TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy ktoś zastąpi Michalczewskiego w Radomiu?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.08.2017 11:22:44 14 komentarzy
fot. MZ, phototrans.pl

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu ogłosił 12 sierpnia przetarg na prawie dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych. W tym okresie wybrany przewoźnik wykona pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 16,7 mln wzkm. Czy ktoś zastąpi dotychczasowego operatora tego pakietu?

Radomskie przetargi na obsługę komunikacyjną są prowadzone w formule zbliżonej do tej, którą znamy m.in. z Warszawy i Olsztyna. Organizator nie wskazuje w SIWZ konkretnych linii do obsługi. Informuje natomiast o zakładanej pracy eksploatacyjnej, prędkościach eksploatacyjnych i strukturze wykorzystania taboru w poszczególnych etapach obowiązywania umowy. I na tym cechy wspólne się kończą.

Po przeprowadzonych dziewięć lat temu i w ubiegłym roku przetargach MZDiK zlecał wybranym przewoźnikom finalnie obsługę konkretnych linii autobusowych. I tak od 1 sierpnia 2008 roku za realizację przewozów na liniach 1, 2, 5, 6 i 26 odpowiedzialna była firma ITS Adam Michalczewski (obecnie Michalczewski sp. z o.o.). Z kolei od 21 sierpnia 2016 r. konsorcjum firm DLA z Wrocławia, Meteora z Jaworzna i świętochłowickiego Irexu-4 zaczęło przejmowanie obsługi linii 3, 8 i 13.

Ogłoszony w sobotę przetarg ma na celu wyłonienie operatora pierwszego z wyżej wskazanych pakietów. W trakcie trwania kontraktu założono realizację przewozów w wymiarze ok. 16 700 000 wzkm. Zamawiający przewidział możliwość pewnych zmian, jednak nie mniej i nie więcej niż o 8% w stosunku do zakładanej pracy eksploatacyjnej. Umowa będzie obowiązywała przez 10 lat do momentu jej podpisania. Przewozy będą przejmowane przez wybranego operatora w trzech etapach- w 175 (4 brygady do obsługi), 185 (17 brygad do obsługi) i 195 (26 brygad do obsługi).

W celu realizacji zamówienia oferenci będą musieli udowodnić MZDiK, że będą w przyszłości posiadali przynajmniej 28 nowych autobusów klasy MAXI- 26 liniowych i dwa rezerwowe. Każdy z nich musi posiadać napęd spełniający normę Euro 6. Urzędnicy dopuścili większą liczbę autobusów rezerwowych ponad przetargowe minimum, przy czym muszą one spełniać przynajmniej normę Euro 5.

Muszą to być pojazdy z nadwoziami i długości powyżej 11,5 m, szerokości do 2,55 m i co oczywiste w pełni niskopodłogowe. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2, każde o prześwicie minimum 1200 mm. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 95 pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Co najmniej 5 foteli ma być dostępnych z poziomu niskiej podłogi.

Ponadto mają zostać pomalowane w barwy nawiązujące do marki Radomia (pomidorowa czerwień, biel, "strategiczne" trójkolorowe pasy). Dokładny schemat malowania MZDiK uzgodni ze zwycięzcą po podpisaniu umowy. Wśród innych udogodnień w sumie standardowe rozwiązania. Autobusy mają być klimatyzowane, monitorowane, posiadać "ciepłe guziki" zintegrowane z fotokomórkami, głosowe zapowiedzi przystanków, świetlną oraz dźwiękową sygnalizację zamykania drzwi, krawędzie podestów będą wyłożone żółto-czarnymi listwami, a przynajmniej 70 % okien powinno być przesuwnych.

Trzeba także wspomnieć o bogatym systemie informacji pasażerskiej, na który złożą się 3 zewnętrzne tablice diodowe o wymiarach minimum 192x24 pkt (front), 128x24 pkt (bok) oraz 48x24 pkt (tył). Całości dopełnią wewnętrzne wyświetlacze LCD typu R&G ETM22 oraz LED 128x16 pkt i kasowniki dualne. Te ostatnie urządzenia MZDiK udostępni operatorowi przed rozpoczęciem wykonywania przewozów.

