TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Debiut K-Busa w Polsce! Na testach w Bielsku-Białej
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.09.2020 13:00:31
Debiut K-Busa w Polsce! Na testach w Bielsku-Białej;fot. www.komunikacja.um.bielsko.pl

W dniach od 8 do 9 września Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej przeprowadził testy autobusu elektrycznego K-BUS E-Solar City.

K-BUS to nowa marka na polskim rynku i jednocześnie następca austriackiej firmy Kutsenits. Jej polskim przedstawicielem jest firma Wowo z Białegostoku.

Elektryczne MINI

K-BUS E-Solar City jest w 100 procentach elektryczny, niskopodłogowy i dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Łącznie może pomieścić 26 pasażerów, w tym 15 na miejscach siedzących. 13 miejsc siedzących umieszczono w nim bokiem do kierunku jazdy, na poziomie niskiej podłogi.

Autobus posiada m.in. rampę umożliwiającą wjazd osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim lub osoby z wózkiem dziecięcym.

Pod maską mamy układ napędowy Nissana - e-nV 200 o mocy 80kW/109KM, który zasilają w baterie o pojemności 40kWh, pozwalające na osiągnięcie zasięgu rzędu 110-130 km. Dodatkowo pojazd odzyskuje energię, ładując baterie podczas hamowania lub zjazdu ze wzniesienia. Przeprowadzone testy najnowszego modelu E-Solar II pokazują, że jest możliwe osiągnięcie zasięgu 150 km. Dodatkowo pojazd może być wyposażony w panele fotowoltaiczne, które ładują dodatkową baterię 8kWh.

Generalnie pojazd może być ładowany przy użyciu stacjonarnych lub mobilnych ładowarek elektrycznych. W zależności od typu ładowarki czas ładowania baterii trakcyjnej 40kWh wynosi:

  • ok 1 godz. - 50kW (ładowarka stacjonarna), ok 2,5 godz. - 20kW (ładowarka mobilna),

  • ok 7,5 godz. - 6,6kW (ładowarka typu wallbox).

Jak podaje producent, zewnętrzne ładowanie 0,8 - 1 godziny może zwiększyć zasięg o kolejne 100km.

Trzy warianty

Austriacki producent oferuje E-Solar City w trzech wariantach gabarytowych i z trzema układami drzwi (0-2/2-0/2+1). E-Solar I ma wymiary 5,785 x 2,06 x 2,75 m i zabiera od 9 do 20 osób; E-Solar ll to 6,685 x 2,06 x 2,75 m, co oznacza pojemność pasażerską do 26 osób i testowany w Polsce - E-Solar lll przy gabarytach 7,385 x 2,06 x 2,75 oferuje miejsce dla max. 34 osób

Warto podkreślić, że konstrukcja E-Solar City została skonstruowana od podstaw, jako zeroemisyjny autobus miejski. Konstrukcja szkieletu wykonana jest ze stali nierdzewnej, gwarantującej ochronę antykorozyjną.

Co dalej?

Pojazd zakończył już testy w Bielsku-Białej, natomiast jego ogólnopolskie tournée dopiero się zaczyna.

-"Od 10.09 do 13.09 ten ekologiczny i ekonomiczny minibus będzie jeździł w Łomży, następnie mamy prezentacje w Ciechanowie, Nysie i Świdnicy – powiedział nam Jarosław Głębocki, prezes zarządu firmy Wowo sp. z o.o. z Białegostoku

Dodajmy, że w sierpniu MZK Bielsko-Biała - przez dwa tygodnie - testowało autobus elektryczny Rafako E-Bus , który jeździł na liniach komunikacyjnych nr 18, 21, 22, 27 oraz 34.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
elektrobus
MINI
K-Bus
MZK Bielsko-Biała

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....