów przegubowych nastąpi to trochę później, z uwagi na to, że trzeba będzie dokonać ich odbiorów, wprowadzić system biletowy i informacyjny, a więc dostosować je do naszych potrzeb." - wyjaśniał dalej Robert Madej. Poza tym wydłużenie terminu dostaw 15 sztuk hybrydowych Solbusów Sm18 częściowo wynika z pożaru prototypowego egzemplarza oraz konieczności przeanalizowania przyczyn zdarzenia i możliwości wprowadzenia do konstrukcji pewnych poprawek.  

Częstochowskie MPK pozyskało 66 mln zł na zakup 40 autobusów hybrydowych (25 klasy maxi i 15 przegubowych) o napędzie gazowo-elektrycznym. Częstochowa otrzymała te pieniądze z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w ramach programu Gazela. Więcej o budowie tych pojazdów można przeczytać tutaj. Poza tym przewoźnik czeka także na trzy egzemplarze Solbusów Sm12 zasilanych olejem napędowym. Te autobusy spółka zamówiła w lipcu.

Poza tym częstochowski przewoźnik komunalny przygotowuje się do zgłoszenia projektu na zakup 30 krótkich autobusów w ramach instrumentu Zintegrowane Inwestycje Terytorialne w ramach Śląskiego RPO na lata 2014-2020. Szacunkowa wartość inwestycji to ok. 30 mln zł. Dzięki jej realizacji dokonano by wymiany kolejnych autobusów MPK, które mają więcej niż 10 lat.

- "Dysponując taką kwotę będziemy mogli kupić sześć lub siedem autobusów elektrycznych, a resztę z napędem tradycyjnym." - deklarował prezes Madej na łamach wczestochowie.pl. Trzymamy zatem kciuki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Lider Trading
Solbus
GAZELA
  • ja – 16.12.2015

    ot cały solbus. spóźnienia w dostawach i nic więcej. oni nigdy nie wyjdą na prostą badziewiaki

  • MichalK – 16.12.2015

    Najlepiej krytykować, ale za to Solbus nie boi się trudnych wyzwań i tworzy nowatorskie rozwiązania niespotykane u innych producentów. Nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi, a Solbus z każdej sytuacji stara się wyciągać wnioski i rozwiązywać problemy.

  • MichalK – 16.12.2015

    Najlepiej krytykować, ale za to Solbus nie boi się trudnych wyzwań i tworzy nowatorskie rozwiązania niespotykane u innych producentów. Nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi, a Solbus z każdej sytuacji stara się wyciągać wnioski i rozwiązywać problemy.

  • Zenek – 16.12.2015

    Dziadostwo kupa zlomu te solbusy

  • www – 16.12.2015

    @ja Bez przesady. Solbusy jeżdżą w Warszawie i co? Złe są? Parkują stadami przy krawężnikach, bo się psują? Nie. Pisanie nieobiektywnych opinii nie jest na miejscu. Autobusy produkowane dla Częstochowy muszą być przebadane. Komplikacja napędu zamówionego przez Częstochowę jest dużą przesadą. Nikt odpowiedzialny nie pozwoli jeździć ludziom jeżeli nie będzie pewności, że pojazd jest w 100% bezpieczny.Czy połączenie w jednym układzie gazu i hybrydy jest logiczne? Raczej nie, bo niby jaki dodatkowy efekt oprócz wzrostu kosztu utrzymania autobusu przyniesienie teoretyzowanie na papierze? Normalnie robi się to odwrotnie. Najpierw buduje prototyp i sprawdza czy nowy rodzaj napędu jest bardziej efektywny i tańszy w eksploatacji. A Częstochowa co? Siedli i wymyślili coś co z założenia nie da oczekiwanych efektów ze względu na wysoki koszt utrzymania rozbudowanego układu napędowego.Same autobusy będą jeździły, a pasażerowie będą pewnie zadowoleni.

  • MFM – 16.12.2015

    @ www : U nas ciała dali przewoźnicy, że nie wywalczyli w ministerstwie by dopuścić do konkursów w ramach Gazeli oprócz hybryd gazowych także klasyczne CNG/LNG. Na Litwie i Estonii to dało radę, u nas nie...

  • Nuxxx – 17.12.2015

    Ciekawe czy zaplaca kary za opozniona dostawę???

  • MPK PR – 17.12.2015

    @Nuxxx: Umowa z producentem przewiduje kary za nieterminowe dostawy pojazdów. Jednak każda kwota wpłacona na konto MPK Częstochowa przez producenta musi potem zostać przekazana na konto do NFOŚiGW (twórcy projektu GAZELA).

  • driver – 17.12.2015

    Zwyczajna lipa, nieznana w cywilizowanym świecie, publiczny przewoźnik kupuje kota w worku. To nie hazard to publiczny pieniądz, który należało lepiej zagospodarować.A przy okazji gdzie są niedawno zakupione przez MPK Częstochowa tramwaje - u producenta w naprawie czy na złomie?Lipa i jeszcze raz lipa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....