TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy Lublin zdobędzie tańsze oferty na 20 elektrobusów?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.10.2018 16:00:06
fot. ZTM Lublin

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie jeszcze raz próbuje wyłonić dostawcę 20 elektrobusów klasy MAXI z dedykowanymi ładowarkami. Urzędnicy skorygowali część swoich wymagań licząc, że to pozwoli na uzyskanie niższych cen. Sprawdzamy szczegóły.

Warunki formalne tego ogłoszonego pod koniec września przetargu opisaliśmy tutaj. Lubelski ZTM chce jeszcze raz kupić 20 elektrobusów klasy MAXI oraz 15 dedykowanych dla tych pojazdów ładowarek. Jeden “elektryk" według szacunków urzędników miałby kosztować ok. 2,03 mln PLN netto. Z kolei ładowarki mają kosztować ok. 2,48 mln PLN netto. Realizacja zamówienia odbędzie się w kilku transzach. Elektrobusy mają przyjechać do Lublina w 3 transzach:

  • 5 sztuk do 16 marca 2020 r.
  • 10 sztuk do 15 czerwca 2020 r.
  • 5 sztuk do 15 września 2020 r.

Z kolei infrastruktura do ładowania ma być gotowa do 16 marca 2020 r. Jak widać wydłużono termin dostaw pierwszych "elektryków". Ich dostawca będzie miał także o ok. 6 miesięcy więcej czasu na uruchomienie ładowarek. To już może minimalnie wpłynąć na obniżenie cen.

Wybór najlepszej oferty

ZTM otrzymane oferty ponownie oceni przy pomocy czterech kryteriów. Prym wiedzie cena, gdyż ma ona 60% wagi. Do 25% punktów można wywalczyć dzięki korzystnym warunkom gwarancji. W tym kryterium ZTM premiuje:

  • Udzielenie gwarancji całopojazdowej na min. 60 miesięcy – 2,5 pkt
  • Objęcie baterii trakcyjnych gwarancją na min. 120 miesięcy – 10 pkt
  • Udzielenie gwarancji na elektryczny układ napędowy na min. 84 miesiące - 5 pkt
  • Udzielenie gwarancji na silniki trakcyjne na min. 84 miesiące – 1,25 pkt
  • Udzielenie gwarancji na instalację elektryczną na min. 48 miesięcy – 2,5 pkt
  • Udzielenie gwarancji na szybkie ładowarki na min. 84 miesiące – 3,75 pkt

Ocena techniczna to dalej tylko 10% punktów. A w niej mamy premię za:

  • Baterie trakcyjne o pojemności min. 120 kWh – 8 pkt
  • Elektrobusy mogące pomieścić min. 80 pasażerów – 2 pkt

5% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu elektrobusów, które mają zużycie energii nie przekraczające 0,8 kWh/km w warunkach testu SORT2.

Jakie elektrobusy?

Autobusy elektryczne zamawiane przez Lublin mają być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 27 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Pojazdy muszą posiadać jeden silnik trakcyjny o mocy min. 150 kW lub dwa nie słabsze niż 120 kW. ZTM wymaga wyposażenia elektrobusów w baterie litowo-jonowe. Ich pojemność ma być nie mniejsza niż 96 kWh. Układ napędowy oraz zarządzanie energią mają być tak skonfigurowane, aby dziennie elektrobus mógł pokonywać dystansu min. 300 km. Pomiędzy szybkimi ładowaniami pokona on ok. 40 km. Pojazdy będą przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu.

Pojazdy będą monitorowane i klimatyzowane jednym agregatem o mocy min. 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą. System informacji pasażerskiej ma się opierać na trzech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości, dwóch wewnętrznych tablicach (jedna LED i jedna LCD 38" – tzw. "e-koraliki") oraz głosowych zapowiedziach przystanków. Kolejny raz zadbano także o komfort pracy kierowcy, który będzie miał do dyspozycji "dużą" kabinę.

Typujemy...

ZTM wyznaczył oferentom kolejny raz bardzo rozsądny termin na dostawę elektrobusów i ładowarek. Preferuje także wydłużenie gwarancji na najważniejsze komponenty pojazdów. Przy założeniu, że budżet i tym razem faktycznie wyniesie 2,03 mln PLN netto za jeden pojazd może się konieczna okazać dopłata. Jednak poluzowanie niektórych wymagań w zakresie wyposażanie może wpłynąć na obniżenie cen w porównaniu do tych, które w poprzednim przetargu zaoferowali Ursus i Solaris.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZTM Lublin
elektrobus
  • Jacek Kacprzak-Kubiński – 03.10.2018

    Plastik fantastik - koszmarnie brzydki autobus

  • Bartosz Puczyński – 03.10.2018

    Niech zarząd transportu miejskiego pójdzie do rozum do głowy, i weźmie zatrudni kogoś kto się naprawdę zna na przetargach a nie kogoś kto tylko myśli o lokalnej firmie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....