TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Datamed rozbuduje SDIP Tramwajów Warszawskich
TransInfo,pl - Opublikowano: 05.04.2018 14:09:34
Datamed wygrał przetarg Tramwajów Warszawskich na SDIP

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Datamed S.r.l. z siedzibą we Włoszech, której przedmiotem będzie wymiana i modernizacja tablic systemu informacji pasażerskiej czasu rzeczywistego.

Trzeba zaznaczyć, że droga do sukcesu Datamed nie była łatwa. Spółka musiała pokonać aż 4 konkurentów w procedurze przetargu nieograniczonego. Jej oferta okazała się nie tylko najtańsza (opiewa na kwotę 2,39 mln zł), ale i najlepsza w pozostałych kryteriach – dotyczących terminu realizacji zamówienia. W rezultacie uzyskała komplet 100 pkt. Pozostałe złożone oferty to:

  • Comp S.A. z ceną 2,84 mln zł,

  • GMV Innovating Solutions Sp. z o.o. – 3,37 mln zł,

  • IQU Systems Sp. z o.o. Sp.k. – 2,92 mln zł

  • MPTechnology Sp. z o.o. – 2,83 mln zł - oferta odrzucona

Przypomnijmy, iż zdecydowana większość istniejących już tablic stanowiąca system dynamicznej informacji pasażerskiej została dostarczona przez GMV. Pozostałe, tj. te znajdujące się na odcinku Pętla Banacha – Rondo Waszyngtona zamontowała firma Ascom, a zostały one zaadaptowane także przez GMV.

Zakres umowy

W związku z podpisaniem umowy, Datamed będzie zobowiązane do:

  • wymiany 27 tablic i modernizacji 1 tablicy – zainstalowanych na przystankach tramwajowych w korytarzu al. Jerozolimskich na odcinku Pętla Banacha – Rondo Waszyngtona,

  • modernizacji 30 tablic zainstalowanych na trasie W-Z (Cmentarz Wolski – Dworzec Wileński),

  • modernizacji 10 tablic na trasie Dworzec Wileński – Stadion Narodowy – Rondo Waszyngtona.

Na wykonanie tych czynności firma będzie miała 10 tygodni. Ponadto, w ramach zawartej umowy, wykonawca ma obowiązek:

  • opracować i uzgodnić z Tramwajami Warszawskimi założenia techniczne i funkcjonalne tablic,

  • opracować niezbędne oprogramowanie i projekty sprzętu elektronicznego,

  • wykonać wszystkie niezbędne prace montażowe związane z uruchomieniem tablic oraz dostarczyć zamawiającemu zdemontowane tablice,

  • dostarczyć, udzielić licencji i wdrożyć oprogramowanie do obsługi tablic,

  • dostarczyć wszystkie inne elementy niezbędne do wdrożenia, uruchomienia i eksploatacji tablic.

Zakres zamówienia nie obejmuje jednak integracji tablic z obecnie eksploatowanym SIP dostarczonym przez GMV. 

Wymiana tablic

Nowe - wymienione tablice będą pokazywały:

- kierunek jazdy (nazwa przystanku końcowego),

- informację o pojazdach niskopodłogowych w postaci piktogramu wózka inwalidzkiego umieszczoną w kolumnie z oznaczeniem kierunku,

- prognozę odjazdu – czas pozostały do odjazdu tramwaju z dokładnością do 1 minuty,

- informację o typie prognozy,

- informację o zlokalizowaniu tramwaju w strefie przystankowej – wyświetlenie piktogramu pojazdu,

- informację o zlokalizowaniu tramwaju na platformie przystankowej – piktogram musi być wyświetlony z atrybutem pulsowania,

- komunikaty specjalne – wyświetlane w najniższym wierszu tablicy,

- aktualny czas.

Dostarczone tablice muszą być fabrycznie nowe, wykonane nie wcześniej niż w 2016 roku. Ich parametry techniczne nie będą gorsze od tych, które są obecnie eksploatowane (mają mieć co najmniej 9 wierszy). Datamed ma obowiązek zastosowania jednolitej stylistyki tablic dopasowanej do tych, znajdujących już na przystankach. Nowe tablice zostaną zainstalowane na dotychczasowych konstrukcjach wsporczych, przy czym dolna krawędź ma się znajdować na poziomie około 2,5 od chodnika.

Tablice mają być diodowe z czarnym tłem. Będą one posiadały czujniki natężenia światła zewnętrznego, które automatycznie dobiorą jasność świecenia w zależności od występujących warunków oświetleniowych.

Ciekawostką jest to, że tablice będą wyposażone w moduł rezerwowego zasilania. Oznacza to, że w przypadku awarii zasilania podstawowego, źródło napięcia rezerwowego umożliwi pełne działanie tablicy przez co najmniej 20 minut. Tak jak dotychczasowe tablice, również i nowe będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. To znaczy - mają być wyposażone w informację głosową o kolejnych odjazdach, uruchamianą za pomocą przycisku umieszczonym w słupie nośnym tablicy.

Modernizacja tablic

Z kolei modernizacja tablic obejmie: oczyszczenie ich obudowy, wymianę szyb z wyłączeniem pola aktualnego czasu, wymianę akumulatorów UPS i rozruchowych, zastąpienie obecnego analogowego interfejsu sterowania matrycy – cyfrowym, zapewnienie wodoszczelności i pyłoszczelności tablic.

Zarówno wymiana, jak i modernizacja tablic zostały objęte gwarancją na okres 3 lat.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
SDIP
Tramwaje Warszawskie
Datamed
GMV
Comp
MPTechnology
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....