TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Debiuty w Kędzierzynie-Koźlu. Umowy na Nowe Urbino 12 i hybrydę Volvo
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.07.2018 15:30:11
Debiuty w Kędzierzynie-Koźlu. Umowy na Nowe Urbino 12 i hybrydę Volvo

20 lipca Urząd Miasta w Kędzierzynie-Koźlu podpisał umowy z dostawcami 4 nowych autobusów klasy MAXI. Jedną hybrydę dostarczy Volvo. Z kolei 3 diesle zostaną wyprodukowane przez Solarisa. Producenci na zrealizowanie dostaw mają rok.

Zacznijmy od historii. Przypomnijmy, że kędzierzyński przetarg ogłoszono w końcówce marca. Postępowanie zostało podzielone na dwa zadania. Przedmiotem pierwszego jest zakup i dostawa 3 sztuk autobusów klasy MAXI o długości ok. 12 m z napędem spalinowym.W drugiej części miasto wyłoni dostawcę jednego pojazdu z napędem hybrydowy. Muszą to być fabrycznie nowe, jednoczłonowe i pełni niskopodłogowe, konstrukcje przeznaczone do użytku w komunikacji miejskiej. Szczegółowo wymagania miasta wobec nabytków opisaliśmy tutaj.

Autobusy mają zostać przekazane miastu w ciągu 365 dni od podpisania umowy. Rok na ich dostawę to bardzo rozsądny termin i 21 maja okazało się, że nie było problemów z pozyskaniem ofert.

Na autobusowe zakupy Kędzierzyn-Koźle miał przygotowane 5 160 000 PLN brutto. Na zakup trzech spalinowych solówek przeznaczono 3 458 823,53 PLN brutto (wycena jednostkowa 937 350,55 PLN netto). Z kolei na jedną hybrydę zaplanowano nie więcej niż 1 701 176,47 PLN brutto (1 383 070,30 PLN netto). Od początku wyglądało na to, że miasto bez problemu doprowadzi do zawarcia umów w pierwszym podejściu.

Jedyną ofertę w zadaniu na dostawę autobusów spalinowych przedstawił Solaris. Jego propozycja opiewała na 3 208 455 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12, zapewne z kompletem downsizigowym został wyceniony na 869 500 PLN netto. To pozwoliło na oszczędności, które "przerzucono" na zadanie hybrydowe.

Obie oferty, które wpłynęły w tym ostatnim nieznacznie przewyższały szacunki miasta. Tańsze okazało się Volvo, które było gotowe dostarczyć jednego 7900 hybrid za 1 757 670 PLN brutto (1 429 000 PLN netto). Solaris był nieznacznie droższy od szwedzkiego konkurenta. Za spalinowo-elektrycznego Nowego Urbino 12 chciał zainkasować 1 777 350 PLN brutto (1 445 000 PLN netto).

9 lipca poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu. W pierwszej części było ono formalnością. Miasto przystało na ofertę Solarisa. Dzięki uzyskanym w ten sposób oszczędnościom możliwy był także wybór dostawcy hybryd. Magistrat za lepszą uznał ofertę Volvo. Jej atutami była cena a także ocena techniczna. Dzięki temu szwedzki producent uzyskał komplet punktów i pokonał Solarisa 100 : 94,34 pkt.

Pozostaje zatem już czekać na ostatnią formalność, czyli podpisanie umów. Stało się to faktem 20 lipca. Kędzierzyn-Koźle czeka podwójny debiut. W mieście pojawią się pierwsze autobusy z rodziny Nowego Urbino. Z kolei Volvo zadebiutuje ze swoimi hybrydami w kolejnym polskim mieście.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
Kędzierzyn-Koźle
UM
MZK Kędzierzyn-Koźle
Solaris
Volvo
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....