TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Daimler nagrodzony za technologię ogniw paliwowych
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 28.10.2009 20:59:12
Daimler nagrodzony za technologię ogniw paliwowych

Firma Daimler AG zdobyła nagrodę „F-Cell Award”za innowacyjne wykorzystanie technologii ogniw paliwowych w autobusie miejskim Citaro FuelCELL Hybrid. Nagroda ta, przyznawana przez Ministerstwo Ochrony Środowiska Badenii-Wirtembergii, Wirtschaftsförderung Region Stuttgart GmbH oraz EnBW Energie Baden-Württemberg AG, została wręczona już po raz dziewiąty. Jej celem jest uhonorowanie firm i podmiotów, które zajmują się rozwojem technologii ogniw paliwowych z myślą o ich zastosowaniu w praktyce. Autobus Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid zadebiutował w czerwcu podczas Kongresu UITP w Wiedniu i jest pierwszym członkiem nowej rodziny autobusów Daimlera, napędzanych ogniwami paliwowymi. Konstrukcja ta łączy w sobie zalety, zaprezentowanego kilka miesięcy wcześniej, Citaro G BlueTec Hybrid oraz zasilanych ogniwami autobusów Citaro FuelCell. Największą zaletą autobusu Citaro FuelCELL Hybrid jest jego bardzo niski poziom szkodliwości dla środowiska –autobus w trakcie jazdy nie wytwarza żadnych spalin i porusza się prawie bezszelestnie, dzięki czemu pojazd idealnie nadaje się do eksploatacji w zatłoczonych centrach miast. Pod koniec roku, Daimler Buses wyprodukuje partię ok. 30 tego typu autobusów, które zostaną przekazane do testów w kilku miastach Europy. Testy zostaną przeprowadzone zgodnie z wytycznymi programu CUTE, w ramach którego w latach 2003-2006 36 autobusów Mercedes-Benz Citaro zasilanych ogniwami paliwowymi odbyły testy eksploatacyjne w 12 przedsiębiorstwach komunikacyjnych na 3 kontynentach. Podczas trwających łącznie 135 000 godzin testów, autobusy pokonały łącznie nieco ponad 2 miliony kilometrów, udowadniając swoją sprawność w codziennej eksploatacji na ulicach miast. Autobus Citaro FuelCELL Hybrid został opracowany w ramach globalnej inicjatywy Daimlera „Kształtowanie Transportu Przyszłości”. Jej celem jest opracowanie czystych, wydajnych systemów napędowych, wykorzystujących paliwa alternatywne, które umożliwią stworzenie bezemisyjnych pojazdów użytkowych. Rozwiązania te dotyczą zarówno oszczędnego korzystania z zasobów, jak i ograniczenia wszelkiego typu emisji czy zapewnienia bezpieczeństwa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Daimler
Citaro
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....