Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Daimler Buses podsumowuje rok 2017 [FILM]

infobus
05.03.2018 12:41
0 Komentarzy

5 marca niemiecki koncern pokazał po raz pierwszy autobuselektryczny Mercedes-Benz Citaro, który zadebiutuje na IAA 2018, a przy akcjipodsumował zeszły rok. Jest też zmiana personalna.

W 2017 r. Daimler Buses sprzedał 28 700 autobusów i podwoziautobusowych na całym świecie (w 2016: 26 200). Dywizjaautobusowa Daimler obroniła pozycję lidera na najważniejszych rynkach: UE30(Unia Europejska, Szwajcaria, Norwegia), Brazylia, Argentyna i Meksyk. Przychody koncernuwzrosły o 4 procent do 4,4 miliarda euro. EBITdziału wyniósł 243 miliony euro i był na wysokim poziomie z roku ubiegłego(2016: 249 milionów euro).

-„Rok 2017 zakończył się dla nas sukcesem, a rok 2018 będziedla nas także wyjątkowy. Otwieramy nową erę transportu publicznego dzięki bezemisyjnemuautobusowi Mercedes-Benz Citaro. Jesteśmy optymistami i oczekujemy, że sprzedażjednostkowa i przychód będą tym roku znaczniewyższe niż w 2017 roku” – powiedział Hartmut Schick, szef Daimler Buses idyrektor naczelny EvoBus GmbH.

Pierwszy z elektrobusów zostanie dostarczony do klienta podkoniec 2018 r. Będzie to firma Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, która zajmująca siętransportem publicznym w regionie metropolitalnym Ren-Neckar. Tym samym produkcjaseryjna Mercedes-Benz Citaro z całkowicie elektrycznym napędem rozpocznie się wMannheim pod koniec 2018 roku. Według testu SORT2, e-Citaro wyposażony w pełnyzestaw akumulatorów osiąga latem zasięg 150 kilometrów. Oznaczato, że niektóre linie autobusowe mogły już być obsługiwane przez autobuselektryczny bez doładowań.

Poniżej film z testu Citaro w warunkach zimowych:

{https://www.youtube.com/watch?v=NKnC4a3UJas}

Szerszy program

Elektryczny Citaro jest częścią ogólnego systemu”eMobility” Daimler Buses. Przedzakupem autobusu klientom pomagają doradcy- tzw. E-consulting, którzy analizują sytuację klienta, a następnie programsymulacyjny oblicza zużycie energii elektrycznej dla przyszłych autobusówelektrycznych. Konsultacje te dostarczają precyzyjnych zaleceń i obliczeńzużycia energii, wymaganej infrastruktury ładowania, zalecanej mocy zasilania izaleceń dotyczących zarządzania opłatami. Wprzyszłości specjalna usługa e-mobilności marki Omniplus będzie dostępna dlaserwisu, konserwacji i napraw.

-„Aktualnie ciężko pracujemy nie tylko nad w pełni elektrycznym autobusem miejskim,ale także częściowo zautomatyzowaną jazdą w autobusach Daimler „- dodał HartmutSchick. -„Dlatego do 2020 roku zainwestujemy około 200 milionów euro w realizacjęstrategii CASE, aby kształtować przyszłość mobilności i zaoferować rozwiązaniapozwalające pasażerom podróżować bezpiecznie, elastycznie i bez emisji.”

W Daimler CASE oznacza przyszłe obszary łączności (Connected), automatycznąjazdę (Autonomous), elastyczne wykorzystanie (Shared & Services) i napędelektryczny (Electric).

Nowości produktowe 2017

Daimlernie tylko myśli o przyszłości, ale także rozwija gamę swoich dotychczasowych produktów:w 2017 roku wprowadzono nowy model Mercedes-Benz Citaro Hybrid,gdzie napęd hybrydowy jest dostępny dla wielu wariantów, w tym również dlaCitaro NGT. Kolejnym ważnym krokiem była premiera autokaru Mercedes-BenzTourismo. Nowesystemy pomocy i bezpieczeństwa, takie jak Active Brake Assist 4 (ABA4) zrozpoznawaniem pieszych, czynią Tourismo jeszcze bezpieczniejszym. Zoptymalizowaneparametry aerodynamiczne i udoskonalone nadwozie zmniejszają zużycie paliwa wporównaniu z poprzednikiem.