Dodatkowo urzędnicy wymagają zatrudnienia kierowców i dyspozytorów na umowy o pracę. Zmiana, czy wręcz doprecyzowanie tej kwestii to zapewne efekt sprawy, którą nagłośniono w ubiegłym roku. Ponadto przewoźnik będzie musiał dysponować bazą, która nie będzie ogólnodostępna dzięki całkowitemu ogrodzeniu jej. Ma się na niej znajdować dyspozytornia, zaplecze biurowe, socjalne oraz w miarę możliwości myjnia. Dodatkowo warto podkreślić, że w interesie przewoźnika będzie zlokalizowanie jej w Radomiu. MZDiK płaci za wzkm wyjazdowe i zjazdowe, ale nie dalej niż do ostatniego przystanku na terenie miasta. Stąd więc ulokowanie bazy w Radomiu oznacza, że do stawki nie będzie konieczne doliczenie kosztu "pustych" wzkm.

Do złożenia ważnej oferty konieczne jest spełnienie kilku ważnych warunków formalnych. Po pierwsze należy wpłacić wadium, które w tym postępowaniu wynosi 1,2 mln zł. Na kwotę rzędu 5 mln zl określono minimum w zakresie ubezpieczenia OC oferenta. Warunek doświadczenia określono jako wykonanie w ciągu ostatnich trzech lat usług przewozowych w ramach komunikacji miejskiej w wymiarze nie mniejszym niż 4 mln wzkm.

Wstępny termin składania ofert MZDiK wyznaczył na 22 września. Z kolei termin związania ofertą to 90 dni przy takiej skali zamówienia. Otrzymane propozycje będą ocenianie według dwóch kryteriów. 40% można wywalczyć za wydłużenie terminu płatności za zrealizowane przewozy do 26 – 30 dni. 60% wagi ma cena, więc w praktyce to ona o wszystkim będzie rozstrzygać.

Pozostaje jeszcze jedno pytanie, które warto postawić na początek tej przetargowej historii- czy Michalczewski zostanie zastąpiony? Radom to ostatni duży przetarg w najbliższym czasie, który jest przyjazny dla przewoźnika dzięki niewygórowanym warunkom udziału, a dla zwycięzcy po względem wymogów, niskich kar umownych i korzystnych zasad waloryzacji stawki. Stąd więc należy się spodziewać ostrej walki o radomski pakiet.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZDiK Radom
Michalczewski
przetarg
linie
  • pi – 14.08.2017

    mpk kielce do boju

  • TK – 14.08.2017

    No właśnie, jest szansa na rozwój :D

  • MFM – 15.08.2017

    Niech próbują. Zawsze to jakaś nowość ;-)

  • Joka – 15.08.2017

    Wymagania mzdik co do autobusów ok. Ale kiedy do tych autobusów dostosują przystanki!!!??? Ma byf wygodnie dla pasażerów, niskopodłogowce jak mają podhażdżać pid wysokie krawężniki przystanków? Np. na Okulickiego są takie, nie dość że wysokie krawężniki to jeszcze krótkie przystanki! Może czas o tym pomyśleć.

  • chris – 15.08.2017

    Ciekawe czy będzie tak dużo ofert jak w przypadku Gdańska. Obawiam się jednak że przy takich wymogach bez problemu do Radomia wjadą przewoźnicy z MAZami czy SORami.

  • Jacek – 15.08.2017

    Wjechać mogą i to znów zwarte ekipy ze Śląska.

  • .... – 15.08.2017

    @ Chris: MAZ przejdzie jako tako, ale jak SOR to tylko ten ich nowy model. @ Jacek: Tylko niech nie szarżują ze stawką. Każdy pokazał jakie ma karty, więc nie przejdą lewizny po 5,20, 5, 4,50 zł

  • damian – 17.08.2017

    Konsorcjum przejdzie i będzie musiał zając bazę po MIchalczewskim ale jeszcze nie wiadomo kto bd startował

  • chris – 18.08.2017

    @... Oczywiście mówie o SORze takim co po Wodzisławiu Śląskim kursują.

  • Nope – 21.08.2017

    Sor nie spełnia wymogów chyba dotyczących szerokości drzwi.

  • . – 28.08.2017

    Guzik to jest np. na koszuli, a "ciepły" to jest przycisk, natomiast strategiczne pasy w Radomiu składają się z czterech barw.

  • DAMIAN – 07.10.2017

    A nie można przywrócić do dawnych barw co IKARUS i dodać HERB RADOMIA

  • DAMIAN – 08.10.2017

    I pasy strategiczne 4-barw

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....