TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Dlaczego KIO podtrzymała wygraną Arrivy w Warszawie? Część 1
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.07.2016 20:21:55 5 komentarzy
fot. ztm.waw.pl

Znamy wyrok KIO z 7 czerwca, który oddalił odwołania Mobilisu i EEC od zwycięstwa Arrivy w pierwszej części warszawskiego przetargu na obsługę linii autobusowych łącznie setką nowych pojazdów standardowych. Co z niego wynika?

KIO w pierwszej kolejności pochyliła się nad odwołaniem wniesionym przez EEC. Spółka zarzuciła ZTM bezprawny wybór Arrivy . Domagała się odrzucenia jej oferty oraz wyboru swojej jako najkorzystniejszej. Podniesiono zarzut, że zwycięzca popełnił błędy rachunkowe w obliczeniu ceny w zakresie przyjętych kosztów łączności, mobilnej służby ruchu, wynagrodzeń pracowników zaplecza technicznego, leasingu, paliwa oraz ubezpieczenia OC i AC. A to zdaniem EEC powinno stanowić podstawę do odrzucenia oferty Arrivy jako sprzecznej z SIWZ.

ZTM w odpowiedzi na odwołanie z dnia 3 czerwca 2016 roku wniósł o oddalenie odwołania, argumentując, że zwycięska propozycja nie została przygotowana w sposób błędny. Urzędnicy wskazali, ze cena jednego wzkm wskazana w formularzu ofertowym ma charakter ryczałtu. Natomiast szczegółowa kalkulacja, stanowiąca załącznik do wspomnianego dokumentu miała służyć jedynie do zweryfikowania czy oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny. W tym przypadku cena ryczałtowa to stawka za jeden wzkm.

Ponadto ZTM wskazał, iż zgodnie z SIWZ określono ogólny sposób obliczenia ceny. Konkretne zapisy specyfikacji przetargowej nie zawierały szczegółowych wytycznych dotyczących sposobu wyliczenia kosztów w szczegółowej kalkulacji. Również w samym załączniku, oprócz tabeli, nie wskazano żadnych szczegółowych wytycznych w tym zakresie. W związku z tym urzędnicy przyjęli, ze skoro kolumna z sumą wszystkich wierszy zawiera jakieś wartości liczbowe, to poszczególne pozycje pomimo prezentowania wartości zerowej posiadają wartość, która znajduje sie w kolejnych miejscach po przecinku. Biorąc to pod uwagę w analizach dotyczących wysokości poszczególnych kosztów należało brać pod uwagę tylko kolumnę z kosztami średniorocznym.

Sumując wszystkie główne pozycje kosztowe z tej kolumny otrzymujemy stawkę zaoferowana przez Arriva, czyli 6,70 zł/wzkm netto (7,24 zł brutto). W obliczu powyższego należało stwierdzić, że sposób obliczenia cen jednostkowych, które nie były narzucone w SIWZ i co do których ZTM nie wymagał obliczenia ich w opisany przez siebie sposób, nie może stanowić błędu w obliczeniu ceny, który uzasadniałby odrzucenie oferty z uwagi na błędy rachunkowe. Oceny ofert dokonano na podstawie globalnej (wyjściowej) stawki za wzkm zaoferowanej przez Arrivę. Zatem ewentualne błędy w szczegółowej kalkulacji ceny nie mogły stanowić podstawy do odrzucenia tej z powodu błędów rachunkowych.

KIO podzieliła w całości stanowisko urzędników ZTM. W konsekwencji można się było spodziewać tylko jednego orzeczenia, czyli oddalenia odwołania. Wyrok ten rzuca nowe światło na filozofię działania stołecznych urzędników. O tym jakie może to mieć konsekwencje odpowiemy już niedługo, kiedy omówimy obszerniejsze odwołanie, które wniósł Mobilis. Zalecamy  jednak wcześniejsze przeczytanie tego tekstu, bo będziemy do niego nawiązywali.


Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Arriva
Mobilis
Europa Express City
  • Jacek – 07.07.2016

    EEC zarzuca Arrivie niska cenę. Ciekawie jak oni udokumentowali swoją stawkę 5,45 i 5,63 w przetargach na 3 letnia obsługę autosanami. Firma nie mającą bazy, podnajmująca jeden kanał od Polonusa, nie mogąca wyjść z planem śmie zaskarżać oferty konkurencji. "Koniec świata" rzekł by Pan Popiołek.

  • Marcin – 07.07.2016

    Jacek czysta prawda. EEC już powinno być dawno wygnana z Warszawy

  • MFM – 07.07.2016

    @ Jacek: Zapomniałeś jeszcze o bardzo 'mądrych' okolicznościach zakupu Autosanów. Wyjazd we wrześniu, a autobusy zamówione dopiero na przełomie czerwca i lipca od bankruta, któremu na bieżąco trzeba płacić, że w ogóle coś zbudowali... A potem chodzi prezes EEC, płacze na lewo i prawo jaką to krzywdę mu zrobiono. Nie zapominajmy jeszcze o tym, że EEC starowała w tegorocznym przetargu podwójnie.@ Marcin: Ciekawe jak ZTM miałby ich pogonić skoro wicedyrektorami tam są dwie osoby wcześniej powiązane z EEC... Układ zamknięty.

  • Marcin – 08.07.2016

    No tak układ zamknięty hehe Polska rzeczywistość.

  • fragles – 12.07.2016

    Poczekamy,zobaczymy.Arriva jest z Torunia.Baza będzie u Michalczewskiego.Jak Ktoś prześledzi historię to będzie wiedział kto za tym stoi w W-wie.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...