TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Deutsche Bahn zabraknie kilku miliardów euro
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.09.2019 14:34:45
Deutsche Bahn zabraknie kilku miliardów euro

Niemieckim kolejom zabraknie w 2019 roku kilku miliardów euro - alarmuje Federalny Trybunał Obrachunkowy (Bundesrechnungshof, BRH - odpowiednik polskiego NIK). Stawia to pod znakiem zapytania inwestycje, zakup wagonów i cyfryzację.

"Do końca 2019 roku powstanie luka finansowa w wysokości 3 mld euro" - czytamy w specjalnym raporcie BRH na temat Deutsche Bahn przygotowanym dla Bundestagu. Do dokumentu dotarła agencja dpa.

Stan finansów państwowej spółki BRH określa, jako "niepokojący". Już pod koniec czerwca 2019 roku długi DB osiągnęły limit wyznaczony przedsiębiorstwu przez komisję budżetową Bundestagu na cały rok. Dalsze zadłużanie się nie jest możliwe "bez naruszenia tego limitu" - informuje Trybunał Obrachunkowy.

Dodatkowo, gdyby sprzedaż Arrivy - zagranicznej spółki córki niemieckich kolei, która działa m.in. na rynku przewozów autokarowych w Polsce - nie powiodła się, bądź nie wystarczyła za pokrycie istniejącej dziury w budżecie, to DB nie będzie w stanie "własnymi siłami finansować inwestycji". BRH zaleca zatem oprócz sprzedaży Arrivy sprywatyzować również przedsiębiorstwo logistyczne Schenker. Zakupu nowych wagonów, nakładów na cyfryzację, czy projektu Stuttgart 21 (kontrowersyjna inwestycja w budowę dworców w Stuttgarcie) "nie da się sfinansować z zysków operacyjnych" - alarmuje Bundesrechnungshof.

Niemieckie koleje są ważnym ogniwem tzw. Verkehrswende, czyli transformacji systemu transportowego. W związku z tym, że dla polityki RFN ochrona klimatu staje się coraz ważniejsza dąży ona do ograniczenia emisji CO2 również w sferze transportu. We wciąż niewiążących jeszcze projektach i propozycjach różnych partii podróżujący mają być zachęcani do przesiadania się z samochodów i samolotów do pociągów. W tym momencie jest to jednak mało atrakcyjna alternatywa. W 2018 roku prawie 30 proc. niemieckich pociągów dalekobieżnych dotarło do celu z opóźnieniem.

Ujawnienie treści raportu wywołało reakcję ministra transportu RFN Andreasa Scheuera. Zażądał on "jasnych odpowiedzi" od zarządu spółki i polecił "reorganizację struktur koncernu, tak by były skuteczniejsze".

Poseł Zielonych do Bundestagu Sven-Christian Kindler uważa jednak, że nie da się jednym poleceniem naprawić sytuacji, która powstała w ciągu wielu lat zaniedbań. "Kolejni ministrowie ignorowali problemy kolei. Zabrakło politycznego nadzoru ze strony właściciela, czyli państwa" - tłumaczy polityk.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Deutsche Bahn
Niemcy
  • Michał Caban – 13.09.2019

    Bilety kolejowe w Niemczech są przerażająco drogie i dlatego też, nie dziwię się, że ludzie nie chcą jeździć pociągami w tym kraju.

  • Mateusz Włodarczyk – 13.09.2019

    Ha ha Niemcy wysiadają

  • Rafał Pytko – 13.09.2019

    Dziwne ze mając taka nadwyżkę nie wspomogą swoich kolei...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....