TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Daimler: Silniki diesla mają przyszłość
PAP - Opublikowano: 19.09.2019 10:00:52
Daimler: Silniki diesla mają przyszłość; fot. Daimler

W nowych silnikach diesla udało się wyeliminować problem emisji tlenków azotu przy zachowaniu ich parametrów jezdnych. Dostrzegają to klienci, którzy nadal chcą je kupować i dlatego Daimler będzie je rozwijać i produkować - powiedział PAP szef koncernu Ola Kaellenius.

Tym samym powtórzył deklarację z marca br. kiedy mówił PAP, że mimo ogromnych inwestycji w samochody elektryczne firma nie zapomina o silnikach spalinowych. Przypomniał, że osiągnięto znaczący postęp w jednostkach Diesla, które są zdecydowanie bardziej przyjazne dla środowiska niż poprzednicy.

IAA 2019

Podczas spotkania z dziennikarzami na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA) Kaellenius podtrzymał tę tezę.

"Nasze silniki wysokoprężne nowej generacji są wysokowydajne i technicznie innowacyjne. Silnik Diesla, przy porównywalnej mocy, wciąż emituje mniej dwutlenku węgla niż silnik benzynowy ? o ok. 15-20 proc., zależnie od danej klasy pojazdu i wersji. Jednocześnie w najnowszych jednostkach napędowych rozwiązaliśmy technicznie problem obniżenia emisji tlenków azotu. Nasze silniki aktualnej generacji spełniają najnowsze normy emisji, a w większości rzeczywistych sytuacji drogowych osiągają nawet parametry znacznie niższe od wyznaczonych ustawowo wartości granicznych" - mówił podczas okrągłego stołu na targach IAA.

"Zresztą, jako przedstawiciele marki Mercedes-Benz, także w okresie intensywnych dyskusji o przyszłości silników wysokoprężnych odnotowaliśmy, że spadek zainteresowania nimi był znacznie mniejszy od ogólnych trendów rynkowych. Obecnie mamy do czynienia nawet z ponownym wzrostem ich popularności. Chciałbym nadmienić, że klient wybiera zawsze to, co dla niego najlepsze. Mercedes-Benz będzie produkować diesle jeszcze przez wiele lat" - zapewnił szef Daimlera.

Polska fabryka

Tego typu jednostki będą produkowane również w Polsce w fabryce silników zlokalizowanej około 70 km na zachód od Wrocławia, w gminie Jawor na Dolnym Śląsku, na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Zakład, w ramach nowo powstałej spółki Mercedes-Benz Manufacturing Polska, będzie produkował czterocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Pod koniec czerwca ub.r. zawieszono wiechę na budowie zakładu niemieckiego koncernu Daimler AG, w którym produkowane będą silniki Mercedes-Benz. Inwestycja, warta ok. 500 mln euro, ma być ukończona w bieżącym roku, a w 2020 r. zakład ma osiągnąć pełne moce produkcyjne.

Kaellenius podkreśla, że Polska jest dla jego firmy ważnym rynkiem.

"W ostatnich latach polski rynek rozwijał się bardzo korzystnie dla nas. Polska ma ogromne znaczenie dla gospodarki europejskiej i jest istotnym obszarem wzrostu dla marki Mercedes-Benz. Znajdujemy się obecnie w końcowej fazie prac nad fabryką w Jaworze, która jest przykładem zakładu nowoczesnego i neutralnego pod względem emisji CO2. Ponadto korzystamy na miejscu z doskonałych warunków ramowych, wsparcia władz lokalnych i mamy świetnych pracowników" - ocenił szef koncernu Daimler.

Na początku roku premier Mateusz Morawiecki poinformował, że w Jaworze Mercedes-Benz zbuduje też fabrykę baterii do samochodów elektrycznych. Według niemieckiej firmy wartość inwestycji w nowe zakłady ma przekroczyć 200 mln euro i powstać ma tam 300 miejsc pracy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fabryka
Mercedes
  • Adam Pająk – 19.09.2019

    Niemcy już wiele rzeczy wmówili światu, więc pewnie niebawem okaże się, że diesel jest eko

  • Michał Paweł Łukasz – 19.09.2019

    Może będzie gdzieś używany, tak jak do dzisiaj są wykorzystywane silniki parowe, napędy wodne itp. Ale na większą skalę to raczej prund, silniki plazmowe i teleportacja. :)

  • Sebbastian Pioro – 19.09.2019

    Pewnie że nie umarł - w Afryce to szczyt techniki i skoro dziś tam jeżdżą zabytki, to jeszcze długo będą jeździć, bo są proste w naprawach. Na Kubie jeździ mnóstwo bardzo starych diesli - zazwyczaj są to japońskie silniki płaszczyznę w budy amerykańskich aut z lat 50... Także będą tam jeździć długo... Takich miejsc na świecie zapewne jest sporo, gdzie diesel jest na topie 😂😂😂😂😂 jednak wyśrubowane europejskie normy sprawia,że diesel będzie nieopłacalny... Już dziś jest problem z DPF, jest problem z rozlewaniem adblue itd...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....