TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Debiut Solarisa Urbino 18 Hybrid w szczecińskich barwach
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.10.2018 09:30:39
Debiut Solarisa Urbino 18 Hybrid w szczecińskich barwach

Pierwszy z szesnastu hybrydowych autobusów, kupionych przez Szczecin, wyjechał właśnie z fabrycznej hali w Bolechowie. Pojazdy powinny trafić do floty SPAK z początkiem listopada br.

Pierwszy pojazd to debiutujący w szczecińskich Solaris Urbino 18 Hybrid. Miasto łącznie kupiło 16 autobusów marki Solaris w tym:

  • 8 szt. przegubowych klasy MEGA autobusów Solaris Urbino 18 Hybrid,

  • 8 szt. standardowych klasy MAXI autobusów Solaris Urbino 12 Hybrid.

Projekt pn. "Zakup 16 autobusów hybrydowych dla Miasta Szczecin w podziale na części" współfinansowany jest przez Unię Europejską z zachodniopomorskiego RPO. Zakup autobusów hybrydowych to jedno z działań realizowanych w ramach strategii miasta Floating Garden 2050. Koszt inwestycji to ponad 41 mln zł. I uwaga - nowe autobusy trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego Klonowica.

Hybrydowy przegub

Szczecin to drugie miasto w Polsce, które będzie eksploatować przegubowe Urbino 18 Hybrid. Wcześniej pierwsze takie modele w naszym kraju odebrał Płock - łącznie 25 hybrydowych autobusów do Płocka, w tym 17 sztuk Nowych Urbino 12 hybrid i 9 szt. Nowych Urbino 18 hybrid. O tym kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi. W szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w superkondensatorach. Dzięki takiemu rozwiązaniu, w warunkach miejskich, autobusy te powinny osiągnąć ok. 20% oszczędności w zużyciu oleju napędowe, w stosunku do tradycyjnego autobusu z silnikiem diesla.

I kilka słów o napędzie - w szczecińskich hybrydach przegubowych zastosowano silnik wysokoprężny Cummins ISB6.7CE6 310H z szeregowym napędem HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Jednostka spalinowa zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 210 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Szczeciński standard

Szczecińskie najnowsze Urbino - podobnie jak wszystkie fabrycznie nowe autobusy zamawiane przez Szczecin - na przestrzeni ostatnich lat, są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zapewniają bezstopniowe wejście wszystkimi drzwiami, posiadają system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru silnika, klimatyzację, rozbudowany system monitoringu, porty USB do ładowania telefonów przez pasażerów, nowoczesne wyświetlacze, a także oświetlenie LED.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
SPAK Szczecin
Solaris
Szczecin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....