TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

DLA z Wrocławia za drogie dla Siechnic
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.01.2019 14:30:04
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Siechnice unieważniły przetarg na obsługę komunikacji przez 4 lata. Poszło o pieniądze. Jedyna oferta, którą otrzymała gmina przewyższała o 1/3 szacunki.

Do tej pory za obsługę komunikacji gminnej w Siechnicach pod Wrocławiem odpowiadało kosnorcjum dwóch firm. Mowa o Dolnośląskich Liniach Autobusowych i Sevibusie. Na początku grudnia 2018 r. gmina ogłosiła nowy przetarg. Ze zwycięzcą miała zostać podpisana umowa, która miała obowiązywać przez 4 lata. Zakładano, że realizacja przewozów rozpocznie się od 1 marca 2019 r. Przez ten czas operator wykonana pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 3,37 mln wzkm. W skali jednego roku realizacja miała wyglądać następująco:

  • autobusy typu A - 487 088,5 wzkm
  • autobusy typu B - 110 552,85 wzkm
  • autobusy typu C - 244 912,4 wzkm
Siechnice chciały podpisać z operatorem umowę netto. Oznacza to, że do przewoźnika trafiałyby przychody ze sprzedaży biletów. A te w 2017 roku wynosiły ok. 2,40 zł/wzkm netto. W ofercie należało więc wskazać jedynie stawkę dopłaty do wzkm.

Co rzadko spotykane Siechnice już w chwili ogłoszenia przetargu zdradziły ile chcą przeznaczyć na dopłacanie do komunikacji w ramach nowego kontraktu. To 12,2 mln zł brutto. A to oznacza, że gmina jest gotowa dopłacać do każdego wzkm nie więcej niż 3,44 zł netto.

Do obsługi tego pakietu wymagano 12 autobusów liniowych. Sześć typu A musiało umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym 25 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu. Ponadto urzędnicy wymagają dwóch autobusów typu B. W stosunku to opisanych wcześniej różnią się pojemnością (minimum 56 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 23).Pozostałe, a więc typ C mają umożliwiać podróż przynajmniej 34 pasażerom, w tym minimum 17 na miejscach siedzących. Również i w tym wypadku niska podłoga ma się znajdować chociaż w pierwszym i drugim wejściu.

Do tego konieczne było posiadanie trzech pojazdów rezerwowych- po jednym typu A i C. Wszystkie autobusy muszą mieć nie więcej niż 10 lat oraz posiadać napęd spełniający min. normę Euro 5 (autobusy liniowe) i Euro 4 (autobusy rezerwowe). Wszystkie typu A i C musiały być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

23 stycznia nastąpiło otwarcie ofert. Jedyna, która wpłynęła o 1/3 przewyższała szacunki urzędników. Przedstawiły ją wrocławskie Dolnośląskie Linie Autobusowe, które tym razem zdecydowały się samodzielnie zawalczyć o siechnicki kontrakt. Spółka za swoje czteroletnie usługi zaproponowała 18 563 146,48 zł brutto. Po przeliczeniu na wzkm dało to stawkę dopłaty 5,10 zł netto do każdego wzkm.

Dwa dni później gmina podjęła decyzję o unieważnieniu przetargu. Jako powód wskazano różnicę pomiędzy budżetem Siechnic a propozycją DLA. Wygląda więc na to, że urzędnicy będą musieli dokonać kilku zmiana. Bo nie da się ukryć, że wysoka stawka dopłaty jaką chciała wrocławska firma wynikała z faktu, że bardzo wysoko oszacowano ryzyko z tytułu spadku wpływu z biletów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Siechnice
UM
DLA Wrocław
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....