TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Częstochowa zamawia trzy autobusy
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.04.2015 19:07:06 2 komentarze
Solaris Urbino 12 w barwach MPK Częstochowa

Kolejne zamówienie na zakup nowych autobusów z Częstochowy. Po mega-przetargu na gazowe hybrydy, teraz przewoźnik zamawia ze środków własnych trzy pojazdy z silnikami diesla. Będą to niskopodłogowe pojazdy o długości 12 m, które mają pojawić się w flocie MPK w ciągu 125 dni (od udzielenia zamówienia). Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejsze oferty s są następujące:

  • Cena 70%
  • Parametry techniczne i eksploatacyjne 20%
  • Ekologia 10%

Nie mamy jeszcze SIWZ-u zamówienia, ale tak spory udział kryteriów merytorycznych pokazuje, że Częstochowa chce kupić pojazdy jak najlepiej dostosowane do swoich potrzeb. Czy będą to ponownie pojazdy marki Solaris? Zobaczymy. Termin składania ofert upływa 6 czerwca.

52 Ikarusy

Przypomnijmy, że w 2013 r.  częstochowskie przewoźnik zamówił 7 szt. nowych autobusów ? Solaris Urbino 12, które zostały przekazane w I połowie 2014 r. W październiku dołączyły trzy kolejne ?jamniki?, domówione już w opcji. Łącznie 10 szt.  Zakupione pojazdy wyposażono w silniki Cummins Euro 6 o pojemności 6,7 oraz automatyczne skrzynie biegów firmy Voith DIWA.6.. Do tego autobusy posiadały system monitoringu wewnętrznego oraz zewnętrznego, klimatyzację oraz w przyklęk czyli rampę umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich. Zeszłoroczne egzemplarze zostały pomalowane tak jak tramwaje Twist, czyli w barwy biało-czerwone z elementami szarego jakie wybrali sami częstochowianie. Wówczas koszt zakupu jednego Solarisa (z zamówienia podstawowego) wyniósł 805 000 złotych netto., a w ramach zamówienia uzupełniającego ? 756 000 złotych netto. Łączna wartość całego kontraktu to 6 931 394,40 złotych brutto. Najnowsze nabytki tylko nieznacznie odmłodziły dość stary tabor MPK Częstochowa. Obejmuje on ok. 143 autobusy, z czego aż 52 szt. to wysłużone modele marki Ikarusy z lat 1982-1997. Do tego dochodzi 6 egzemplarzy Jelcz M11 z lat 1985-1987, 22 autobusy marki MAN różnych typów z lat 1991-2006, 9 szt. Solarisów z 2002 roku oraz 54 szt. Mercedesy z lat 2006-2010. Dodajmy, że zadaniem przewoźnika najnowsze autobusy z Bolechowa spalają znacznie mniej paliwa niż wcześniej kupowane Mercedesy. To efekt mniejszej pojemności i mniejszej mocy silników, co pokazuje, że downsizing w miejskich warunkach ma sens.

Hybrydowe zawirowania

Tegoroczne zamówienie to nie koniec unowocześniania częstochowskiego taboru. Pod koniec 2014 r. MPK w Częstochowie zamówiło w firmie Lider Trading 40 szt. gazowo-elektrycznych autobusów hybrydowych, w tym 25 autobusów standardowych (12-metrowych) oaz 15 sztuk autobusów przegubowych. Ich dostawa powinna zakończyć się na początku 2016 roku. Wartość kontraktu to 66 milionów złotych, przyznanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska w ramach programu ?Gazela?. Tak potężny taborowy ?zastrzyk? daje MPK niezwykłą szansę radykalnego odnowienia swojego taboru autobusowego i to w ciągu raptem kilku miesięcy. W tym temacie dodajmy, że pierwszy przetarg na zakup stacji CNG został unieważniony. To dość szczęśliwy zbieg okoliczności dla firmy Gazprom, jednego z faworytów w tym zamówieniu, którego oferta nie była tutaj najtańsza (a o zwycięstwie w 99% decyduje cena). Teraz rosyjski koncern będzie miał okazję na powtórkę i złożenie bardziej atrakcyjnej cenowo propozycji. Przedmiotem najnowszego zamówienia jest zakup i dostawa paliwa metanowego, przeznaczonego  do zasilania autobusów i innych pojazdów z silnikiem na CNG i dostarczanego przez okres minimum około 10 lat, najpóźniej od 01 grudnia 2015 r. do momentu osiągnięcia całkowitej wielkości dostaw nie przekraczającej 16 000 000 Nm3. Jak podaje w SIWZ MPK Częstochowa, pojemność zbiornika paliwa metanowego w autobusie hybrydowo-gazowym wynosi: w 12-metrowym ? 1260 dcm3 (25 sztuk), a w 18-metrowym ? 1575 dcm3 (15 sztuk). Zakładane średnie zużycie paliwa metanowego w autobusie nie przekroczy: w 12-metrowym - 34,2 kg/100 km, a w 18-metrowym ? 45,1 kg/100 km. Autobusy dziennie będą wykonywać średnio ok. 350 km.

Zawirowania dotknęły także produkcję częstochowskich autobusów hybrydowych marki Solbus, które początkowo mały być wyposażone w moduł elektryczny zaprojektowany przez łódzką firmę Enika. Tak się jednak nie stanie i najprawdopodobniej Solbusy na częstochowskie ulice wyjadą z system zasilania i zarządzania firmy iTraction, która do tej pory było dostawcą systemu zarządzania energią do soleckich elektrobusów. Mamy nadzieję, że wszystko w tym zamówieniu poukłada się i Częstochowa niebawem błyśnie w Polsce jedną bardziej ekologicznych flot miejskich autobusów. Ten historyczny moment zaanonsują trzy nowe diesle, które powinny pojawić się w taborze MPK w okolicy listopada br.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solaris
Solbus
hybryda
CNG
  • Kamil – 30.04.2015

    Mam nadzieje że to będą Solarisy Urbino 12 IV generacji

  • mietek 324 – 04.05.2015

    zobaczycie te autobusy z Solca jak swinka niebo

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....