TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dlaczego KIO podtrzymała wygraną Arrivy w Warszawie? Część 1
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.07.2016 20:21:55 5 komentarzy
fot. ztm.waw.pl

Znamy wyrok KIO z 7 czerwca, który oddalił odwołania Mobilisu i EEC od zwycięstwa Arrivy w pierwszej części warszawskiego przetargu na obsługę linii autobusowych łącznie setką nowych pojazdów standardowych. Co z niego wynika?

KIO w pierwszej kolejności pochyliła się nad odwołaniem wniesionym przez EEC. Spółka zarzuciła ZTM bezprawny wybór Arrivy . Domagała się odrzucenia jej oferty oraz wyboru swojej jako najkorzystniejszej. Podniesiono zarzut, że zwycięzca popełnił błędy rachunkowe w obliczeniu ceny w zakresie przyjętych kosztów łączności, mobilnej służby ruchu, wynagrodzeń pracowników zaplecza technicznego, leasingu, paliwa oraz ubezpieczenia OC i AC. A to zdaniem EEC powinno stanowić podstawę do odrzucenia oferty Arrivy jako sprzecznej z SIWZ.

ZTM w odpowiedzi na odwołanie z dnia 3 czerwca 2016 roku wniósł o oddalenie odwołania, argumentując, że zwycięska propozycja nie została przygotowana w sposób błędny. Urzędnicy wskazali, ze cena jednego wzkm wskazana w formularzu ofertowym ma charakter ryczałtu. Natomiast szczegółowa kalkulacja, stanowiąca załącznik do wspomnianego dokumentu miała służyć jedynie do zweryfikowania czy oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. W tym przypadku cena ryczałtowa to stawka za jeden wzkm.

Ponadto ZTM wskazał, iż zgodnie z SIWZ określono ogólny sposób obliczenia ceny. Konkretne zapisy specyfikacji przetargowej nie zawierały szczegółowych wytycznych dotyczących sposobu wyliczenia kosztów w szczegółowej kalkulacji. Również w samym załączniku, oprócz tabeli, nie wskazano żadnych szczegółowych wytycznych w tym zakresie. W związku z tym urzędnicy przyjęli, ze skoro kolumna z sumą wszystkich wierszy zawiera jakieś wartości liczbowe, to poszczególne pozycje pomimo prezentowania wartości zerowej posiadają wartość, która znajduje sie w kolejnych miejscach po przecinku. Biorąc to pod uwagę w analizach dotyczących wysokości poszczególnych kosztów należało brać pod uwagę tylko kolumnę z kosztami średniorocznym.

Sumując wszystkie główne pozycje kosztowe z tej kolumny otrzymujemy stawkę zaoferowana przez Arriva, czyli 6,70 zł/wzkm netto (7,24 zł brutto). W obliczu powyższego należało stwierdzić, że sposób obliczenia cen jednostkowych, które nie były narzucone w SIWZ i co do których ZTM nie wymagał obliczenia ich w opisany przez siebie sposób, nie może stanowić błędu w obliczeniu ceny, który uzasadniałby odrzucenie oferty z uwagi na błędy rachunkowe. Oceny ofert dokonano na podstawie globalnej (wyjściowej) stawki za wzkm zaoferowanej przez Arrivę. Zatem ewentualne błędy w szczegółowej kalkulacji ceny nie mogły stanowić podstawy do odrzucenia tej z powodu błędów rachunkowych.

KIO podzieliła w całości stanowisko urzędników ZTM. W konsekwencji można się było spodziewać tylko jednego orzeczenia, czyli oddalenia odwołania. Wyrok ten rzuca nowe światło na filozofię działania stołecznych urzędników. O tym jakie może to mieć konsekwencje odpowiemy już niedługo, kiedy omówimy obszerniejsze odwołanie, które wniósł Mobilis. Zalecamy  jednak wcześniejsze przeczytanie tego tekstu, bo będziemy do niego nawiązywali.


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Mobilis
Europa Express City
  • Jacek – 07.07.2016

    EEC zarzuca Arrivie niska cenę. Ciekawie jak oni udokumentowali swoją stawkę 5,45 i 5,63 w przetargach na 3 letnia obsługę autosanami. Firma nie mającą bazy, podnajmująca jeden kanał od Polonusa, nie mogąca wyjść z planem śmie zaskarżać oferty konkurencji. "Koniec świata" rzekł by Pan Popiołek.

  • Marcin – 07.07.2016

    Jacek czysta prawda. EEC już powinno być dawno wygnana z Warszawy

  • MFM – 07.07.2016

    @ Jacek: Zapomniałeś jeszcze o bardzo 'mądrych' okolicznościach zakupu Autosanów. Wyjazd we wrześniu, a autobusy zamówione dopiero na przełomie czerwca i lipca od bankruta, któremu na bieżąco trzeba płacić, że w ogóle coś zbudowali... A potem chodzi prezes EEC, płacze na lewo i prawo jaką to krzywdę mu zrobiono. Nie zapominajmy jeszcze o tym, że EEC starowała w tegorocznym przetargu podwójnie.

    @ Marcin: Ciekawe jak ZTM miałby ich pogonić skoro wicedyrektorami tam są dwie osoby wcześniej powiązane z EEC... Układ zamknięty.

  • Marcin – 08.07.2016

    No tak układ zamknięty hehe Polska rzeczywistość.

  • fragles – 12.07.2016

    Poczekamy,zobaczymy.Arriva jest z Torunia.Baza będzie u Michalczewskiego.Jak Ktoś prześledzi historię to będzie wiedział kto za tym stoi w W-wie.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...