TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Cztery elektryczne Solarisy w Krakowie. Koniec testów
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.09.2016 12:23:32 13 komentarzy
Cztery elektryczne Solarisy w Krakowie. Koniec testów

Od 2 września na linii nr 154 łączącej Dworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym będą kursować cztery nowe autobusy elektryczne, które zamówiło MPK Kraków. Zastąpią one na tej linii autobusy elektryczne, które krakowski przewoźnik wypożyczał od kilku producentów.

Cztery nowe, bardzo ciche i całkowicie bezemisyjne autobusy Urbino 8,9LE electric dostarczyła do Krakowa firma Solaris Bus & Coach SA. Wartość autobusów to 7,5 mln zł.

Pojazdy są wyposażone w baterie o pojemności 80 kWh. Będzie można je uzupełniać energią elektryczną na dwa sposoby z ładowarek typu plug-in o mocy 20 kW zlokalizowanych w zajezdni lub z wykorzystaniem pantografu na specjalnej stacji ładowania zbudowanej przy ulicy Pawiej, wykorzystującej zasilanie z trakcji tramwajowej.

Pojazdy mają długość 8,9 m i mogą jednorazowo przewieźć do 48 pasażerów. Oprócz tego, że są bardzo przyjazne dla środowiska to zapewniają bezpieczną i komfortową podróż. Nowe autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, automat biletowy i nowoczesny system informacji pasażerskiej.

- Mieszkańcy Krakowa z autobusów elektrycznych mogą korzystać już od prawie 2,5 roku. Do tej pory były to autobusy wypożyczane od różnych producentów. Teraz oddajemy do ich dyspozycji cztery nowe autobusy elektryczne, które kupiliśmy. W naszych planach jest zamówienie kolejnych takich ekologicznych pojazdów ? zapewnia Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK Kraków.

Elektryczny pionier

Przypomnijmy, że Od 2 września na linii nr 154 łączącej Dworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym będą kursować cztery nowe autobusy elektryczne, które zamówiło MPK Kraków. eksploatuje autobusy elektryczne już od 29 kwietnia 2014 roku. Wypożyczone od kilku producentów pojazdy od tego dnia cały czas kursowały na linii nr 154 łączącej Dworzec Główny Zachód z Prądnikiem Białym. Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym funkcjonowała regularna linia obsługiwana autobusami z napędem elektrycznym.

Zakup czterech nowych autobusów elektrycznych to pierwsze, ale nie ostatnie zamówienie tego rodzaju pojazdów przez krakowskiego przewoźnika. Wystarczy przypomnieć, że obecnie trwa procedura przetargowa na dostawę 20 nowych autobusów elektrycznych, w tym 17 autobusów o długości 12 metrów i trzech pojazdów przegubowych o długości 18 metrów.

Jeszcze w tym roku na ulice Krakowa wyjedzie także 12 autobusów hybrydowych wyposażonych w silnik spalinowy i elektryczny.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
Solaris
elektrobus
  • max – 02.09.2016

    Jechałem fajne bo nowe , ciekawe jak będzie z nimi w zimie , bo na testach najlepszy zimą był AMZ

  • Tomek – 02.09.2016

    czy ktoś z szanownych czytelników posiada informację ile to cudeńko realnie jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu?

  • kwa22 – 02.09.2016

    Porównajcie wygląd kierowcy z Krakowa z Januszem z Białegostoku.

  • ttt – 02.09.2016

    @Tomek przejedzie ok 80 km ale nie musi mieć dużych baterii gdyż co dwa kursy ładuje się przez pantograf a w nocy stacjonarnie ładowarką na zajezdni

  • Opolanin – 03.09.2016

    @ kwa22 - ale na zdjęciach z Białego nie ma Janusza :-)Poza tym nie bądź rasistą tak jak oni.

  • smolik – 03.09.2016

    MPK jednak nie pożegnało się z elektrycznym AMZ dziś kursuje na "504"

  • kret – 04.09.2016

    Ta procedura na 20 szt trwa już miesiąc , szkoda źe tylko Solaris wystartował

  • tramway – 04.09.2016

    Źe AMZ odpuścił ten przetarg to dziwna sprawa , ale oni po fuzji z Ursusem jakoś nie mogą się znaleść

  • wieslaw – 05.09.2016

    MPK pisze dość "specyficznie" przetargi ze praktycznie od razu wiadomo kto wygra, Ursus nie mógł nawet wystartować, wygrana krakowiaka była tylko wypadkiem przy pracy

  • max – 05.09.2016

    @wiesław - A dwa razy wygrana Solarisa gdy przetarg był pisany pod Mercedesa ?

  • Tomek – 05.09.2016

    @smolikdokładnie, dzisiaj mijałem w drodze do pracy AMZ city smile electric kursujące na 154.Szanowana redakcja wie coś na temat dłuższego pobytu ww. modelu w Krakowie?

  • Jakub – 06.09.2016

    AMZ CitySmile Electric, kursuje na linii 504 i jak na razie nie wygląda na to aby wrócił do AMZ.

  • prince – 07.09.2016

    Już kursuje na "154" ma być kupiony, przemalowany i pozostać w Krakowie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....