TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Daimler uruchamia produkcję silników Euro 6
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 23.03.2011 22:32:54 1 komentarz
Daimler uruchamia produkcję silników Euro 6

Daimler uruchomił produkcję silnika Mercedes-Benz OM 471 pod nazwą „Blue Efficiency Power”. Jednostka została opracowana specjalnie z myślą o rynku europejskim i jest zapowiedzią rodziny silników spełniających normy emisji spalin Euro 6.
Prace nad silnikami „Blue Efficiency Power”, które posiadają wspólną konstrukcję, prowadzone były od pięciu lat. Wyposażono je m.in. turbosprężarkę spalinową oraz trójstopniowy hamulec wydechowy. Osiągnięcie norm emisji spalin Euro 6 było możliwe dzięki połączeniu kilku technologii: systemu redukcji tlenków azotu SCR, recyrkulacji spalin (EGR) oraz filtra cząstek stałych, jak również nowego systemu wtryskowego X-PULSE z układem zwiększającym ciśnienie wtrysku do 2100 barów. Cała budowa silnika oparta jest na platformie opracowanej w 2007 r. dla samochodów ciężarowych Freightliner na rynek amerykański, stosowanej także od 2010 r. w japońskich ciężarówkach Fuso. Silniki serii „Blue Efficiency Power”mają po 4 zawory na cylinder, dwa wałki rozrządu w głowicy oraz układ zasilania typu common-rail. Pierwszym europejskim członkiem nowej rodziny jednostek napędowych jest silnik Mercedes-Benz OM 471 o pojemności 12,8 litra. Jest to pierwszy silnik w swojej klasie, który otrzymał homologację potwierdzającą spełnianie norm emisji spalin Euro 6 (która zacznie obowiązywać za dwa lata). Wśród zalet silnika OM 471 można wymienić szeroką ofertę czterech wariantów mocy i momentu obrotowego: 421 KM (2100 Nm), 449 KM (2200 Nm), 476 KM (2300 Nm) oraz 510 KM (2500 Nm).

Nowe silniki OM 471 są wytwarzane w fabryce koncernu Daimler w Mannheim, która na potrzeby nowej produkcji została specjalnie zmodernizowana. Seria próbna jednostek OM 471 została tutaj wyprodukowana już latem 2010 r. Pod koniec 2010 r. rozpoczęły się szkolenia pracowników, a produkcja seryjna rozpoczęła się w marcu 2011 r. W momencie, kiedy uruchomiona zostanie produkcja wszystkich silników serii „Blue Efficiency Power”, zdolności produkcyjne fabryki osiągną poziom 100 000 jednostek rocznie. Silniki OM 471 będą wykorzystywane zarówno w ciężarówkach, jak i autobusach.

Wszechstronnie przetestowane
Jednymi z głównych celów, postawionych przed konstruktorami silnika, była wysoka niezawodność i wytrzymałość jednostki. Aby to osiągnąć, przetestowano ją w trudnych warunkach w różnych regionach świata. Do dziś, silniki te przejechały w ramach testów wytrzymałościowych ponad 60 milionów kilometrów, zarówno na hamowniach, jak i w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych i we wszystkich wariantach standardów emisji spalin. Przy okazji, Mercedes-Benz mógł wykorzystać zalety swojej globalnej obecności: testy silników w wersjach przystosowanych do europejskich norm emisji spalin były przeprowadzane nie tylko w Niemczech, ale także w podobnych procesach w zakładach Detroit Diesel w USA, dzięki czemu udało się osiągnąć zamierzony przebieg w stosunkowo krótkim czasie.
Testy przeprowadzane w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych przeprowadzane były w różnych strefach klimatycznych i warunkach topograficznych, w tym w warunkach arktycznych i na spalonej słońcem pustyni. Zainstalowane w pojazdach silniki przemierzyły kilka stref klimatycznych –od Koła Podbiegunowego do RPA. Także dotychczasowi klienci Mercedes-Benz mieli okazję przetestować ciężarówki Actros z nowymi jednostkami napędowymi. Następnie, łącznie 70 000 tych silników trafiło –oczywiście w wersji dostosowanej do lokalnych warunków i przepisów –pod maski samochodów ciężarowych Freightliner w USA (od 2007 r.) i Fuso w Japonii (od 2010 r.) Dzięki temu, silniki OM 471 miały okazję sprawdzić się nie tylko w testach, ale także w codziennej eksploatacji, pokonując setki tysięcy kilometrów w seryjnych ciężarówkach. Przeprowadzone testy i eksploatacja wykazały, że silniki nowej generacji są w stanie pokonać dystans 1,2 mln km w europejskim transporcie długodystansowym (o 20% więcej, niż dotychczasowe), bez konieczności dokonywania napraw czy remontu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
silnik
Daimler
Euro 6
  • Kazik – 29.03.2011

    A czy przypadkiem ta norma nie wymusza zamontowania zbiornika na Adblue wielkości porównywalnej do zbiornika na ON?Czysta ekonomia palić olej 46na 100 oraz mącznik 45 na 100.Firmy na pewno to kupią.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....