TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy KDD z Meteorem wygrają w Bydgoszczy?
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.06.2015 10:10:25 8 komentarzy
Bydgoska komunikacja miejska; fot. Michał Stróżyński

W kwietniu Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy ogłosił przetarg na obsługę linii autobusowych nr 51, 58 i 76. Na zaproszenie do złożenia ofert 1 czerwca br. odpowiedziało pięciu chętnych:

  • BP Tour

  • Arriva

  • KDD Trans i Meteor

  • MZK Bydgoszcz

  • PKS Bydgoszcz

Dwóch graczy z tej stawki to w pewnym sensie debiutanci. Tylko jeden z nich przedstawił propozycję mieszczącą się w kosztorysie ZDMiKP.

Bogate wyposażenie + premia za ekologię

O przetargu informowaliśmy 19 kwietnia. Przypomnijmy, że bydgoski organizator komunikacji wymagał od oferentów by kontrakt realizowano wykorzystując przynajmniej  13 nowych, w pełni niskopodłogowych autobusów klasy maxi o bardzo bogatym wyposażeniu (klimatyzacja, monitoring, zaawansowany system informacji, a nawet gniazdka USB do dyspozycji pasażerów). Przewozy byłyby świadczone przez 7 lat,  począwszy od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2022 r. Przez ten czas zwycięzca przetargu powinien wyjeździć nieco ponad 6,3 mln wzkm. ZDMiKP zdecydował, że wyboru najkorzystniej oferty dokona w oparciu o 2 kryteria. Maksymalnie 98,7 % punktów przetargowych będzie można uzyskać za najniższą stawkę za wzkm. Symboliczne 1,3 % zostanie przyznane oferentowi, który zadeklaruje wykonanie umowy  minimum 13 autobusami o obniżonej emisji spalin. Jako takie ZDMiKP zdefiniował pojazdy  na gaz, hybrydy lub elektrobusy.

5 ofert – 1 mieści się w kwocie

Bydgoski zarząd założył, że w pierwszym roku przeznaczy na wykup przewozów objętych tym przetargiem nie więcej niż 6,73 zł/wzkm. Tylko jedna oferta była skalkulowana poniżej tej kwoty, 2 były dosyć blisko. Ale po kolei. Pierwszą propozycję przedstawiło konsorcjum firm BP Tour z Bełżyc oraz Autobusowego Konsorcjum Lubelskiego. Co ciekawe obaj debiutanci w Bydgoszczy  jako jedyni zadeklarowani wykonanie kontraktu 13, najwyżej premiowanymi autobusami ekologicznymi. Kolejna sprawa to obecność AKL jako 'dawcy' doświadczenia.  W przeciwieństwie do warszawskich przetargów na obsługę linii autobusowych pojazdami klasy midi w bydgoskim przetargu BP Tour nie mógł wykazać się odpowiednimi referencjami. Stąd nie dziwi teoretyczne współdziałanie z innym przewoźnikiem. Pytanie czy faktycznie również kooperacja miałaby miejsce.

Druga oferta została złożona przez Arrivę.  Spółka będąca właścicielem kilkunastu dawnych PKS'ów oraz od niedawna wykonująca przewozy w ramach elbląskiej komunikacji miejskiej zaproponowała stawkę 7,55 zł/wzkm. Jak widać kolejną próbę wejścia na bydgoski rynek firma będzie musiała odłożyć w czasie.

Trzecia i jednocześnie najtańsza propozycja została przedstawiona przez konsorcjum obecnego już w Bydgoszczy KDD Trans oraz Meteora z Jaworzna. Podkreślenia wymaga fakt, że jest to prawdopodobnie pierwszy przetarg, gdzie te dwie powiązane ze sobą kapitałowo spółki wspólnie działają. Stawka 5,80 zł/wzkm czyni tą ofertę w zasadzie bezkonkurencyjną, o ile pozytywnie przejdzie ocenę formalną. 

Czwartym chętnym do zgarnięcia kontraktu na linie nr 51, 58 i 76 jest MZK Bydgoszcz, którego naturalnie nie mogło zabraknąć. Miejska spółka za swoje usługi proponuje 6,78 zł/wzkm, grosz mniej niż konsorcjum BP Tour i AKL.

I ostatnia, najdroższa oferta, również od firmy która była obecna w bydgoskiej komunikacji. Mowa o PKS Bydgoszcz. Spółka chce realizować przewozy za 7,92 zł/wzkm.  O powrocie w najbliższym czasie póki co można jednak zapomnieć.

Jako ciekawostkę należy wskazać uzyskanie korzystniejszych stawek w porównaniu z podobnym przetargiem w Radomiu. Szczególnie uwydatnia to się w ofercie konsorcjum BP Tour - AKL, które zadeklarowało ekologiczne pojazdy. Dla porównania w radomskim przetargu, gdzie z wymaganych 25 autobusów tylko 12 ma być zasilanych alternatywnymi paliwami oraz przewoźnik dostałby umowę na 10 lat, wobec 7 w Bydgoszczy stawki 7,13 oraz 7,48 zł/wzkm mogą nieco dziwić. Kolejna sprawa to co wyjdzie z kooperacji KDD Trans i Meteora, którego chyba już teraz można wskazywać jako zwycięzcę przetargu. Tematu nie odpuszczamy i jak tylko coś nowego się pojawi w sprawie od razu od tym poinformujemy.


Sprawdź też:
ZDMiKP Bydgoszcz
Arriva
BP Tour
KDD Trans
Meteor
MZK Bydgoszcz
PKS Bydgoszcz.
  • arg – 02.06.2015

    A dlaczego nie piszecie jakie autobusy wybrali oferenci - ekologiczne to mało precyzyjne, a jest to istotnie ciekawa kwestia.

  • rys – 02.06.2015

    pks przegral fakt niezaprzeczalny pksy faktycznie zostaly jeszcze w prlu

  • seeker – 02.06.2015

    Nie znalazłem powiązania pomiędzy Meteorem a KDD więc o co tu chodzi?

  • Gonzo – 03.06.2015

    No w pale się nie mieści! Różnice w cenach za wzkm są powalające.

  • Zenek – 03.06.2015

    Ciekawe kto tam bedzie jezdzic za smieszne pieniadze powinno byc tak jak w Warszawie Ztm oglasza przetarg i w swiz jest zapis ze przewoznik powinien zatrudnic kierowcow na umowe o peace I tak powinno byc Tu ale tu sa koledzy z zdmikp I kdd I przetarg byl ustawiony pod odd

  • Bartek – 04.06.2015

    Meteor kupił Kdd

  • manik – 07.06.2015

    Stawka KDD i meteora jest nierealna. Chyba tylko z racji kupowaniu Solbusow w promocji uda się w tym zmieścić.

  • lul – 19.06.2015

    I znów zlombusy beda jezdzic po Bydgoszczy żenada

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...