TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Częstochowa zamawia gazowe hybrydy z Gazeli
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 27.08.2014 23:54:22 6 komentarzy
Częstochowa zamawia gazowe hybrydy z Gazeli
MPK Częstochowa ledwo odebrało 7 najnowszych Solarisów Urbino 12 (z 10 zamówionych), a już ogłosiło kolejny przetarg na zakup taboru. Tym razem firma chce zakupić aż 40 niskopodłogowych hybryd o napędzie gazowo-elektrycznym, w tym 25 szt. w wersji standardowej i 15 szt. w wersji przegubowej. To efekt zatwierdzenia przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej dotacji w ramach programu „Gazela - Niskoemisyjny transport miejski”. Jej wysokość to 65 950 000 zł, która to suma w całości pokryje zakup i dostawę 40 niskoemisyjnych autobusów dla częstochowskiego MPK. Takie zakupy to czysta przyjemność. Warto dodać, że Częstochowa przejęła 80% całego budżetu Gazeli,  a pozostałe 20% przyznano Gdyni. Dzięki najnowszym pojazdom emisja dwutlenku węgla w Częstochowie ma zmniejszyć się o 851 Mg w skali roku. Całe przedsięwzięcie ma być zrealizowane do końca 2015 roku, a do podpisania umowy dotacji ma dojść w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Dostawca hybrydowych autobusów dla częstochowskiego MPK zostanie wyłoniony w przetargu, który został ogłoszony 25 sierpnia br. Warto podkreślić, że jest to pierwsze w Polsce postępowanie na zakup fabrycznie nowych autobusów hybrydowych w tej skali i do tego zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Zakres zamówienia pozwala przypuszczać, że do tego kontraktu podejdą nie tylko hiszpańscy producenci, którzy dysponują już odpowiednimi pojazdami, ale także polski Solaris. Producent z Bolechowa zadeklarował już wcześniej, że jeżeli tylko skala ogłoszonych przetargów będzie opłacalna jest gotowy dołączyć do swojej oferty także gazowe hybrydy. Dlatego w Częstochowie zapowiada się polsko-hiszpański pojedynek na gazowym szczycie. Nie odbędzie się on jednak na szerszą skalę, gdyż jeden z pionierów tej technologii –firma Tata-Hispano w zeszłym roku zamknęła swoją fabryka w Saragossie. Na pewno jednak w Częstochowie powinni pojawić się przedstawiciele spółki Castrosua, która w ramach podobnego projektu jak Gazela dostarczyła 93 gazowe pojazdy na Litwę. O tym kontrakcie pisaliśmy tutaj. Przetargowe wymagania MPK względem doświadczenie oferentów są następujące: - dostawy fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o ilości min. 40 sztuk (dla obu części), w tym: 25 sztuk (część I) i 15 sztuk (część II);- 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie CNG;- 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodlogowych o napędzie hybrydowym. Jak już wspomnieliśmy MPK Częstochowa chce kupić 25 sztuk autobusów hybrydowych w wersji standardowej (maxi) i 15 sztuk w wersji przegubowej (mega). To dwa oddzielne zadania, do których można składać osobne oferty. Pojazdy jednoczłonowe mają mieć długość 11500 –12500 mm, szerokość 2500 mm - 2550 mm, wysokość do 3450 mm i dopuszczalną masę całkowitą - 18 000 kg. Wymagana liczba miejsc pasażerskich to minimum 80, w tym 28+1 miejsc siedzących + 1 miejsce na wózek dziecięcy i 1 na inwalidzki. Zastosowany układ napędowy ma bazować na 6-cylindrowym gazowym silniku Euro 6 o mocy min. 200 kW i pojemności min. 7,5 litra, umiejscowiony w tylnej części autobusu, w zabudowie