TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

De Lijn zamawia 200 autobusów hybrydowych VDL
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.12.2019 09:00:26
De Lijn zamawia 200 autobusów hybrydowych VDL; fot. De Lijn

Firma VDL Bus & Coach otrzymała ogromne zamówienie na 200 szt. autobusów hybrydowych typu Citea. Od De Lijn.

Belgijska firma transportu pasażerskiego De Lijn kontynuuje dobrą współpracę z VDL i w grudniu 2019 r. złożyła zamówienie na 200 szt. hybryd z serii Citea. Nigdy wcześniej VDL Bus & Coach nie otrzymało tak dużego jednorazowego, jak teraz od De Lijn. Od 2014 roku przewoźnik ten zamówił łącznie aż 620 szt. autobusów z logo VDL.

Mega kontrakt

200 zamówionych autobusów to:

  • 80 szt. VDL Citeas SLE-120 Hybrid o długości 12 m z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i bateriami o pojemności 32 kWh;

  • 120 szt. VDL Citeas SLFA-180 Hybrid o długości 18 m z silnikiem elektrycznym o mocy 240 kW i bateriami o pojemności 64 kWh;

Wszystkie autobusy hybrydowe są również wyposażone w 4-cylindrowy generator o mocy 210 kW, który może ładować baterie. Dzięki połączeniu w pojazdach szeregowego systemu hybrydowego i technicznie zaawansowanych akumulatorów, autobusy z nowej generacji hybryd VDL mogą przez ponad połowę czasu eksploatacji być zasilane elektrycznie Nieźle.

Od 2020 roku

Pierwsze dostawy z nowego zamówienia na hybrydy planowane są na drugą połowę 2020 r. Autobusy te będą kursowały w różnych lokalizacjach na terenie całej Flandrii.

-"To zamówienie jest potwierdzeniem długoterminowych relacji z De Lijn, które rozwijaliśmy przez lata" - powiedział Filip Malefason, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Belgium nv. "Wykorzystując hybrydy Citeas, De Lijn przyczynia się do poprawy jakości powietrza - szczególnie na obszarach miejskich. Redukcja hałasu, jaki osiągają autobusy hybrydowe w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem Diesla, oznacza to lepszą jakość życia mieszkańców miast. Dzięki w pełni naładowanym akumulatorom autobusy hybrydowe mogą jeździć na duże odległości przy użyciu tylko energii elektrycznej, co jest szczególnie korzystne w przypadku jazdy w strefach niskiej emisji, które obowiązują w 13 flamandzkich ośrodków miejskich."

Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn dodał: "To zamówienie jest największe w historii De Lijn. Wnosi istotny wkład w realizację flamandzkich celów w zakresie ochrony powietrza i klimatu. Dzięki wprowadzeniu tych 200 autobusów zaoszczędzimy rocznie milion litrów oleju napędowego oraz zredukujemy emisję o 2640 ton emisji CO2."

Nowa koncepcja

Nowa generacja hybrydowych modeli Citeas została opracowana w oparciu o doświadczenia De Lijn i VDL Bus & Coach. Zarówno standardowy model Low Entry Citea, jak i przegubowy Low Floor Citea mają ten sam elektryczny układ napędowy, co Citea Electric. Dzięki nowej, kompaktowej technologii akumulatorów "dużej mocy" te autobusy hybrydowe mogą być używane, jako autobusy całkowicie elektryczne w centrach miast i strefach niskiej emisji.

W nowych podjazdach De Lijn postawił na wysoką pojemność akumulatora, dzięki czemu autobusy ze 100% naładowanymi akumulatorami mogą przejechać aż do 30 kilometrów w pełni elektrycznie.

Wszystkie autobusy hybrydowe są obsługiwane przez generator, który spełnia najsurowsze aktualne europejskie normy środowiskowe i może być używany do ładowania akumulatorów w razie potrzeby. Akumulatory można także ładować za pomocą wtyczki CCS Combo2. W przyszłości zasięg autobusów hybrydowych można dodatkowo zwiększyć, dodając opcję szybkiego ładowania. Umożliwia to pantograf zintegrowany z infrastrukturą ładowania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Hybryda
VDL
Holandia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....