TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy ktoś zastąpi Sevibus na liniach do Długołęki?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.06.2017 13:37:59 3 komentarze
Czy ktoś zastąpi Sevibus na liniach do Długołęki?

Urząd Miejski we Wrocławiu ogłosił dzisiaj przetarg na sześcioletnią obsługę linii autobusowych. W tym okresie wybrany operator wykona pracę eksploatacyjną w wymiarze niespełna 9,3 mln wzkm.

Do przetargowej puli trafiło łącznie osiem linii autobusowych. To połączenia oznaczone numerami 904, 911, 914, 921, 924, 931, 934 i 936. Zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w gminie Długołęka. W trakcie sześcioletniego kontraktu założono realizację przewozów w wymiarze do 9 261 820 wzkm. Zamawiający przewidział możliwość zlecenia zamówienia uzupełniającego w wysokości nie większej niż 5% podstawowego.

Obsługa liniowa ma być zapewniona przez 16 autobusów podstawowych, które muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w tym roku oraz posiadać silniki diesla spełniające normę Euro 6. Dwa typu A ma mieć długość co najmniej 8 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 45 pasażerom, w tym 15 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu.

Ponadto urzędnicy wymagają trzech autobusów typu B. W stosunku to opisanych wcześniej różnią się tylko długością (przynajmniej 9 m) oraz pojemnością (minimum 60 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 20).

Najwięcej, bo nie mniej niż 11 sztuk będą stanowiły pojazdy typu C. Muszą posiadać nadwozia o długości przynajmniej 11,5 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Również i w tym wypadku niska podłoga ma się znajdować chociaż w pierwszym i drugim wejściu.

Wszystkie autobusy podstawowe muszą być klimatyzowane i monitorowane. Nie może w nich zabraknąć systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się opierał na trzech wyświetlaczach zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznej tablicy LCD o przekątnej 22 – 23" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Dodatkowo urzędnicy wymagają w charakterze rezerwy czterech autobusów. Ma to być po jednym pojeździe typu A i C oraz dwa typu B. W stosunku do nich wymogi są mniejsze, gdyż zamawiający oczekuje, że będą spełniały przynajmniej normę Euro 4. Ponadto przez cały okres obowiązywania kontraktu ich wiek nie może przekroczyć 10 lat.

Jednak nie tylko obsługą przewozów zajmie się zwycięzca przetargu. Będzie on musiał na czas trwania kontraktu wdrożyć system informatyczny, do którego będzie miał wgląd zamawiający. Ma on umożliwiać lokalizację pojazdów, kontrolę punktualności kursowania oraz pomiar pracy przewozowej. Ponadto będzie zobowiązany do prowadzenia punktu sprzedaży biletów w jednej z lokalizacji zalecanych przez miasto.

Od momentu rozpoczęcia przewozów umowa będzie obowiązywała przez sześć lat. Kontrakt będzie realizowany do wyczerpania wartości umowy lub zrealizowania zakładanej pracy eksploatacyjnej. Jego szacunkową wartość zamawiający określił na 50 155 328,02 zł netto. Daje to stawkę jednostkową 5,42 zł/wzkm netto.

Do złożenia ważnej oferty konieczne jest spełnienie kilku ważnych warunków formalnych. Po pierwsze należy wpłacić wadium, które w tym postępowaniu wynosi 1 mln zł. Na taką samą kwotę określono minimum w zakresie zdolności finansowej. Ponadto wymagana jest polisa ubezpieczeniowa o wartości nie mniejszej niż 500 000 zł. Warunek doświadczenia określono jako wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat przynajmniej jednej usługi przewozowej w ramach komunikacji publicznej. Referencje mają poświadczać, że oferent wykonał przewozy na poziomie minimum 1,8 mln wzkm przy dodatkowym obostrzeniu, że rocznie nie mogą być one mniejsze niż 0,6 mln wzkm.

Termin składania ofert Urząd Miejski wstępnie wyznaczył na 10 lipca. Na wybór zwycięzcy zamawiający dał sobie do 60 dni. Oferty będą oceniane na podstawie czterech kryteriów. 60% uzyska najtańsza ważna oferta. Pozostałe 40% można uzyskać za umożliwienie zakupu biletów w autobusach poprzez płatność kartą, wydłużenie terminu płatności oraz montaż określonych kas fiskalnych w pojazdach.

Obecnie operatorem prawie wszystkich wymienionych połączeń jest Sevibus. Czy nastąpi zmiana? Zamieszanie z przetargiem na obsługę linii łączących Wrocław z miejscowościami w gminie Wisznia Mała pokazuje, że wszystkie chwyty będą dozwolone. Ale to nie powinno dziwić przy tak hermetycznym rynku jaki wytworzył się w stolicy Dolnego Śląska.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
przetarg
linie
  • Ktoś – 28.06.2017

    Tam jeździ konsorcjum DLA i Sevibus.

  • Wroc – 28.06.2017

    Precz z SORami! To dramatyczne pojazdy. Niestety Sevibus innych nie uznaje, dlatego trzymam kciuki aby pojawił się nowy gracz

  • Kierowca – 29.06.2017

    Niech Michalczewski to zgarnie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....