TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy nastrój Walentynek załagodzi spór MZA i pracowników?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.02.2018 16:04:22
fot. mza.waw.pl

Jutro, 14 lutego władze warszawskiego MZA chcą odbyć kolejne spotkanie z pracownikami i związkami działającymi w spółce. Cały czas otwarta pozostaje kwestia podwyżek dla kierowców. Czy Walentynowy nastrój udzieli się stroną tego sporu?

Obecny konflikt w spółce wynika z faktu, iż na początku roku związku zawodowe zwróciły się do zarządu MZA o podwyższenie wynagrodzeń pracowników na kwoty od 500 złotych do nawet 700 złotych. Zarząd uznał, że żądania związków są zbyt wygórowane i zaproponował podwyżki o 100 złotych. Ponadto, najniższa pensja kierowcy miałaby wynosić 4500 złotych brutto w porównaniu z obecnym 3700 złotych brutto.

Zdaniem związków zawodowych podwyżki są konieczne, z uwagi na brak kierowców chętnych do wykonywania takiej pracy. W perspektywie czasu, w przypadku braku podwyżek, chętnych do pracy może być jeszcze mniej. To z kolei oznaczałoby, że wystąpiłyby braki kadrowe i nie wszystkie kursy mogłyby zostać wykonane. W rezultacie autobus, który według rozkładu miał pojawić się np. o 7:35 na danym przystanku może nie przyjechać, bo nie będzie miał kto nim kierować. Wielu warszawiaków może więc nie dotrzeć na czas do pracy, szkół, czy na uczelnie. Niska pensja oznacza także dużą rotację pracowników przede wszystkim młodych. Według związkowców ci, którzy zdecydują się pracować jako kierowcy autobusu, już po pierwszych ciężkich doświadczeniach w pracy, stwierdzają, że nie jest to praca warta wynagrodzenia nie przekraczającego 3000 tysięcy złotych na rękę. W rezultacie są częste sytuacje kiedy nowi pracownicy odchodzą i zmieniają zawód. Nastroje wśród załogi są nienajlepsze, jednakże póki co widmo strajku wydaje się być ostatecznością.

Zarząd MZA jest cały czas gotowy do rozmów. Deklaruje, że podwyżki będą, ale mają uwzględniać możliwości finansowe spółki. Zdaniem przedstawicieli MZA, żądania związkowców są wygórowane i przewoźnik nie jest w stanie ich spełnić. Niemniej jednak zarządowi zależy na rozmowach i dojściu do konsensusu. Władze spółki przypominają, że podwyżki przeprowadzane są co roku, a średnia płaca od 2015 roku wzrosła o 500 złotych brutto.

Do tej pory odbyło się już kilka spotkań zarządu MZA ze związkowcami i przedstawicielami pracowników. Kolejne ma się odbyć jutro. Strony pozostają cały czas w dialogu, co teoretycznie daje szansę na wypracowanie kompromisu i zakończenie sporu zbiorowego, który trwa od 31 stycznia. Dodatkowo sprzyja fakt, że stołeczny ZTM wyraził gotowość do negocjowania stawek za wzkm z MZA, co mogłoby umożliwić podwyżki wynagrodzeń. Czy jutro nastąpi więc przełom, którego oczekuje każda ze stron?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
strajk
MZA Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....