TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

DLA i Nowe Urbino 10,5 i 12 dla Wrocławia
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.09.2019 17:00:58
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Dolnośląskie Linie Autobusowe są już w posiadaniu pierwszy z łącznie 17 Nowych Urbino 10,5 i 12. Debiutujące w stolicy Dolnego Śląska autobusy trafią na linie łączące ją z miejscowościami w gminie Miękinia.

Na jakie linie trafią wrocławskie Nowe Urbino?
Przypomnijmy, że DLA podpisało 20 maja z wrocławskim magistratem umowę na sześcioletnią obsługę wybranych linii autobusowych. To połączenia oznaczone numerami 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937, 938, 940, 948 i 958. Pierwsze cztery to linie miejskie, pozostałe natomiast zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w gminie Miękinia. Większość rozpoczyna swoje kursy na węźle komunikacyjnym Leśnica.

W trakcie obowiązywania umowy wrocławski przewoźnik może mieć do wyjeżdżenia nawet 7 200 000 wzkm, czyli 1 200 000 wzkm rocznie. Obsługę linii rozpoczął już 7 lipca. Docelowo jedna wszystkie będą obsługiwane przez fabrycznie nowe Solarisy. DLA zamówiło je pod koniec maja. Pisaliśmy o tym tutaj.

Wrocławski debiut
Autobusy z rodziny Nowego Urbino debiutują we Wrocławiu. Łącznie DLA pozyska 17 autobusów z tej gamy. Będzie to 13 "dziesiątek" oraz cztery "dwunastki". W weekend przewoźnik odebrał już 10 "jamników", z których część już zadebiutowała na liniach. Pozostałe siedem ma dojechać do połowy października.

Autobusy są napędzane silnikami wysokoprężnymi typu Cummins ISB6.7E6C 250B. Jednostki są zblokowane z automatami Voith D854.6. W "dwunastkach", które Solaris dostarcza do polskich klientów to komplet niespotykany.

Wszystkie są klimatyzowane, monitorowane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej bydgoskiego SiMS'a, który w porównaniu z dotychczas znanymi na wrocławskich "strefach" będzie posiada kilka nowych rozwiązań. Najbardziej w oczy rzuca się lewy boczny wyświetlacz, który prezentuje zarówno kierunek jak i kraniec. To pierwszy raz w Polsce kiedy ktoś stawia na takie rozwiązanie.

Ponadto- co nie było wymagane przez miasto- Solarisy posiadają trzy podwójne ładowarki USB dla pasażerów, kamerę zewnętrzną obejmującą prawą stronę autobusu oraz kamerę cofania. Dostęp na pokład każdego z "jamników" jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Mamy tutaj dosyć popularne w Polsce rozwiązanie w ostatnich czasach, a więc płaty drzwiowe firmy RAWAG oraz napędy BODE.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
linie
Wrocław
UM
DLA Wrocław
Solaris
  • Tadeusz Kominek – 30.09.2019

    Pewnie, można więcej kasy wydać 😅

  • Robert Ulbrych – 30.09.2019

    Nie.

  • Zenon Zenonski – 30.09.2019

    Ciekawe ile z nich przy serwisie Dla dojedzie do końca kontraktu 🤔🤔🤔

  • Kuba Brunka – 30.09.2019

    Nie. Technicznie niepotrzebny i kolejny powód by dowalić kierowcy. A na pewno tak by było w warszawskich warunkach

  • Aleksander Visent – 30.09.2019

    Pewnie, ze dobry. Ulatwia pasazerom przesiadki w momencie kiedy zaden inny wyswietlac nie jest widoczny. Na przyklad na pasie autobusowo-tramwajowym w przeciwleglym kierunku. W Dreznie to standard. Postawiono tutaj na to rozwiazanie przy optymalizacji linii. W efekcie zredukowano znaczaco liczbe linii wprowadzajac ciagu komunikacyjne czesta obsluga linii i z waznymi wezlami przesiadkowymi z dopasowanym rozkladem jazdy. Aby ulatwic wlasnie konieczne przesiadki na kierunkach bez bezposdrednich relacji wprowadzono te tablice. Poza tym tablice kierunkowe znajduja sie rowniez z tylu pojazdu dodatkowo do numeru linii (rozwiazanie w Polsce juz dosyc powszechne).

  • Sebastian Dudek-Suchocki – 01.10.2019

    Zbędny gadżet, przydatny średnio może dwa razy w tygodniu jednemu pasazerowi. Zapewne, żeby lepiej zobaczył co mu odjechało i mocniej się zdenerwował.

  • Radosław Cudzich – 01.10.2019

    W Sosnowcu w MANach ex Göteborgs Spårvägar są takie wyświetlacze, w większości uruchomione i działające. Przydatne, wiadomo co Ci ucieka w drugim kierunku 😅

  • Bartłomiej Kmietczyk – 01.10.2019

    Ja to jestem zdziwiony, że dopiero teraz to wchodzi.

  • Marcin Wroński – 02.10.2019

    Wszystkich malkontentów zapraszam do zapoznania się z kształtem pętli Leśnica... 😉

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....