wieżowej. Kompozytowe butle ciśnieniowe z gazem mają znajdować się na dachu. Ich pojemność ma zapewnić przebieg min. 400 km w cyklu miejskim. Najbardziej innowacyjny element układu napędowego –system hybrydowy ma być równoległy;wyposażony w silnik elektryczny o mocy nie mniejszej niż 40 kW, a zasilające go baterie litowo-jonowe muszą zapewnić nieprzerwaną eksploatację przynajmniej przez 8 lat. Zamówione przez MPK pojazdy przegubowe (15 szt.) mają mieć w zasadzie identyczny układ napędowy, różnice pojawiają się oczywiście w zakresie gabarytów. I tak przegubowe hybrydy gazowe mają mieć długość 17500 –18000 mm, szerokość 2500 mm - 2550 mm, wysokość do 3500 mm i dopuszczalną masę całkowitą - 28 000 kg. Wymagana liczba miejsc pasażerskich to minimum 130, w tym 40+1 miejsc siedzących + 1 miejsce na wózek dziecięcy i 1 na inwalidzki.Wszystkie pojazdy spełniające powyższe parametry techniczne mogę być zgłoszone do częstochowskiego przetargu. Następnie oferty zostaną ocenione pod kątem dwóch kryteriów: najniższej ceny (o wadze 70%) i parametrów techniczno-eksploatacyjnych (o wadze 30%). Nie znajdziemy tutaj zapisów wyraźnie faworyzujących któregoś z producentów, a zastosowane wymagania są odzwierciedleniem doświadczeń eksploatacyjnych przewoźnika. Zgodnie z nimi komisja przetargowa najwyżej oceni autobusy posiadające następujące rozwiązania:- szyba przednia składająca się z 2 części (część lewa i część prawa) podzielona w pionie wzdłuż osi pojazdu –max 20 pkt- liczba 10 i więcej siedzeń pasażerskich z dostępem bezpośrednim z poziomu niskiej podłogi –max 20 pkt.- wykonane z materiałów odpornych na korozję (stal nierdzewna, aluminium, tworzywa sztuczne) lub ze stali wysokiej jakości, zabezpieczonej przed korozją, zapewniająca min 10 letnią eksploatację bez konieczności wykonania napraw i okresowych czynności obsługowych –max 15 pkt- jednoczesna regulacja wysokości i nachylenia kolumny kierowniczej wraz z kokpitem –max 15 pkt- automatyczny dozownik oleju do silnika z wymuszoną dawką dolewek i z elektroniczną pamięcią zapisu danych pracy dozownika –max 10 pkt- oś przednia sztywna –max 10 pkt- możliwość czyszczenia chłodnic bez ich demontażu –max 10 pkt.Wszystkie gazowe hybrydy maja pojawić się w zajezdni MPK Częstochowa do 30 listopada 2015 roku. O tym który z producentów je dostarczy, dowiemy się najwcześniej 7 października 2014 roku, o godzinie 12.00, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Częstochowa
  • – 28.08.2014

    Będzie ciekawie. Można tu dodać, że w raz z dostawą gazowców do kasacji pójdą wszystkie Ikarusy 415, oraz 280.

  • Neiko – 28.08.2014

    będzie podobny cyrk jak z elektrykami w MZA...

  • solaris150 – 28.08.2014

    Przecież wiadomo kto wygra. SOLARIS !!! to jest oczywista sprawa ,na tyle wozów solaris wprowadzi nowy silnik do oferty i będzie dzięki temu przetargowi gwiazdkę wyżej.

  • Hugo – 28.08.2014

    Pan redaktor trochę mija się z prawdą.Autobusy 12m mają mieć hybrydowy równoległy układ napędowy, a autobusy 18m szeregowy.Fotka przedstawia autobus marki Castrosua City Versus CNG dostarczony do Wilna, więc opis pod zdjęciem to też lipa.Wstyd!!!

  • kkz – 28.08.2014

    Ciekawe dlaczego żaden z polskich producentów nie zaprezentował takich autobusów

  • Neiko – 28.08.2014

    Bo nie było chętnych na ich zakup (do tej pory)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....