Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

De Lijn z planami elektryfikacji taboru autobusowego

infobus
07.01.2020 08:00
0 Komentarzy

Blisko 1 000 autobusów elektrycznych dołączy do floty autobusów De Lijn w ciągu następnych 15 lat. Belgijski przewoźnik transportu publicznego szuka dostawców, zarówno autobusów, jak i infrastruktury do ładowania. W tym zakresie operator autobusowy domaga się od rządu flamandzkiego dodatkowego finansowania, ponieważ masowe wprowadzenie autobusów elektrycznych wymagałoby inwestycji w wysokości ponad miliarda euro, znacznie więcej niż obecnie planowane zasoby finansowe.

Kosztowne plany przewoźnika

Wiadomości te zostały opublikowane przez gazetę The Brussels Times oraz inne lokalne media. Pierwszy przetarg został ogłoszony w zeszłym tygodniu, a dostawy zaplanowano na lata 2023–2025. Ponadto, De Lijn w grudniu 2019 roku zamówił 200 autobusów hybrydowych od VDL.

Wszystkie autobusy we Flandrii będą musiały być wolne od emisji spalin do 2035 roku (centrum miast ma być z zerową emisją wcześniej, bo już od 2025 roku). W tym kontekście De Lijn planuje zakup aż 970 autobusów elektrycznych w ciągu najbliższych lat. W każdym razie przejście na autobusy o zerowej emisji nie wydaje się takie łatwe. Podobno, jak dotąd przeprowadzone projekty pilotażowe wykazały, że istnieją pewne problemy z dostawą energii elektrycznej do miejsc ładowania na przystankach autobusowych. Właśnie dlatego De Lijn będzie wymagać od dostawców nie tylko dostarczania i uruchamiania autobusów elektrycznych, ale także związanej z nimi infrastruktury ładowania i podłączenia do sieci. Mówi się, że De Lijn kupi kilka rodzajów autobusów elektrycznych już w 2020 roku.

Według lokalnej prasy przejście na flotę całkowicie elektrycznych autobusów kosztuje 608 milionów euro – i dotyczy to tylko autobusów, a kolejne 540 milionów euro trzeba przeznaczyć na infrastrukturę i modernizację zajezdni.

„Realizacja sieci e-autobusów we Flandrii zakończy się sukcesem tylko wtedy, gdy wszyscy zaangażowani partnerzy staną za kołem zrównoważonego transportu publicznego”, mówi Roger Kesteloot, dyrektor generalny De Lijn.


Komentarze