TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Czy gminy dopłacą aby kupić dla PKS Rzeszów 15 Autosanów?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.07.2018 14:30:20
Czy gminy dopłacą aby kupić dla PKS Rzeszów 15 Autosanów?

Związek Gmin Podkarpacka Komunikacja Samochodowa do 2 lipca czekał na oferty w przetargu na dostawę 15 autobusów klasy MAXI dla rzeszowskiego PKS. Pojawiła się jedna oferta, która niespełna o 1,32 mln PLN brutto przewyższa szacunki. Gminy dopłacą aby kupić Autosany SanCity 12LF?

Podrzeszowski związek komunikacyjny musiał drugi raz podejść do zakupu 15 autobusów klasy MAXI. Za pierwszym razem nie udało mu się zdobyć ofert na pojazdy tego typu. Poskutkowało to ogłoszeniem pod koniec maja nowego przetargu. Dalej mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,5 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Autobusy umożliwią podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących.

Będą napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Jednostki o pojemności 6,5 – 9 l mają być nie słabsze niż 200 kW i osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Będą one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnie mają posiadać program obniżający zużycie paliwa na postoju.

Pojazdy mają zostać przekazane ZG PKS najpóźniej do 28 lutego 2019 r. Stąd też związkowi powinno zależeć na jaknajszybszym przeprowadzeniu całego postępowania.

Termin składania ofert minął 2 lipca. Na zakupy przygotowano 16 144 091,17 PLN brutto co oznacza, że pozyskanie jednego autobusu o standardowej długości wyceniono na maksymalnie 875 018,49 PLN netto. To mniejszy budżet w porównaniu z pierwszym podejściem. Wtedy ZG PKS dysponował kwotą 16 810 241,17 PLN brutto, co dało wycenę jednostkową za autobus w wysokości 911 124,8 PLN netto.

Jedyna oferta, którą otwarto w poniedziałek przewyższa te szacunki. Przedstawił ją Autosano. Propozycja producenta "bocianów" opiewa na 17 462 925 PLN brutto. Jeden SanCity 12LF dla podrzeszowskich gmin został zaoferowany w cenie 946 500 PLN netto. Co ciekawe jeśli związek przystałby na tą propozycję otrzymałby dwunastometrowe "bociany" w niespotykanej dotąd wersji. Autosan zaoferował bowiem, że każdy miałby 14 foteli dostępnych z niskiej podłogi. Do tej pory w SanCity 12LF nigdy nie zaoferowano aż tylu siedzeń w takiej zabudowie.

Ruch po stronie ZG PKS. Czas ucieka, a związkowi coraz trudniej będzie kupić autobusy na interesujących go warunkach. Stąd też w pierwszej kolejności gminy powinny podjąć próbę szukania dodatkowych pieniędzy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZG PKS
PKS Rzeszów
Autosan
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....