Debiut Conecto LF w Krakowie. Dzięki Mobilisowi

infobus
30.11.2016 11:45
0 Komentarzy

Kilka dnitemu w krakowskiej komunikacji miejskiej zadebiutował kolejny nowy autobus. ToMercedes Conecto LF, który jest w posiadaniu Mobilisu. Spółka pozyskała go orazjego dziewięciu przegubowych braci wskutek podjęcia decyzji ZIKiT o rozszerzeniudziesięcioletniego kontraktu na obsługę linii autobusowych.

Conecto wracado Krakowa po dwóch latach przerwy i zalicza jednocześnie debiut w trzechkolejnych kategoriach. To pierwszy Conecto LF, który trafił do Krakowa. Totakże pierwszy krótki Mercedes w Grodzie Kraka, który spełnia normę Euro 6. Iwreszcie to pierwszy autobus z gwiazdą na masce w mieście, który jest wposiadaniu prywatnego przewoźnika.

W autobusiemoże podróżować ok. 90 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę nafotelach typu CSE. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkieposiadają błękitną tapicerkę ze znanym od dwóch lat symbolem lajkonika. Wejściena pokład do tego w pełni niskopodłogowego autobusu jest możliwe dzięki trzemwejściom w układzie 2-2-2.

Kierowcamoże liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej iw pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Jestona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).To standard, który Mobilis próbuje wprowadzać już od 2009 roku. I pod tymwzględem przewoźnik jest liderem wśród prywatnych operatorów w Polsce. Spółkaposiada 187 autobusów z tzw. „duża kabiną”.

Czas nanapęd. Krakowski Conecto LF wersji dobranej pod kątem potrzeb Mobilisu jestnapędzany stojącym silnikiem Mercedes OM936LA. Jednostka o pojemności 7,7 l ma 220kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1200 Nm. Zblokowano ją z czterobiegowąautomatyczną skrzynią biegów Voith Diwa 6. Przekładnia współpracuje zportalowym mostem napędowym ZF AV132/80 G150 z przełożeniem 6,21. Ponadto wukładzie jezdnym zastosowano zależną przednią oś ze stabilizatorem Mercedes VO4/39 CL 7,5. Nowością jest zastosowaniew autobusie oraz jego dziewięciu przegubowych braciach systemu hamowaniaodzyskowego.

Przestrzeńpasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatu Konvekta UL500.Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowaneelektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz systemzliczania potoków.

Dostawcąsystemu informacji pasażerskiej jest bydgoski SiMS. Conecto LF jest wyposażonyw trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Pora na wnętrze- tuznajdziemy trzy tablice LCD. Zastosowano dwie o przekątnej 22″, na którychprezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przeddrugimi drzwiami o tablicę 38″, na której informacja liniowa jestprezentowana w formie „e-koralików”.

Autobus prezentuje bardzo bogaty standardwyposażenia, który konsekwentnie wdraża krakowski ZIKiT oraz współpracujący znim operatorzy. Debiutujący w Grodzie Kraka Conecto LF z Mobilisu jest kolejnympojazdem, który wpisuje się w obowiązujące standardy.

Komentarze