TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

De Lijn zamawia 200 autobusów hybrydowych VDL
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.12.2019 09:00:26
De Lijn zamawia 200 autobusów hybrydowych VDL; fot. De Lijn

Firma VDL Bus & Coach otrzymała ogromne zamówienie na 200 szt. autobusów hybrydowych typu Citea. Od De Lijn.

Belgijska firma transportu pasażerskiego De Lijn kontynuuje dobrą współpracę z VDL i w grudniu 2019 r. złożyła zamówienie na 200 szt. hybryd z serii Citea. Nigdy wcześniej VDL Bus & Coach nie otrzymało tak dużego jednorazowego, jak teraz od De Lijn. Od 2014 roku przewoźnik ten zamówił łącznie aż 620 szt. autobusów z logo VDL.

Mega kontrakt

200 zamówionych autobusów to:

  • 80 szt. VDL Citeas SLE-120 Hybrid o długości 12 m z silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i bateriami o pojemności 32 kWh;

  • 120 szt. VDL Citeas SLFA-180 Hybrid o długości 18 m z silnikiem elektrycznym o mocy 240 kW i bateriami o pojemności 64 kWh;

Wszystkie autobusy hybrydowe są również wyposażone w 4-cylindrowy generator o mocy 210 kW, który może ładować baterie. Dzięki połączeniu w pojazdach szeregowego systemu hybrydowego i technicznie zaawansowanych akumulatorów, autobusy z nowej generacji hybryd VDL mogą przez ponad połowę czasu eksploatacji być zasilane elektrycznie Nieźle.

Od 2020 roku

Pierwsze dostawy z nowego zamówienia na hybrydy planowane są na drugą połowę 2020 r. Autobusy te będą kursowały w różnych lokalizacjach na terenie całej Flandrii.

-"To zamówienie jest potwierdzeniem długoterminowych relacji z De Lijn, które rozwijaliśmy przez lata" - powiedział Filip Malefason, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Belgium nv. "Wykorzystując hybrydy Citeas, De Lijn przyczynia się do poprawy jakości powietrza - szczególnie na obszarach miejskich. Redukcja hałasu, jaki osiągają autobusy hybrydowe w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami z silnikiem Diesla, oznacza to lepszą jakość życia mieszkańców miast. Dzięki w pełni naładowanym akumulatorom autobusy hybrydowe mogą jeździć na duże odległości przy użyciu tylko energii elektrycznej, co jest szczególnie korzystne w przypadku jazdy w strefach niskiej emisji, które obowiązują w 13 flamandzkich ośrodków miejskich."

Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn dodał: "To zamówienie jest największe w historii De Lijn. Wnosi istotny wkład w realizację flamandzkich celów w zakresie ochrony powietrza i klimatu. Dzięki wprowadzeniu tych 200 autobusów zaoszczędzimy rocznie milion litrów oleju napędowego oraz zredukujemy emisję o 2640 ton emisji CO2."

Nowa koncepcja

Nowa generacja hybrydowych modeli Citeas została opracowana w oparciu o doświadczenia De Lijn i VDL Bus & Coach. Zarówno standardowy model Low Entry Citea, jak i przegubowy Low Floor Citea mają ten sam elektryczny układ napędowy, co Citea Electric. Dzięki nowej, kompaktowej technologii akumulatorów "dużej mocy" te autobusy hybrydowe mogą być używane, jako autobusy całkowicie elektryczne w centrach miast i strefach niskiej emisji.

W nowych podjazdach De Lijn postawił na wysoką pojemność akumulatora, dzięki czemu autobusy ze 100% naładowanymi akumulatorami mogą przejechać aż do 30 kilometrów w pełni elektrycznie.

Wszystkie autobusy hybrydowe są obsługiwane przez generator, który spełnia najsurowsze aktualne europejskie normy środowiskowe i może być używany do ładowania akumulatorów w razie potrzeby. Akumulatory można także ładować za pomocą wtyczki CCS Combo2. W przyszłości zasięg autobusów hybrydowych można dodatkowo zwiększyć, dodając opcję szybkiego ładowania. Umożliwia to pantograf zintegrowany z infrastrukturą ładowania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Hybryda
VDL
Holandia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....