Zkolei najważniejszym nowym produktem 2017 marki Setra był piętrowy autobus S531 DT. Zewzględu na udoskonaloną aerodynamikę zużywa znacznie mniej paliwa niż jegopoprzednik. Ponadtowyposażony jest w system hamowania awaryjnego z rozpoznaniem przeszkody ipieszego jako wyposażenie standardowe. Kolejnaświatowa premiera autobusów dostępna jest opcjonalnie: Sideguard Assist dlamartwego pola kierowcy. Wykorzystujeon czujniki radarowe do monitorowania pasa ruchu po prawej stronie na całejdługości autobusu i zapewnia ostrzeżenie podczas skręcania jakichkolwiekpieszych, rowerzystów lub stacjonarnych przeszkód w linii skrętu autobusu.

Nowe rynki

DaimlerBuses chce być obiecany na nowych rynkach. Jednymz przykładów jest Afryka. W Kenii Mercedes-Benz oferuje dwa nowe modeleautobusów, montowane we współpracy z lokalnym dystrybutorem DT Dobie Kenya w Nairobina tamtejszy rynek. Autobusmiejski Mercedes-Benz 917 jest przeznaczony do użytku miejskiego i szkolnego, aMercedes-Benz 1730 został zaprojektowany na duże odległości. W obu tych produktachDaimler Buses czerpie korzyści z globalnej produkcji i oparł te konstrukcje naciężarówkowych podwoziach z zakładów Daimler w Chennai (Indie) i Sao Bernardodo Campo (Brazylia). Obaudowodniły swoje zalety w trudnych warunkach.

Daimler rozwija swoją działalność autobusową również w Azji Wschodniej i w 2018r. rozpocznie sprzedaż autobusów Mercedes-Benz na Tajwanie. Podwozia sądostosowane do lokalnych wymagań i pochodzą z fabryki Mercedes-Benz w SaoBernardo do Campo (Brazylia). Lokalnypartner MFTB Taiwan Company Ltd. – spółka joint venture między filią Daimler,FUSO i tajwańską grupą Shung Ye – buduje na nich kompletne pojazdy. MFTB TaiwanCompany Ltd. dotychczas sprzedawała wyłącznie autobusy FUSO, terazautobusy Mercedes-Benz uzupełniają jej portfolio w segmencie premium. Wejściena rynek Tajwanu jest ważnym krokiem w kontekście globalnej strategii rozwojuDaimler Buses. Przywolumenie na poziomie około 3000 jednostek powyżej ośmiu ton, rynek autobusówna Tajwanie jest porównywalny z rynkami europejskimi, takimi jak Hiszpania czyWłochy.

Z kolei w Ameryce Północnej Daimler Buses – od stycznia 2018roku – ma nowego przedstawiciela Setry. To firma REV Coach LLC, która będzieoferować autokary w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Z kolei od lipca 2018 r.REV Coach przejmie również obsługę posprzedażną autobusów Setra. W kontekściestrategicznego partnerstwa, Daimler Buses i REV Coach również zgodzili sięzbadać dalsze możliwości na rynku północnoamerykańskim. Grupa REV jest wiodącymproducentem i dystrybutorem pojazdów specjalnych w Stanach Zjednoczonych.

Zmiana personalna

I na koniec notka personalna z samego szczytu Daimler Buses. Od 1 kwietnia 2018 r. to Till Oberwörder (47) będzie nowym szefemautobusów Daimler i dyrektorem naczelnym EvoBus GmbH. Jegopoprzednik – Hartmut Schick (56) przejmie odpowiedzialność za Daimler TrucksAsia w tym samym czasie. Kto z kolei przejmie miejsce Oberwördera na stanowisku szefa sprzedaży Mercedes‑Benz Trucks- jeszcze nie wiadomo.

Komentarze