TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Debiut Warszawy w Lublinie. Pierwsze Jelcze Mastero już na liniach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.07.2019 14:00:52
fot. Mikołaj Panasiuk, phototrans.pl

Wczoraj, 22 lipca pierwsze ex warszawskie Jelcze Mastero zadebiutowały na liniach w Lublinie. Trzy egzemplarze włączyło do ruchu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Łącznie przewoźnik pozyskał 28 Jelczy od stołecznych Miejskich Zakładów Autobusowych.

Skąd decyzja o zakupie?
Przypomnijmy, że lubelskie MPK kupiło warszawskie Mastero w "trybie awaryjnym". A to dlatego, że Warbus postanowił wraz z końcem sierpnia wycofać się z Lublina. Ostatecznie jednak przewoźnik zaprzestał działalności wcześniej, bowiem jego autobusy ostatnie kursy wykonały 17 lipca. Było to podyktowane utratą płynności finansowej, o czym z resztą od dawna spekulowano.

Powstał więc problem z zapewnieniem pełnej obsługi, który póki co udało się usunąć. Jednym ze sposobów na jego wyeliminowanie był m.in. zakup przez MPK Lublin 28 Jelczy Mastero z MZA Warszawa.

Lubelski przewoźnik kupił autobusy w bardzo okazyjnej cenie. 28 popularnych "neo-gniotów" kosztowało go 420 000 PLN brutto. Trzeba przyznać, że to rewelacyjna cena za tak dużą partię autobusów i do tego jeszcze maksymalnie zunifikowanych, co z resztą jest bardzo ważne przy większych zakupach "z drugiej ręki". Wczoraj pierwsze trzy autobusy zadebiutowały na liniach.

Co i jak?
Każdy umożliwia podróż 104 pasażerom, w tym 30 na miejscach siedzących, głównie fotelach Astromal AM2000 City. Jak to w Jelczach M121 nie jest zbyt niskopodłogowo. Jedynie cztery siedzenia są dostępne z niskiej podłogi. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

W warszawskim Mastero Jelcz zastosował komplet, który był u niego dosyć popularny od czasu wejścia normy Euro 3. Sercem napędu jest silnik Iveco Tector NEF F4AE3682, który spełnia normę Euro 4. To dosyć mała jednostka jak na tamtejsze "dwunastki". Ma ona jedynie 5,88 l pojemności skokowej. Jej osiągi są jednak bardzo zadowalające. Ma ona 194 kW mocy oraz osiąga 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną przekładnią Voith D854.5 Diwa 4.

Mastero mają dosyć standardowe wyposażenie. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia bardzo dużo, bo aż dziesięć przesuwnych okien. We współczesnych "dwunastkach" chyba można tylko pomarzyć o takim wyniku... Klimatyzację posiada jedynie kabina kierowcy. Stanowił ją agregat typu Konvekta KL20E o mocy chłodniczej 3,5 kW oraz z trzystopniowym nadmuchem.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach mieleckiego R&G. Na zewnątrz zamontowano dwa wyświetlacze diodowe- przedni i tylni. Z boku natomiast jest ramka na tablicę z informacją o przebiegu linii w formie "koralików". Za kabiną kierowcy zamontowano LED typu ETL416120. Całością steruje poczciwy autokomputer SRG5000P, który jest montowany już w Lublinie.

Jelcze zakupiono z myślą o krótkookresowym "załataniu" luki, która powstała po nagłym zakończeniu przewozów przez Warbusa. Ile więc potrwa lubelska kariera ex stołecznych Mastero? Oczywiście na pewno dłużej niż przez te kilka "awaryjnych" miesięcy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Lublin
MZA Warszawa
Jelcz
używane
  • Paweł Pasternak – 23.07.2019

    Strata pieniedzy. Lublin znowu po GOPie i Częstochowie graciarnią całej Polski i zagranicy.

  • Łukasz Oklesiński – 23.07.2019

    Wyglądają jak nowe, albo i lepiej 😁.

  • Michał Paweł Łukasz – 23.07.2019

    jak na jeden raz to dobre posunięcie, jednak nie zwalnia to z inwestycji w nowe, fabryczne wozy. Jednorazowy, tak duży zakup jednakowych wozów to coś lepszego, niż kupowanie pozachodnich szrotów, każdy z innymi fotelami, tapicerką, wyposażeniem(tak jak jest to w gdyni..) Nawet nie chcą malować rurek w jednakowy, żółty, kolor jak u "prywaciarzy".

  • Michał Paweł Łukasz – 23.07.2019

    Niejedno małe miasto mogłoby wymienić cały tabor na jednolity zunifikowany dzięki takiemu zakupowi. :) Może następne warszawskie pojazdy znajdą nabywców bez "rozdzielania" :)

  • Anh Minh Nguyen – 23.07.2019

    Dlaczego "neogniot"?

  • Jakub Białkowski – 24.07.2019

    Jest już 2509. Ciekawostka z nim będzie taka, że nie będzie liniowcem, a Nauką Jazdy. Dodatkowym smaczkiem jest pozostawienie warszawskich barw ;)

  • Magda Cendrowska – 24.07.2019

    Nie piszcie proszę "tylni"...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....