Dębica ma już komplet Autosanów z ubiegłorocznego zamówienia. To łącznie osiem autobusów- trzy SanCity 10LF i pięć 12LF. To jednak nie koniec. W listopadzie na podstawie kwietniowej umowy Autosan przekaże miastu jeszcze dwie sztuki tych ostatnich.
Mamy więc finał realizacji umowy zawartej między Dębicą a producentem "bocianów" 16 lutego 2018 r. Zamówienie opiewało na dostawę łącznie ośmiu całkowicie niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Do 25 października 2018 r. w Dębicy miało się pojawić pięć SanCity 12LF i trzy "dziesiątki". Kontrakt opiewał na na 9 666 570 PLN brutto. A to cało średnią cenę za "bociana" w wysokości 982 375 PLN netto. Producent z Sanoka dostanie jednak znacznie mniej.
Autosan jednak wielomiesięczne opóźnienie w realizacji tego zlecenia. W konsekwencji dostawy rozpoczęły się dopiero pod koniec maja. Kontrakt został jednak zamknięty. Miejska Komunikacja Samochodowa ma już bowiem wszystkie osiem "bocianów", które dla niej zamówiło miasto w ubiegłym roku.
Każdy z dębickich SanCity 12LF umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na miejscach siedzących. Dziewięć foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Z kolej każda z trzech "dziesiątek" zabiera na pokład 98 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi jest dostępny pięć foteli. Każdy dębicki SanCity posiada siedzenia Ster NewCity. Bardzo ciekawie prezentuje się wnętrze, które jest utrzymane w przeważającej mierze w odcieniach szarości. Ładnie podkreśla to nowa dębicka tapicerka oraz chromowane poręcze.
Szczegóły wyposażenia
Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Na życzenie miasta producent zamontował zewnętrzne oświetlenie progów wejściowych.
Pora zajrzeć w serce autobusów. A tutaj standardowy komplet Autosana. Zastosowano silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to najprawdopodobniej zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.
Autosany są wyposażone w klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy 25 kW. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne , wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy.
System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G. Są więc zewnętrzne tablice diodowe, wewnętrzny monitory- na pewne jeden ETM-38 (tzw. "e-korale") oraz LED typu ETL416120 lub LCD ETM-23, system GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Jeszcze nie wiemy jaki autokomputer steruje całością.
"Miejski" 2018 r. wreszcie rozliczony
Dębica to ostatnich z kontraktów, które Autosan miał zakończyć w ubiegłym roku. Teraz praktycznie wyszedł "na czysto". Dosyć blado prezentują się kolejne miejskie dostawy producenta z Sanoka.
Po wakacjach Autosan ma dostarczyć łącznie 17 sztuk SanCity 12LF. Na pierwszy rzut ma pójść 15 autobusów dla zrzeszającego kilka gmin spod Rzeszowa Związku Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa. O tym kontrakcie opiewającym na nieco ponad 16,14 mln PLN brutto pisaliśmy tutaj. Kolejne dwie "dwunastki" trafią do Dębicy. Będą one kosztowały miasto niespełna 2,5 mln PLN brutto.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.